Het vuur van... Hamada Abd Elhamed

Eigenaar Hypoinsur (Utrecht)

Ruim zeventien jaar ben ik nu werkzaam in de financiële dienstverlening. Zowel bij banken, verzekeraars als bij grote hypotheekketens heb ik functies bekleed en veel ontwikkelingen meegemaakt. Van het lanceren van nieuwe producten tot het neerzetten van een succesvol financieel advieskantoor.

Mijn ervaring is dat klanten graag willen weten waar zij aan toe zijn en hun financiële situatie goed willen begrijpen. Ze willen betrokken worden bij de keuzes die ze moeten maken en de oplossingen die wij als financieel adviseur kunnen bieden.

Daarnaast merkte ik dat klanten graag met iemand in gesprek gaan die goed naar ze luistert, met hen meedenkt en hun situatie goed in kaart brengt. Iemand die geduldig is en alternatieve inzichten en keuzes kan bieden, bespreekt en duidelijk toelicht.

De hypotheekadviseur ‘van vroeger’ bestaat niet meer. Hij maakt plaats voor een adviseur, die breed kijkt naar de totale financiële positie van zijn klant. Dit gaat veel verder dan het afsluiten van een hypotheek. Anno 2017 willen klanten een persoonlijke benadering. Ze willen een adviseur die oprechte interesse toont en een langdurige open relatie met hen aangaat. Een adviseur die naast hen staat en goed luistert. Een adviseur die hun financiële situatie grondig aanpakt en zegt wat hij kán doen en zál doen voor de klant. Een adviseur die durft te vertellen in alle openheid en duidelijk uitlegt waarom hij een bepaalde oplossing adviseert.

Dit is het vuur dat in mij brandt – en al die jaren is blijven branden. Om die reden ben ik in 2011 met HypoInsur begonnen. Niet voor niets zijn onze uitgangspunten: ‘We zeggen wat we doen’, ‘We doen wat we zeggen’ en ‘We vertellen wat we gedaan hebben’. Met onze kennis en ervaring ondersteunen we de klant volledig bij het maken van de juiste keuzes. Een duidelijke uitleg zorgt ervoor dat onze klanten het advies goed kunnen volgen en volledig begrijpen.

Met ondersteuning van een deskundig financieel adviseur komt op deze manier een écht klantgericht maatwerkadvies tot stand. De mooiste beloning voor mij – en zeker voor HypoInsur – is dat klanten onze dienstverlening en adviezen ook zo beleven en omschrijven.

‘Mooiste beloning voor mij is dat klanten onze adviezen als persoonlijk maatwerk ervaren’

Reactie toevoegen

 
Editie
Frustratie of innovatie?

Frustratie of innovatie?

(Jack Vos, Onesurance, in VVP 1-2025) Laten we eerlijk zijn: hoe vaak stellen we onszelf de vraag: ‘waarom doen we dit eigenlijk zo?’ De kracht van...

FFP lanceert 'Innovatie Award'

FFP lanceert 'Innovatie Award'

Om innovatie in de wereld van financiële planning te stimuleren lanceert FFP een speciale ‘Innovatie Award’. In 2025 zal deze onderscheiding voor...

EDI-wallet: kansen maar ook risico's

EDI-wallet: kansen maar ook risico's

De AFM verwacht dat de Europese Digitale Identiteit (EDI) wallet grote impact kan hebben op de financiële sector. De EDI-wallet is een mobiele app waarin digitale...

Van modewoord naar must-have: digitale transformatie in de verzekeringssector

Van modewoord naar must-have: digitale transformatie in de verzekeringssector

(Blog door Stephan de Jong, Managing Director Technology bij IG&H) Digitale transformatie is al lange tijd een belangrijk gespreksonderwerp binnen de verzekeringssector....

VCN Hypotheken introduceert de Hypotheek AI assistent®

VCN Hypotheken introduceert de Hypotheek AI assistent®

Volgens eigen zeggen als eerste serviceprovider komt VCN Hypotheken met een AI-tool voor hypotheken. Financieel adviseurs kunnen binnenkort gebruik maken van deze...

Innoveren met oog voor de mens

Innoveren met oog voor de mens

(Uit VVP-special Business Innovation 2024) Bedrijven die niet innoveren, gaan vroeg of laat out of business, weten de tafelgasten Jaap de Louw (Avéro Achmea)...

Praktijkvoorbeelden business innovation

Praktijkvoorbeelden business innovation

(Uit VVP-special Business Innovation 2024) Het Adfiz Prestatie Onderzoek kent sinds een paar jaar een andere opzet. Nadrukkelijk wordt gezocht naar vernieuwende...

Ethische AI blijft mensenwerk

Ethische AI blijft mensenwerk

(Robert Enters, First Day Advisory Group, in VVP-special Business Innovation 2024) Elke dag wordt er wel een nieuw AI-model gelanceerd. De mogelijkheden van AI...

Adviesalerts! Business Innovation

Adviesalerts! Business Innovation

(Uit VVP-special Business Innovation 2024) Met veel geraas komt technologische en maatschappelijke vernieuwing op u af. Steek uw kop niet in het zand, ga mee met...

Anders kijken naar financieel advies

Anders kijken naar financieel advies

(Fred de Jong in VVP-special Business Innovation 2024) De waarde van financieel advies is niet alleen materieel maar vooral ook immaterieel. Financieel advies...