Het vuur van... Marinka van der Meer
Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer... Marinka van der Meer, CCO de Volksbank
Hoe creëer je een band met je klanten? Een echte band die de klantrelatie ook versterkt? Het is een vraag die ons bij de Volksbank bezighoudt. De liefde voor de klant is voor mij ook persoonlijk een belangrijke drijfveer. Ik wil klanten in hun gedragingen en motivaties écht doorgronden zodat we vervolgens die diensten bieden waar ze behoefte aan hebben.
Het vertrouwen van klanten verdienen, elke dag weer met goede producten en dienstverlening die de verwachtingen van klanten overtreffen, prikkelt me iedere dag. En met de lancering van onze nieuwe strategie ‘Beter voor elkaar – van belofte naar impact’ is dit relevanter dan ooit.
Niet uniek natuurlijk want elke organisatie in de financiële sector zet in op het verbeteren van de klantrelatie. Maar juist de manier waarop wij de band met onze klanten willen versterken is wel degelijk bijzonder. Hiervoor onderzoekt ons Gedragslab namelijk hoe we onze klanten nog beter kunnen bereiken.
Vertrouwen, tevredenheid én liefde blijken hier sleutelwoorden. En liefde is natuurlijk een opmerkelijke pijler voor een bank. Maar toch is hij niet vreemd. Want liefde is voor ons steun bieden aan en ons verplaatsen in de klant. Bijvoorbeeld door echt te begrijpen wat er speelt bij onze klanten. Wat vinden zij belangrijk? Waar maken ze zich zorgen om? Spelen wereldproblemen een rol in het leven van onze klanten? Of zijn dit juist regionale problemen? Dankzij de onderscheidende focus van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen, met elk hun eigen doelgroep, hebben we de expertise in huis om er voor élke klant te zijn.
‘Klanten in het hart raken. Dat is ons doel’
En tot slot, maar even goed had ik hier mee kunnen beginnen: met elkaar vormen we de maatschappij. Die maatschappij staat voor forse uitdagingen. Ieder mens maar ook ieder bedrijf kan zijn of haar steentje bijdragen. Dat is waarom ik bij de Volksbank werk. Onze belofte van ‘Beter voor elkaar’ sluit aan op onze missie om als voortrekker actief bij te dragen aan de transitie van maatschappelijke vraagstukken zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en wonen. Met die oprechte aandacht, maatschappelijke betrokkenheid en liefde voor onze klanten wil ik iedereen laten ervaren hoe prettig en makkelijk het is om zaken met ons te doen.
Powered by antoinette kalkman
Reactie toevoegen
Help je mee ALS de wereld uit te trappen...
"Help je mee om die vreselijke ziekte ALS de wereld uit te trappen?", aldus Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP en initiatiefnemer Stichting New Financial Forum. "We...
Het vuur van... Merlyn van den berg
(Merlyn van den Berg, Vista, in VVP 2) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’...
Ook vestiging Arnhem van Buro Philip van den Hurk viert nominatie Advies Award
Nadat eerder het team van Buro Philip van den Hurk vestiging Eindhoven de redactie van VVP liet weten blij te zijn met de nominatie voor de Advies Award 2023 in...
T&W Tilburg viert nominatie Advies Award 2023
T&W Tilburg, één van de drie genomineerden in de categorie Zakelijk Advies, is blij met de nominatie voor de VVP Advies Award 2023. Het adviesbedrijf...
Buro Philip van den Hurk viert nominatie VVP Advies Award 2023
Het team van Buro Philip van den Hurk viert de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Particulier Advies. Het advieskantoor is een van de drie genomineerden...
Hyppe showt nominatie Advies Award 2023 op groot LED-scherm
Hyppe is supertrots op de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Hypotheken en dat laten ze weten ook. Op een LED-scherm van maar liefst 25m²...
Het vuur van... Jasper Cuijten
(Het vuur van.... Jasper Cuijten, directeur Business Development De Hypotheker, in VVP 1, 2023)Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste...
De Volksbank: maatwerkaanvragen hypotheken voortaan eigentijds beoordeeld
SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen beoordelen maatwerkaanvragen voor hypotheken op een nieuwe manier. De vier bankmerken van de Volksbank gaan met ondersteuning...
De Volksbank: van belofte naar impact
De Volksbank heeft in 2022 een nettowinst geboekt van 191 miljoen euro, 18 procent meer dan in 2021. De baten stegen met 17 procent naar 965 miljoen...
Volksbank gaat voor 'net zero' uiterlijk in 2050
In het Klimaatactieplan van de Volksbank staat dat het de doelstelling van de bank is om een ‘net zero’ balans te bereiken in 2050, of eerder indien...