Het vuur van... Floor van Workum

Floor van Workum resized

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer Floor van Workum, directeur Vista Hypotheken.

Eerlijk gezegd: in mij brandt geen vuur. Van ‘passies’ heb ik ook geen last en grote woorden zijn aan mij evenmin besteed. Het liefst zijn mij dingen die simpel en van alle tijden zijn. Dat is niet alleen privé zo. Ook als professional zoek en waardeer ik eenvoud. Het gewone buitengewoon goed doen. Persoonlijk contact, elkaar verder helpen. Niet meer en niet minder. Het verzoek om een bijdrage te schrijven voor deze rubriek viel samen met het uitlekken van het nieuws dat Rabobank en institutionele beleggers samen nieuwe hypotheken in de markt gaan zetten. Vehikel van de samenwerking is Vista Hypotheken, waarvan Hikmet Sevdican en ik het gezicht mogen zijn. Dat Rabobank en institutionele beleggers de handen ineenslaan om de hypotheekmarkt te bedienen, is logisch. Rabobank is marktleider op de hypotheekmarkt en wil dat blijven. Om de volledige markt te kunnen bedienen, gaat Vista Hypotheken zich met name richten op de consument die een eerste huis koopt en kiest voor een lange rentevastperiode. Deze klant kan vaak uit de voeten met een standaardhypotheek. Deze hebben wij op een aantal punten verbeterd. We hebben daarvoor advies gevraagd aan klant en intermediair.

Een prettige en fijne plek om te wonen is een wens van alle tijden. Het regelen van de hypotheek daarentegen is, vanuit perspectief van de klant, veelal een noodzakelijk kwaad. Ons doel is het proces voor het afsluiten van een hypotheek zo duidelijk en eenvoudig mogelijk maken, zonder afbreuk te doen aan het feit dat de financiering van een woonhuis een complex product is. Nauwe verbinding met onze klanten, intermediairs, businesspartners en beleggers is belangrijk voor mij. Voeten in de klei, zodat ik echt weet wat er speelt en daarop kan acteren. Dit zorgt voor hechte en langdurige relaties. Alleen daarmee is het verschil te maken. En dat doe ik niet alleen tussen 9 en 5 op werkdagen. Tussen het verschonen van luiers op zaterdagavond -ik heb vier weken geleden een tweede kindje gekregen-app ik met een klant over onze voorwaarden, bespreek ik een klacht, of bel ik een intermediair om te bekijken of er maatwerk mogelijk is bij een specifieke aanvraag. Al mijn hele werkzame leven geef ik gemakkelijk mijn 06-nummer aan klanten en relaties. Dat roept nogal eens reacties op. Mensen vragen of ik niet de hele dag word platgebeld met allerlei onbenulligheden. Het antwoord is ‘nee’. Mensen weten mij alleen te vinden als ze mij echt nodig hebben. Het 06-nummer van de directeur werkt hetzelfde als een paraplu. Heb je er één, dan regent het zelden.

‘Om de volledige markt te kunnen bedienen, gaan we ons richten op starters’

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Van praten naar doen en elke stap telt

Van praten naar doen en elke stap telt

Vista Hypotheken zet vol in op het verduurzamen van de koopwoningmarkt. Klanten worden gestimuleerd de woning te verduurzamen naar energielabel A, door de rentekorting...

Verduurzaming woning vast onderdeel van Rabobankhypotheekadviesrapport

Verduurzaming woning vast onderdeel van Rabobankhypotheekadviesrapport

Verduurzaming van de woning wordt standaard opgenomen in elk klantadviesrapport voor hypotheken bij de Rabobank. Concreet betekent dit dat in de 60.000 gesprekken...

Bijna alle hypotheekadviseurs worden opgeleid tot Adviseur Duurzaam Wonen

Bijna alle hypotheekadviseurs worden opgeleid tot Adviseur Duurzaam Wonen

Dit jaar wordt circa tachtig procent van alle hypotheekadviseurs opgeleid tot Adviseur Duurzaam Wonen. Zo'n tachtig bedrijven en instanties uit de hypotheekmarkt...