Het vuur van... Urjan Claassen

Urjan Claassen 2018

Het vuur van Urjan Claassen, Algemeen directeur c-profile

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen op een voetstuk.

Voor veel mensen heeft duurzaamheid alles te maken met de uitstoot van CO2en het opwarmen van de aarde. Natuurlijk zijn deze onderwerpen onmiskenbaar belangrijk. Maar voor mij kent duurzaamheid ook nog andere gezichten. In een maatschappij waar de overheid zich in toenemende mate terugtrekt en burgers steeds meer zelfredzaam moeten zijn, zien we een zoektocht naar kennis en hulp die almaar lastiger wordt. Burgers (jong en oud), mantelzorgers en zzp’ers zijn constant op zoek naar hulp en kennis om zo duurzaam en vooral betekenisvol te kunnen blijven deelnemen aan de maatschappij. Het welbevinden en welzijn van mensen wordt door deze zoektocht naar hulp en kennis sterk beïnvloed. Adviseurs en overheidsinstanties zijn tegelijkertijd met een vergelijkbare zoektocht bezig; hoe kunnen we betekenisvol blijven in een wereld vol digitale ontwikkelingen, complexe wet- en regelgeving en de noodzaak om financieel zelfvoorzienend te zijn? Vraag en aanbod van kennis en hulp lijkt uit balans, met als ultieme angstbeeld dat zowel klant áls adviseur beiden machteloos langs de zijlijn staan. Duurzaamheid betekent voor mij dan ook het dichten van deze advieskloof.

Door kennis en hulp makkelijker toegankelijk te maken voor iedereen die het nodig heeft, kan de kloof worden gedicht en kan het welbevinden van mensen worden vergroot. Kennis en hulp reiken hierbij verder dan het aanbieden van tekst en uitleg. Ook het verkrijgen van toegang tot mensen en netwerken kan helpen om de advieskloof te dichten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het samenbrengen van lotgenoten, vrijwilligers en ervaringsdeskundigen. Dit is bijzonder betekenisvol en krachtig. De inzet van technologie is hierbij onontbeerlijk en tevens nodig om mensen makkelijk, snel en op het juiste moment samen te brengen. Hierdoor blijft advies betaalbaar voor burgers, maar ook haalbaar voor de adviseurs. Door het oplossen van de advieskloof kan een belangrijk maatschappelijk probleem duurzaam worden opgelost en kan de toegevoegde waarde van de adviseur worden vergroot. Dat wil ik graag faciliteren en me er voor inzetten. Want door andere mensen laten ervaren wat het betekent om betekenis vol te zijn, kunnen we de wereld een stukje beter maken. Daar geloof ik in en daar word ik enthousiast van.

‘Zo blijft advies betaalbaar voor burgers en haalbaar voor adviseurs’

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Zorgplicht of zegewagen?

Zorgplicht of zegewagen?

(Urjan Claassen, C-Profile, over de derde editie van het VVP Ondernemersnetwerk in VVP 5) Wat betekent de zorgplicht nu werkelijk voor advieskantoren, uit welke...

VVP Ondernemersnetwerk: zorgplicht of zegewagen

VVP Ondernemersnetwerk: zorgplicht of zegewagen

Wat betekent de zorgplicht nu werkelijk voor advieskantoren, uit welke elementen bestaat de zorgplicht, welke basisprincipes zijn er, wat kunnen advieskantoren concreet...

C-Profile en EDV Groep gaan samenwerken

C-Profile en EDV Groep gaan samenwerken

C-Profile Advisory Portals, een onderneming van Urjan Claassen uit Waalre en de EDV Groep uit Amstelveen, beiden gespecialiseerd in IT-oplossingen voor assurantiekantoren,...

Edixhoven: financiële sector heeft geen behoefte aan grote ego's

Edixhoven: financiële sector heeft geen behoefte aan grote ego's

“Eigenlijk hebben we het aan de strenge toezichthouders te danken dat nog geen Amazon of Alibaba zich heeft gemengd in de concurrentiestrijd", aldus Maarten...