Het vuur van... Hamada Abd Elhamed
Eigenaar Hypoinsur (Utrecht)
Ruim zeventien jaar ben ik nu werkzaam in de financiële dienstverlening. Zowel bij banken, verzekeraars als bij grote hypotheekketens heb ik functies bekleed en veel ontwikkelingen meegemaakt. Van het lanceren van nieuwe producten tot het neerzetten van een succesvol financieel advieskantoor.
Mijn ervaring is dat klanten graag willen weten waar zij aan toe zijn en hun financiële situatie goed willen begrijpen. Ze willen betrokken worden bij de keuzes die ze moeten maken en de oplossingen die wij als financieel adviseur kunnen bieden.
Daarnaast merkte ik dat klanten graag met iemand in gesprek gaan die goed naar ze luistert, met hen meedenkt en hun situatie goed in kaart brengt. Iemand die geduldig is en alternatieve inzichten en keuzes kan bieden, bespreekt en duidelijk toelicht.
De hypotheekadviseur ‘van vroeger’ bestaat niet meer. Hij maakt plaats voor een adviseur, die breed kijkt naar de totale financiële positie van zijn klant. Dit gaat veel verder dan het afsluiten van een hypotheek. Anno 2017 willen klanten een persoonlijke benadering. Ze willen een adviseur die oprechte interesse toont en een langdurige open relatie met hen aangaat. Een adviseur die naast hen staat en goed luistert. Een adviseur die hun financiële situatie grondig aanpakt en zegt wat hij kán doen en zál doen voor de klant. Een adviseur die durft te vertellen in alle openheid en duidelijk uitlegt waarom hij een bepaalde oplossing adviseert.
Dit is het vuur dat in mij brandt – en al die jaren is blijven branden. Om die reden ben ik in 2011 met HypoInsur begonnen. Niet voor niets zijn onze uitgangspunten: ‘We zeggen wat we doen’, ‘We doen wat we zeggen’ en ‘We vertellen wat we gedaan hebben’. Met onze kennis en ervaring ondersteunen we de klant volledig bij het maken van de juiste keuzes. Een duidelijke uitleg zorgt ervoor dat onze klanten het advies goed kunnen volgen en volledig begrijpen.
Met ondersteuning van een deskundig financieel adviseur komt op deze manier een écht klantgericht maatwerkadvies tot stand. De mooiste beloning voor mij – en zeker voor HypoInsur – is dat klanten onze dienstverlening en adviezen ook zo beleven en omschrijven.
‘Mooiste beloning voor mij is dat klanten onze adviezen als persoonlijk maatwerk ervaren’
Reactie toevoegen
Editie
Praktijkvoorbeelden business innovation
(Uit VVP-special Business Innovation 2024) Het Adfiz Prestatie Onderzoek kent sinds een paar jaar een andere opzet. Nadrukkelijk wordt gezocht naar vernieuwende...
(Robert Enters, First Day Advisory Group, in VVP-special Business Innovation 2024) Elke dag wordt er wel een nieuw AI-model gelanceerd. De mogelijkheden van AI...
Adviesalerts! Business Innovation
(Uit VVP-special Business Innovation 2024) Met veel geraas komt technologische en maatschappelijke vernieuwing op u af. Steek uw kop niet in het zand, ga mee met...
Anders kijken naar financieel advies
(Fred de Jong in VVP-special Business Innovation 2024) De waarde van financieel advies is niet alleen materieel maar vooral ook immaterieel. Financieel advies...
Innovatie moet zich vertalen in klantwaarde
(Rogier Jonkman, L&B Groep, in VVP-special Business Innovation 2024) Voor ons betekent business innovation: alles wat wij doen ter discussie te stellen en...
Wisselwerking tussen mens en machine
(Enno Wiertsema, directeur Adfiz, in VVP-special Business Innovation 2024) Het valt me op dat we tegenwoordig, als het woord innovatie valt, al snel de neiging...
(Annelies Schoonderbeek, By Annelies, in VVP-special Business Innovation 2024) De branche staat voor grote uitdagingen. Klanten willen gemak en transparantie,...
Embedded finance laat meerwaarde adviseur onverlet
(AFM in VVP-special Business Innovation 2024) Je auto voor een uur verzekeren tegen inbraak op een parkeerterrein, of direct een reisverzekering afsluiten bij...
(Jack Vos, Onesurance, in VVP-special Business Innovation 2024) In 1997 werd de wereld van technologie en menselijke prestatie op zijn kop gezet toen Garry Kasparov,...
(Otto Lagemaat, Open Innovatie Beweging, in VVP-special Business Innvation 2024) De wereld digitaliseert in rap tempo, en mensen worden steeds ‘zelfredzamer’...