Het vuur van... Paul van der Meijs

Het vuur van... Paul van der Meijs

(Uit VVP 1-2021) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In 'Het vuur van’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer Paul van der Meijs, directeur Hypotheek.nl. "Vakvolwassen adviseurs met een horecahart zijn de winnaars."

Na het lopen van een krantenwijk en vullen van vakken bij de lokale supermarkt, was mijn derde bijbaantje keukenhulp in een restaurant. Achteraf was dat het begin van bijna tien jaar lang met heel veel plezier werken en bijverdienen in de horeca. Nog steeds vind ik het leuk om bardiensten te draaien op de sportclub of een diner te organiseren voor een groot gezelschap. Niets mooiers dan iemand een fijne avond te bezorgen en daarmee een beetje gelukkiger te maken!

Want dat is waar dienstverlening uiteindelijk om draait, je klanten gelukkig maken. Door alert te zijn, de behoefte van je gasten (of klanten) aan te voelen, hard te werken, plezier te maken, de juiste toon aan te slaan, attent te zijn en tegelijkertijd jezelf te blijven. Allemaal eigenschappen waar een goede dienstverlener op moet scoren, of je nu barman of hypotheekadviseur bent.

Er is een tijd geweest waarin we dat waren vergeten in onze branche. De tijd dat we het niet meer hadden over financiële diensten maar vooral over financiële producten. De tijd dat fiscaal voordeel en verdiensten belangrijke drijfveren waren in een klantrelatie. Die periode ligt gelukkig achter ons. Vandaag de dag zijn vakvolwassen adviseurs met een horecahart de winnaars. Dat is dan ook waar we bij Hypotheek.nl op inzetten. Het is mij gegund om voor de vierde keer in mijn loopbaan een nieuwe dienstverlener op te zetten. Voor de vierde keer in drie decennia starten met een blanco vel papier (spreekwoordelijk dan). Hoewel de digitalisering in die jaren exponentieel is gegroeid en we daar volop van profiteren, blijf ik er van overtuigd dat onze dienstverlening uiteindelijk het verschil maakt. Het zal je niet verbazen dat we daarom bewust bouwen aan een dienstverlenende cultuur waarin adviseurs zichzelf willen en durven zijn. Een cultuur waarin we alles uit de kast trekken om klanten gelukkig te maken. Daar hoort bij dat we onze mensen vrijheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid geven. Er is voor mij niets mooiers dan op die vruchtbare grond medewerkers, klantrelaties en daarmee onze onderneming te zien groeien!

‘Vakvolwassen adviseurs met een horecahart zijn de winnaars’

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
Meer over
Het vuur van... Dennis Ruiter

Het vuur van... Dennis Ruiter

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen...

Nationaal Hypotheek Loket nieuwe naam firstbrick

Nationaal Hypotheek Loket nieuwe naam firstbrick

FirstBrick, de midoffice van de FlexFront Groep, opereert sinds vandaag onder de naam Nationaal Hypotheek Loket. "De nieuwe naam vertegenwoordigt veel beter...

Het vuur van... anja dahmen

Het vuur van... anja dahmen

Anja Dahmen, commercieel directeur Paul Vossen & Partners Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in...

Het vuur van... Edwin Lasschuijt

Het vuur van... Edwin Lasschuijt

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op...

Gewoon goed doen als norm in financiële sector

Gewoon goed doen als norm in financiële sector

Dazure en New Financial Forum lieten 20 oktober zien dat het anders kan en dat er ook al heel veel anders gebeurt. Dit op de drukbezochte bijeenkomst ‘Gewoon...

Al 145 branchegenoten naar Gewoon Goed Doen Dag

Al 145 branchegenoten naar Gewoon Goed Doen Dag

Inmiddels hebben zich 145 financieel dienstverleners aangemeld voor de Gewoon Goed Doen Dag van Dazure en de stichting New Financial Forum op 20 oktober 2016 in...

Romeo gaat starten met franchiseformule

Romeo gaat starten met franchiseformule

Romeo Franchise gaat in november van start en zoekt onder het intermediair franchisenemers. De naam van de nieuwe formule wordt in november bekend gemaakt. Het idee...

Het vuur van... Jack Vos

Het vuur van... Jack Vos

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in je zit. In ‘het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een...

"Robot mist aandacht en empathie"

"Robot mist aandacht en empathie"

"In de tegenwoordige innovatiezucht mis ik de woorden ‘aandacht’ en ‘empathie’ in combinatie met ‘daadkracht’ en ‘oplossingsgerichtheid’....

Het vuur van... Hergen Dutrieux

Het vuur van... Hergen Dutrieux

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen...