Het vuur van... Marinka van der Meer

Marinka van der Meer 2021

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer... Marinka van der Meer, CCO de Volksbank

Hoe creëer je een band met je klanten? Een echte band die de klantrelatie ook versterkt? Het is een vraag die ons bij de Volksbank bezighoudt. De liefde voor de klant is voor mij ook persoonlijk een belangrijke drijfveer. Ik wil klanten in hun gedragingen en motivaties écht doorgronden zodat we vervolgens die diensten bieden waar ze behoefte aan hebben.

Het vertrouwen van klanten verdienen, elke dag weer met goede producten en dienstverlening die de verwachtingen van klanten overtreffen, prikkelt me iedere dag. En met de lancering van onze nieuwe strategie ‘Beter voor elkaar – van belofte naar impact’ is dit relevanter dan ooit.

Niet uniek natuurlijk want elke organisatie in de financiële sector zet in op het verbeteren van de klantrelatie. Maar juist de manier waarop wij de band met onze klanten willen versterken is wel degelijk bijzonder. Hiervoor onderzoekt ons Gedragslab namelijk hoe we onze klanten nog beter kunnen bereiken.

Vertrouwen, tevredenheid én liefde blijken hier sleutelwoorden. En liefde is natuurlijk een opmerkelijke pijler voor een bank. Maar toch is hij niet vreemd. Want liefde is voor ons steun bieden aan en ons verplaatsen in de klant. Bijvoorbeeld door echt te begrijpen wat er speelt bij onze klanten. Wat vinden zij belangrijk? Waar maken ze zich zorgen om? Spelen wereldproblemen een rol in het leven van onze klanten? Of zijn dit juist regionale problemen? Dankzij de onderscheidende focus van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen, met elk hun eigen doelgroep, hebben we de expertise in huis om er voor élke klant te zijn.

‘Klanten in het hart raken. Dat is ons doel’

En tot slot, maar even goed had ik hier mee kunnen beginnen: met elkaar vormen we de maatschappij. Die maatschappij staat voor forse uitdagingen. Ieder mens maar ook ieder bedrijf kan zijn of haar steentje bijdragen. Dat is waarom ik bij de Volksbank werk. Onze belofte van ‘Beter voor elkaar’ sluit aan op onze missie om als voortrekker actief bij te dragen aan de transitie van maatschappelijke vraagstukken zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en wonen. Met die oprechte aandacht, maatschappelijke betrokkenheid en liefde voor onze klanten wil ik iedereen laten ervaren hoe prettig en makkelijk het is om zaken met ons te doen.

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
Saskia Hoskens CRO van de Volksbank

Saskia Hoskens CRO van de Volksbank

Saskia Hoskens per 10 april tot Chief Risk Officer (CRO) van de Volksbank. Hoskens komt van ING waar zij als CRO Wholesale Banking verantwoordelijk was voor het...

Het vuur van... Mark de Niet

Het vuur van... Mark de Niet

(Uit VVP 5-2023) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen op...

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

De Volksbank gaat op 18 september van start met een nieuwe landelijke campagne waarin het wil laten zien dat de bank oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving.  In...

Schuif aan bij het ALS Financieel Diner

Schuif aan bij het ALS Financieel Diner

Op dinsdag 31 oktober 2023 organiseren directie en vertegenwoordigers van Dazure, Nationale Waarborg en Zeevat Hypotheken & Verzekeringen namens Stichting ALS...

Host ALS Financieel Diner de Volksbank:  “Super om te doen”

Host ALS Financieel Diner de Volksbank: “Super om te doen”

“Wij hebben grote bewondering voor iedereen in de branche die zich inzet voor de Stichting ALS. De Volksbank is blij dat ze een concrete bijdrage kan leveren,...

Support VVP-er Arjan Cornelisse in de strijd tegen ALS

Support VVP-er Arjan Cornelisse in de strijd tegen ALS

Onder het motto 'Ik duik er weer in' bindt VVP-er Arjan Cornelisse op 9 september net als vorig jaar zwemmend de strijd tegen ALS aan... Hij doet dit - samen met...

Volksbank moet van DNB integriteitsrisicoanalyse verbeteren

Volksbank moet van DNB integriteitsrisicoanalyse verbeteren

De Volksbank zag in het eerste halfjaar van 2023 het netto resultaat stijgen van 37 miljoen euro naar 127,4 miljoen euro, met name vanwege hogere rentebaten. De...

Help je mee ALS de wereld uit te trappen...

Help je mee ALS de wereld uit te trappen...

"Help je mee om die vreselijke ziekte ALS de wereld uit te trappen?", aldus Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP en initiatiefnemer Stichting New Financial Forum.   "We...

Het vuur van... Merlyn van den berg

Het vuur van... Merlyn van den berg

(Merlyn van den Berg, Vista, in VVP 2) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’...

Ook vestiging Arnhem van Buro Philip van den Hurk viert nominatie Advies Award

Ook vestiging Arnhem van Buro Philip van den Hurk viert nominatie Advies Award

Nadat eerder het team van Buro Philip van den Hurk vestiging Eindhoven de redactie van VVP liet weten blij te zijn met de nominatie voor de Advies Award 2023 in...