Het vuur van... Jasper Cuijten

Jasper Cuijten 2023

(Het vuur van.... Jasper Cuijten, directeur Business Development De Hypotheker, in VVP 1, 2023)Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Mensen die mij kennen, weten dat ik voldoening haal uit het creëren van vooruitgang, in de breedste zin van het woord. Dit geldt zowel voor mij persoonlijk als in mijn omgeving. Het is mijn drijfveer om mezelf in te zetten bij het ontwikkelen van nieuwe initiatieven, bijvoorbeeld bij de Lionsclub of HC Tilburg, binnen tophockey. Ik vind het belangrijk om anderen te helpen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, maar ook om als team te streven naar een hoger niveau. Op die manier kun je jezelf elke dag verbeteren. Als je dit op een positieve manier inzet, creëer je impact.

Dit zie ik ook terug bij De Hypotheker, waar ik als Directeur Business Development verantwoordelijk ben voor de portefeuilles Propositie, IT en Data. Een belangrijke rol die je als marktleider hebt, is de verantwoordelijkheid om vooruitgang te boeken. In deze positie is je impact groot. Een voorbeeld hiervan is de digitalisering van de klantreis. Over de gehele keten is al te zien hoe digitalisering en automatisering een betere klantervaring kan bieden. Onlangs hebben ruim 40 marktpartijen een convenant ondertekend om het gebruik van brondata te versnellen, een prachtig initiatief. Klanten van De Hypotheker kunnen al drie jaar veel van de benodigde gegevens voor een hypotheekaanvraag digitaal ontsluiten. In 2023 starten wij met het gebruik van digitale identificatie, waardoor een kopie van het identiteitsbewijs niet meer nodig is bij een hypotheekaanvraag. Zo ervaart de klant nóg meer gemak en vermindert de foutmarge bij hypotheekverstrekkers. Dat heeft invloed!

‘Ik haal voldoening uit het creëren van vooruitgang’

Kijkend naar mezelf, zie ik een reguliere consument. Ik ben van nature geïnteresseerd in nieuwe dingen en probeer ze graag uit. Mede door deze interesse, in combinatie met mijn rol binnen De Hypotheker, ben ik in de gelegenheid om het kaf van het koren te scheiden en nieuwe initiatieven mét impact ook daadwerkelijk mainstream te maken. Hierdoor probeer ik, binnen een toch wel sterk gereguleerde markt, vooruitgang te creëren. Een mooi voorbeeld vind ik Albert Heijn, waarbij ze niet alleen focussen op producten in de schappen, maar ook op de manier van distributie en bereik (Albert Heijn To Go, ophaalpunten, thuisbezorgen, etcetera). Ze spelen hierbij goed in op de klantbehoefte die er leeft bij de consument van nu. Zo ook in onze branche. Een eigen woning is een groot goed: het is je thuis en alles wat daarmee samenhangt. Met onze dienstverlening staan we middenin de samenleving. Wij willen het verkrijgen van een eigen woning zo goed mogelijk faciliteren. Door de inzet van data krijgen wij dagelijks inzichten in de klantbehoefte. Hierdoor kunnen wij continu bijsturen op onze dienstverlening en zowel op korte als lange termijn het verschil maken voor onze klanten. Alleen zo boeken we vooruitgang.

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
Meer over
Het vuur van... Kevin Brocklebank

Het vuur van... Kevin Brocklebank

(Rubriek 'Het vuur van...', VVP 2-2024) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’...

De Hypotheker verwacht stijging gemiddeld hypotheekbedrag

De Hypotheker verwacht stijging gemiddeld hypotheekbedrag

De Hypotheker ziet het herstel op de huizenmarkt doorzetten. “Tegelijkertijd”, aldus commercieel directeur Mark de Rijke, “is de krapte op de woningmarkt...

Groeiende groep oriënteerders neemt genoegen met lager energielabel

Groeiende groep oriënteerders neemt genoegen met lager energielabel

Hoewel 66 procent aangeeft eigenlijk een huis met een hoger energielabel te willen kopen, is dit niet doorslaggevend als zij hiermee hun kansen op een betaalbare...

Het vuur van... Gitte van Haaren

Het vuur van... Gitte van Haaren

(Uit VVP 1-2024) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen op...

Tweede editie ALS Financieel Diner op 7 november

Tweede editie ALS Financieel Diner op 7 november

Nationale Waarborg organiseert samen met Dazure en Zeevat Hypotheken & Verzekeringen, namens Stichting ALS Nederland, op donderdag 7 november het tweede ALS...

De Hypotheker eerste met 30.000 reviews op Advieskeuze

De Hypotheker eerste met 30.000 reviews op Advieskeuze

De Hypotheker heeft als eerste de mijlpaal bereikt van 30.000 reviews op Advieskeuze. Mark de Rijke, Commercieel Directeur van De Hypothekers Associatie: "Dit stimuleert...

Samenwerking Nationale Waarborg en Woongarant

Samenwerking Nationale Waarborg en Woongarant

Advieskantoren van De Hypotheker kunnen sinds kort via Woongarant een bankgarantie van Nationale Waarborg aanvragen. Door deze samenwerking kunnen de vestigingen...

Vooral jonge huizenkopers doen aantal hypotheekaanvragen stijgen

Vooral jonge huizenkopers doen aantal hypotheekaanvragen stijgen

Het totale aantal hypotheekaanvragen is in het vierde kwartaal van 2023 met 5 procent gestegen in vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden, aldus de nieuwste...

Bescherming van inkomen verdient aandacht adviseur

Bescherming van inkomen verdient aandacht adviseur

(Uit katern Veilig Wonen in VVP 6-2023) Blijf weg uit je persoonlijke aannames: dat de klant het niet wil of te duur vindt. Maak inkomensbescherming een belangrijk...

Hypotheker: jonge kopers meest actief op huizenmarkt

Hypotheker: jonge kopers meest actief op huizenmarkt

Het aantal jonge huizenkopers dat een hypotheek aanvraagt stijgt met 26 procent in vergelijking met vorig jaar", aldus cijfers van De Hypotheker. Het aandeel jonge...