Financiële data verbinden

Rob Jansen Intersoftware 2019

“De financiële sector is doorlopend in beweging. Ook IT-ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden. De financieel adviseur moet mee in de veranderingen en zijn dienstverlening en automatisering hierop aanpassen”, aldus Rob Jansen, Sales Manager bij Intersoftware.

...

Waartoe is Intersoftware op aarde?

Bij Intersoftware zien we het als onze missie om de financiële dienstverlening begrijpelijk te maken. Dat doen we door bewezen informatietechnologie en diepgaande kennis van de financiële branche met elkaar te combineren. Bij ons werken specialisten uit beide vakgebieden. Stuk voor stuk mensen die de ambitie hebben om op vooruitstrevende wijze op zoek te gaan naar de beste methode om financiële informatie toegankelijk te maken. Iedere dag gaan wij enthousiast, betrokken en doortastend aan de slag om financiële data te verbinden en helder te presenteren.

Waarom gelooft Intersoftware in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

Consumenten zijn tegenwoordig echte doe-het-zelvers op internet. Ze betalen rekeningen, boeken reizen en bestellen in overvloed. Ook hun hypotheek zullen ze via internet willen regelen. De complexiteit van de materie, het proces en de angst voor dure fouten zullen echter ook voor onzekerheid zorgen. Op dat punt heeft de consument dan ook een sterke behoefte aan ondersteuning. De mate van ondersteuning en de manier waarop zal echter per consument verschillen. De uitdaging voor de adviseur is dan ook om een zo breed mogelijke dienstverlening aan te bieden in zijn rol als financieel specialist.

Hypotheekadvies is meestal het belangrijkste onderdeel van financieel advies. Door hoeveelheid aanbieders, diversiteit in productaanbod, complexiteit van steeds veranderende wet- en regelgeving en persoonlijke situatie van de consument is de rol van de adviseur als financieel specialist uitermate belangrijk. Het is voor de adviseur dan ook van groot belang dat hij die deskundigheid op een professionele manier aanbiedt, volledig toegesneden op de wensen van de consument.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

De financiële sector is doorlopend in beweging. Nieuwe aanbieders, nieuwe producten, wijzigingen in wet- en regelgeving en in het productaanbod. Bij de consument is er behoefte aan zelfwerkzaamheid en digitale samenwerking met de adviseur. Ook IT-ontwikkelingen zoals artificiële intelligentie, blockchain, brondata en robotisering bieden nieuwe mogelijkheden. De financieel adviseur moet mee in de veranderingen en zijn dienstverlening en automatisering hierop aanpassen.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Adviesbox Online, verdere uitwerking Brondata, koppelmogelijkheden Adviesbox platform met externe partijen.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Volledig klantbeeld

Volledig klantbeeld

Zorg voor een volledig klantbeeld door alle informatiestromen centraal op te slaan. Dit is één van de praktijktips van André van Nieuwenhuijzen,...

Generiek en onafhankelijk

Generiek en onafhankelijk

“Wij nemen het stukje techniek voor onze rekening (the science) en geven de adviseur zo meer ruimte om zijn toegevoegde waarde op interpersoonlijk vlak te...

Complimenten ontvangen

Complimenten ontvangen

“Goede automatisering zorgt ervoor dat jij en je team kunnen excelleren. Slechte automatisering zorgt ervoor dat je out of business raakt”, aldus Joost...

Wacht niet af

Wacht niet af

“Wacht niet af. Er komen regels over wat onafhankelijk advies is. Belangrijker is dat een klant blij wordt van een duidelijke en objectieve onderbouwing...

Pro-actief klantenbeheer

Pro-actief klantenbeheer

De Nationale Hypotheekbond ondersteunt financieel adviseurs bij het invulling geven aan pro-actief klantbeheer. Directeur Jeroen Oversteegen noemt het belangrijk...

Digitale autonomie

Digitale autonomie

“Met de juiste digitale hulpmiddelen zijn we als industrie in staat om veel meer mensen te bedienen. Wij zijn ervan overtuigd dat met een dergelijke benadering...

Écht persoonlijk advies

Écht persoonlijk advies

“Wij geloven in de kracht van écht persoonlijk advies. Een consument is alleen echt geholpen met persoonlijk advies inspelend op zijn/ haar klantvraag”,...

Slimme data-oplossingen

Slimme data-oplossingen

Met de slimme data-oplossingen Lckr en Historisch databeheer van Ordina kunnen adviseurs een beter en vollediger advies geven. Lckr Met Lckr heeft uw klant...

Sneller, slimmer, efficiënter

Sneller, slimmer, efficiënter

“Met MeetingpointAdvies heeft TJIP een platform dat de concurrentiepositie van financieel adviseurs versterkt doordat zij sneller, slimmer en efficiënter...

Connecten van financiele data

Connecten van financiele data

“Wij geloven in een Connected Finance platform, dat de regie teruggeeft aan de consument door verbindingen te leggen tussen mensen, platformen en data”,...