Het vuur van... Gijs van Reeden

Het vuur van... Gijs van Reeden

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Ditmaal Gijs van Reeden, directeur operations Nationaal Hypotheek Loket.

“Alle begin is een beetje zottekes” hangt groot bij ons aan de muur. Een duidelijke verwijzing naar de groei en verandering van ons bedrijf in de afgelopen jaren. Om precies die reden werk ik al 2,5 jaar met plezier bij de FlexFront Groep, sinds kort onderdeel van Link Group. We zijn continu bezig met verbeteringen in systemen, processen, dienstverlening; alles om onze klant nog blijer te maken.

In mijn eerste jaar heb ik vaak dingen bedacht in een vergaderkamer om vervolgens het deksel op de neus te krijgen van het team. Mijn enthousiasme kan tevens mijn valkuil zijn; ik kan te veel en te snel willen verbeteren. En het is eigenlijk zo eenvoudig te verhelpen: communicatie en betrokkenheid van de medewerkers en klanten is hierin belangrijk. Sinds een half jaar zit een van onze voormalige hypotheekacceptanten in het IT team. Hij is dagelijks bezig met het bedenken van functionaliteiten waar onze adviseurs, geldverstrekkers en medewerkers wél op zitten te wachten. Direct een verbetering!

Ook de ontwikkelingen in de markt moeten we scherp in de gaten houden. Wat houden we af, waar gaan we in mee en waar willen we in voorop lopen? Hoe krijg je klanten, partners en medewerkers mee? Natuurlijk willen wij onze processen nog verder automatiseren, het is een uitdaging om iets te maken wat ook klantvriendelijk is en omarmd wordt. Ik heb nog weinig techniek gezien die automatisch dossiers beoordeelt en geen ‘ system-says-no ’ mentaliteit heeft en ook heb ik nog maar weinig adviseurs gesproken die wild enthousiast worden van bronontsluiting.

Begrijp me niet verkeerd, ik juich automatisering toe. Ik denk dat de techniek van vandaag het mogelijk maakt om klanten sneller duidelijkheid te geven. De kosten voor de klant kunnen aanzienlijk omlaag en dat stelt ons in staat meer echte toegevoegde te leveren in plaats van ‘lijstjes afvinken’ als het gaat om het beoordelen van hypotheekdossiers. Laten we dit alleen wel doen vanuit de hybride gedachte: de beste combinatie is die tussen mens en machine. De bedrijven die nu volledig voor de mens kiezen zullen er over vijf jaar niet meer zijn. En de bedrijven die nu voor 100 procent straightthrough-processing kiezen zullen ook een lange adem moeten hebben.

‘De beste combinatie is die tussen mens en machine’

Dat drijft mij: het initiëren van verbetering en verandering die er toe doet. Waar worden onze klanten en mijn collega’s echt blij van; met een mooie balans tussen techniek en mens?

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Het vuur van... paul wessels

Het vuur van... paul wessels

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit...

"Voordeel voor de klant staat met stip op één"

"Voordeel voor de klant staat met stip op één"

“Ik kies voor klanten die op zoek zijn naar de échte adviseur." Dit zegt Dennis Friskes, directeur-eigenaar van Emerald Financiële Diensten,...