Het vuur van... Jan Verstegen

Jan Verstegen 2018

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Het model waarbij je als klant bij elke stap geholpen wordt door een adviseur of medewerker van de bank of verzekeraar, is niet meer houdbaar. Dus maken alle aanbieders inmiddels flinke stappen om hun dienstverlening te digitaliseren. En daarbij worden vaak voor de klant keuzes gemaakt. De vraag is: kan de klant dit wel zelfstandig aan? Zeker voor de kwetsbaardere groepen aan de onderkant van de markt, is goede hulp bij financiële vraagstukken vaak te duur en hierdoor onbereikbaar aan het worden. Een online kanaal is in toenemende mate het enige alternatief. Dit stelt eisen aan de kwaliteit van online ingerichte processen. Je zult een brug moeten slaan tussen de gave mogelijkheden die digitalisatie biedt en de praktische uitvoerbaarheid voor een klant.

Wij helpen hierbij. Al ruim zes jaar ben ik, samen met mijn compagnon Edwin Riem, bezig om consumenten zelfstandig aan de slag te laten gaan met hun financiële situatie. En deze consumenten zijn weer de klanten van onze klanten. Met onze aanpak en middelen helpen we een klant de lastige financiële onderwerpen en de stappen in het proces te begrijpen. Dit doen we vanuit onze passie om consumenten te helpen. We gebruiken onze eigen ervaring als financieel planner en communicatiewetenschapper en combineren dit met uitgebreide kennis van financiële en digitale processen. Pas als de klant het echt snapt, kan hij zelfstandig de juiste stappen zetten of de juiste vragen stellen. Alleen dan pluk je als aanbieder de vruchten van een digitaal aangeboden proces.

Dus helpen wij inmiddels veel partijen in de finan-ciële dienstverlening met het optimaliseren of het realiseren van hun online processen. Onze focus ligt hierbij op de klant en dat werkt! Dagelijks bewijzen de processen die wij met onze aanpak online hebben ingericht, dat klanten hier soepel doorheen lopen en dat het leidt tot de gewenste conversies. Wij realiseren ons dat digitalisatie een steeds groter onderdeel is van ons dagelijkse bestaan. In welke levensfase je ook zit en welk opleidingsniveau je ook hebt, we kunnen er niet meer omheen. Logisch dat de financiële dienstverlening hiervan optimaal probeert te profiteren in de dagelijkse omgang met haar klanten. Een aandachtspunt: nog te vaak is een proces aan de achterkant leidend voor de inrichting van een online proces. Mijn oproep luidt dan ook, richt het in met focus op de klant. Dan zie je de positieve resultaten spectaculair toenemen.

‘Digitalisatie zo inzetten, dat klanten er echt iets mee kunnen’

Reactie toevoegen

 
Editie
Het vuur van... Mark de Niet

Het vuur van... Mark de Niet

(Uit VVP 5-2023) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen op...

Schuif aan bij het ALS Financieel Diner

Schuif aan bij het ALS Financieel Diner

Op dinsdag 31 oktober 2023 organiseren directie en vertegenwoordigers van Dazure, Nationale Waarborg en Zeevat Hypotheken & Verzekeringen namens Stichting ALS...

Host ALS Financieel Diner de Volksbank:  “Super om te doen”

Host ALS Financieel Diner de Volksbank: “Super om te doen”

“Wij hebben grote bewondering voor iedereen in de branche die zich inzet voor de Stichting ALS. De Volksbank is blij dat ze een concrete bijdrage kan leveren,...

Support VVP-er Arjan Cornelisse in de strijd tegen ALS

Support VVP-er Arjan Cornelisse in de strijd tegen ALS

Onder het motto 'Ik duik er weer in' bindt VVP-er Arjan Cornelisse op 9 september net als vorig jaar zwemmend de strijd tegen ALS aan... Hij doet dit - samen met...

Help je mee ALS de wereld uit te trappen...

Help je mee ALS de wereld uit te trappen...

"Help je mee om die vreselijke ziekte ALS de wereld uit te trappen?", aldus Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP en initiatiefnemer Stichting New Financial Forum.   "We...

Het vuur van... Merlyn van den berg

Het vuur van... Merlyn van den berg

(Merlyn van den Berg, Vista, in VVP 2) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’...

Ook vestiging Arnhem van Buro Philip van den Hurk viert nominatie Advies Award

Ook vestiging Arnhem van Buro Philip van den Hurk viert nominatie Advies Award

Nadat eerder het team van Buro Philip van den Hurk vestiging Eindhoven de redactie van VVP liet weten blij te zijn met de nominatie voor de Advies Award 2023 in...

T&W Tilburg viert nominatie Advies Award 2023

T&W Tilburg viert nominatie Advies Award 2023

T&W Tilburg, één van de drie genomineerden in de categorie Zakelijk Advies, is blij met de nominatie voor de VVP Advies Award 2023. Het adviesbedrijf...

Buro Philip van den Hurk viert nominatie VVP Advies Award 2023

Buro Philip van den Hurk viert nominatie VVP Advies Award 2023

Het team van Buro Philip van den Hurk viert de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Particulier Advies. Het advieskantoor is een van de drie genomineerden...

Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm

Hyppe is supertrots op de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Hypotheken en dat laten ze weten ook. Op een LED-scherm van maar liefst 25m²...