Het vuur van... Marinka van der Meer

Marinka van der Meer 2021

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer... Marinka van der Meer, CCO de Volksbank

Hoe creëer je een band met je klanten? Een echte band die de klantrelatie ook versterkt? Het is een vraag die ons bij de Volksbank bezighoudt. De liefde voor de klant is voor mij ook persoonlijk een belangrijke drijfveer. Ik wil klanten in hun gedragingen en motivaties écht doorgronden zodat we vervolgens die diensten bieden waar ze behoefte aan hebben.

Het vertrouwen van klanten verdienen, elke dag weer met goede producten en dienstverlening die de verwachtingen van klanten overtreffen, prikkelt me iedere dag. En met de lancering van onze nieuwe strategie ‘Beter voor elkaar – van belofte naar impact’ is dit relevanter dan ooit.

Niet uniek natuurlijk want elke organisatie in de financiële sector zet in op het verbeteren van de klantrelatie. Maar juist de manier waarop wij de band met onze klanten willen versterken is wel degelijk bijzonder. Hiervoor onderzoekt ons Gedragslab namelijk hoe we onze klanten nog beter kunnen bereiken.

Vertrouwen, tevredenheid én liefde blijken hier sleutelwoorden. En liefde is natuurlijk een opmerkelijke pijler voor een bank. Maar toch is hij niet vreemd. Want liefde is voor ons steun bieden aan en ons verplaatsen in de klant. Bijvoorbeeld door echt te begrijpen wat er speelt bij onze klanten. Wat vinden zij belangrijk? Waar maken ze zich zorgen om? Spelen wereldproblemen een rol in het leven van onze klanten? Of zijn dit juist regionale problemen? Dankzij de onderscheidende focus van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen, met elk hun eigen doelgroep, hebben we de expertise in huis om er voor élke klant te zijn.

‘Klanten in het hart raken. Dat is ons doel’

En tot slot, maar even goed had ik hier mee kunnen beginnen: met elkaar vormen we de maatschappij. Die maatschappij staat voor forse uitdagingen. Ieder mens maar ook ieder bedrijf kan zijn of haar steentje bijdragen. Dat is waarom ik bij de Volksbank werk. Onze belofte van ‘Beter voor elkaar’ sluit aan op onze missie om als voortrekker actief bij te dragen aan de transitie van maatschappelijke vraagstukken zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en wonen. Met die oprechte aandacht, maatschappelijke betrokkenheid en liefde voor onze klanten wil ik iedereen laten ervaren hoe prettig en makkelijk het is om zaken met ons te doen.

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
Aandeelhouder stemt in met naamswijziging Volksbank in ASN Bank

Aandeelhouder stemt in met naamswijziging Volksbank in ASN Bank

Gerard van Olphen, Jeanine Helthuis en Petra van Hoeken zijn tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVvA) van de Volksbank herbenoemd in de Raad van...

Isold Heemstra benoemd tot CCO de Volksbank

Isold Heemstra benoemd tot CCO de Volksbank

Per 1 maart is Isold Heemstra benoemd tot Chief Customer Officer (CCO) van de Volksbank. De benoeming van Isold als CCO is een eerste stap in aanloop naar het creëren...

Volksbank schrapt bijna helft SNS- en RegioBank-vestigingen

Volksbank schrapt bijna helft SNS- en RegioBank-vestigingen

De Volksbank boekte over 2024 een nettowinst van 427 miljoen euro. Dat is echter exclusief incidentele posten voor een bedrag van 283 miljoen euro, bestaande uit...

DNB legt Volksbank twee bestuurlijke boetes op van in totaal 20 miljoen euro

DNB legt Volksbank twee bestuurlijke boetes op van in totaal 20 miljoen euro

DNB heeft de Volksbank twee bestuurlijke boetes opgelegd van in totaal 20 miljoen euro. De Volksbank erkent en betreurt de door DNB geconstateerde tekortkomingen...

Minister heeft geen bemoeienis met sluiting RegioBank- en SNS-kantoren

Minister heeft geen bemoeienis met sluiting RegioBank- en SNS-kantoren

“Zowel NLFI als ik hebben geen invloed op de commerciële en operationele keuzes die de Volksbank maakt.” Aldus minister Heinen in antwoord op Kamervragen...

De Volksbank kiest ASN Bank als merk voor de toekomst

De Volksbank kiest ASN Bank als merk voor de toekomst

Het zong afgelopen weekeinde al rond, maar de Volksbank heeft nu bevestigd dat ASN Bank de nieuwe merknaam wordt van de huidige merken ASN, BLG Wonen, RegioBank...

ASN Bank nieuwe naam Volksbank-merken?

ASN Bank nieuwe naam Volksbank-merken?

De vier merken van de Volksbank gaan volgens verschillende bronnen verder onder de merknaam ASN. Dat zou betekenen dat de namen BLG Wonen, RegioBank en SNS verdwijnen....

BHB Dullemond: RegioBank-agentschappen voorlopig onverkoopbaar

BHB Dullemond: RegioBank-agentschappen voorlopig onverkoopbaar

BHB Dullemond merkt dat de verkoop van assurantiekantoren met een RegioBank-agentschap steeds lastiger wordt. Kopers heroverwegen een overname (zonder RegioBank)...

Volksbank stelt Pwc aan als externe accountant

Volksbank stelt Pwc aan als externe accountant

Op voordracht van de Raad van Commissarissen van de Volksbank heeft aandeelhouder NLFI op 17 oktober 2024 PricewaterhouseCoopers (PwC) benoemd als registeraccountant...

Uitkomst boetetrajecten en financiële impact nog onduidelijk voor Volksbank

Uitkomst boetetrajecten en financiële impact nog onduidelijk voor Volksbank

De uitkomst en de financiële impact van de boetetrajecten die DNB is gestart tegen de Volksbank is nog onduidelijk, aldus De Volksbank bij de bekendmaking van...