Het vuur van... Karine Copier

Het vuur van... Karine Copier

(Uit VVP 3-2024) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer Karine Copier, Marketing & Communications Dialog Group.

Mijn persoonlijke identiteit staat symbool voor hoeveel ik mijn omgeving - zakelijk en privé - te bieden heb. Als helft van een eeneiige tweeling besef ik sinds mijn vroege jeugd welk effect (mijn) houding heeft op anderen. In onze zussenband zijn we gewend elkaar te helpen. Onze wederzijdse eerlijkheid ondersteunt de ander de juiste keuzes te maken.

Levenslessen, waaronder een scheiding die me uitdaagde mijn kinderen onvoorwaardelijk stabiliteit te bieden, hebben me gesterkt in deze eigenheid.

Als ik ergens voor ga, dan ga ik voor de volle honderd procent. Ik krijg energie van mensen om mij heen die mij waarderen voor wie ik ben en wat ik doe. Vaak zijn dat de mensen die zelf ook positief in het leven staan en het beste voor anderen nastreven. Zolang ik dingen kan doen waar ik plezier in heb en waardering voor krijg, ben ik de beste versie van mijzelf. Dat is overigens precies waar het naar mijn idee om draait in klantgericht zijn.

Beleving

Beleving is het sleutelwoord. Geef mensen aandacht en laat merken dat je ze echt ziet. Dat geldt zeker voor de wereld van klantcontact, waar ik me dagelijks mee bezig houd. Nu veel klantcommunicatie digitaal verloopt, is het essentieel zorg te dragen voor de aanwezigheid van de menselijke factor. Die human touch maakt het verschil en is een onlosmakelijk onderdeel van mijn aanpak.

Betrouwbaarheid, openheid, plezier en transparantie is hoofdzaak. Een proactieve benadering en duidelijke communicatie zijn inherent aan mijn handelen. Hierdoor ben ik effectief in het beheren van klantrelaties, zowel online als offline. Als marketing- en communicatieprofessional heb ik deze waarden geïntegreerd in mijn werkzaamheden en voel ik me al 23 jaar als een vis in het water bij Dialog Group. Deze organisatie helpt het bedrijfsleven daadwerkelijk klantgericht te zijn. Intrinsiek gaat dit voor mij verder dan louter zakendoen; het heeft te maken met het creëren van duurzame, betekenisvolle en plezierige verbindingen. Dit principe pas ik toe in de omgang met zowel medewerkers als zakelijke relaties, waarbij ik ervan overtuigd ben dat goede zorg voor medewerkers resulteert in langdurige loyaliteit.

‘Een niet te doven passie anderen te helpen’

Onvoorwaardelijke toewijding

Zorg voor anderen betekent ook onvoorwaardelijke toewijding voor je naasten. Als gezin ondersteunen we onze 84-jarige vader die in 2020 ernstig is getroffen door corona. In dat jaar verslechterde zijn conditie sterk en zijn grotere geheugenproblemen ontstaan. Dit heeft onze familieband versterkt en ons geleerd samen de uitdagingen het hoofd te bieden en er voor elkaar te zijn.

Mijn betrokkenheid strekt zich ook uit naar maatschappelijke inzet; zo ben ik actief voor Stichting ALS Nederland. Geïnspireerd door persoonlijke verliezen deed ik eerder mee aan de Tour du ALS en beklom ik ook dit jaar de Mont Ventoux om geld in te zamelen voor onderzoek naar deze rotziekte.

Mijn levensmotto is duidelijk: het beste nastreven, zowel in zakelijke relaties als voor de mensen die mijn steun nodig hebben. Elke dag werk ik aan het realiseren van deze missie, gedreven door een niet te doven passie anderen te helpen.

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
Meer over
Het vuur van... Barry Vermeeren

Het vuur van... Barry Vermeeren

(Rubriek 'Het vuur van...', VVP 1-2025) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’...

VVP 1-2025: de klant als baken

VVP 1-2025: de klant als baken

"Ingewikkelde financiële keuzes moet je niet overlaten aan de Elon Musks van deze wereld", schrijft Martin Koot (MoneyView) in VVP 1-2025. AI maakt mensen niet...

Het vuur van... Stefan van Engen

Het vuur van... Stefan van Engen

(Uit VVP 5-6 2024) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen...

Het vuur van... Jennifer op ’t Hoog

Het vuur van... Jennifer op ’t Hoog

(Rubriek Het vuur van..., VVP 4-2024) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’...

Het vuur van... Kevin Brocklebank

Het vuur van... Kevin Brocklebank

(Rubriek 'Het vuur van...', VVP 2-2024) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’...

Het vuur van... Gitte van Haaren

Het vuur van... Gitte van Haaren

(Uit VVP 1-2024) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen op...

Het vuur van... Miranda van Rijswijk

Het vuur van... Miranda van Rijswijk

(Uit VVP 6-2023) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen...

Het vuur van... Mark de Niet

Het vuur van... Mark de Niet

(Uit VVP 5-2023) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen op...

Het vuur van... Karin Polman

Het vuur van... Karin Polman

(Karin Polman (Florius) in VVP 4) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet...

Het vuur van... Merlyn van den berg

Het vuur van... Merlyn van den berg

(Merlyn van den Berg, Vista, in VVP 2) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’...