Het werk gaat door... Maurice van den Hemel

Het werk gaat door... Maurice van den Hemel

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer adviseur Maurice van den Hemel (Gewoon lekker leven).

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ik werk voornamelijk vanuit kantoor waar we meerdere aparte werkplekken hebben. Ik heb daar mijn eigen werkruimte en dat gaat prima rekening houdende met de richtlijnen.

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

Al onze afspraken gaan momenteel via 'videobellen' en we zien eigenlijk een enorme efficiency slag welke we niet direct voorzien hadden. Na de coronatijd zullen we hier zeker ook gebruik van blijven maken en zo horen we van meer ondernemers die erg enthousiast zijn met de inzichten die deze tijd geeft.

Daarbij proberen we natuurlijk de balans te bewaken om er thuis ook te kunnen zijn met drie kinderen die  begeleiding nodig hebben en aandacht willen. De werkdag rond 16.00 uur stoppen en wat vaker een middag thuis zijn, geeft een heel mooie dynamiek.

Ten slotte zijn we gevraagd webinars te geven en zullen dit de komende tijd ook gaan doen.... meest interessante was de vraag of ik een webinar wil geven over neuromarketing... geweldig!

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

Het inzicht dat online werken en contact hebben dus prima kan en zorgt voor efficiency. Na corona zullen we naar een 'hybride' model overstappen en we zijn overtuigd efficiënter te zullen zijn dan voor de coronatijd. Juist in deze tijd willen we mensen (vooral ondernemers) bij kunnen staan. Inzicht kunnen geven in zowel de financiële situatie alsmede begeleiding vanuit neurowetenschappelijk inzicht, geeft veel waarde en voldoening. Blijkbaar krijgen sommige ondernemers niet de dienstverlening die ze nodig hebben in deze tijd. Alleen al afgelopen week mochten wij drie nieuwe klanten (online) begroeten. Vooral ook het neurowetenschappelijk inzicht zorgt dat wij mensen snel uit de stress kunnen krijgen en gecombineerd met het financiële inzicht (door toepassing van alle mogelijke maatregelen is er langer liquiditeit dan men vooraf dacht) ontstaat weer vertrouwen, creativiteit en daarmee bestaansrecht.  Prachtig.

We reizen natuurlijk ook allemaal minder, goed voor het milieu en ook dat is efficiënt!

4. Benader je klanten pro-actief? Hoe?

Zeker! Bij het uitbreken hebben we alle klanten persoonlijk benaderd en gevraagd hoe zij 'begeleid' willen worden in deze bijzondere tijd. Wie neemt regie bij alle ontwikkelingen en maatregelen? Zo hadden we direct inzicht in de klanten die graag pro actief geïnformeerd en begeleidt willen worden (het overgrote deel) en een deel welke zelf vooral de regie wil houden en ons gebruikt als klankbord. Wekelijks doen we een "Corona" update met alle ontwikkelingen en uitwerking van overheidsmaatregelen etc.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

De waarde die we creëren, de initiatieven die worden gestart, de mooie contacten, deze tijd geeft bij veel meer mensen het besef "gewoon lekker te willen leven" en daarbij staat men meer open om te praten wat dit eigenlijk inhoudt.

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

Het brengt nu al creativiteit, nieuwe inzichten van werkvormen (online), meer bewustwording om het leven een invulling te geven met meer zingeving en tijd voor de echt belangrijke dingen.

(Foto: dochter Meis, vijf jaar)

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Maurice van den Hemel weg bij Gewoon Lekker Leven

Maurice van den Hemel weg bij Gewoon Lekker Leven

Maurice van den Hemel is per 1 maart 2024 gestopt bij advieskantoor Gewoon Lekker Leven uit Goes.  Hij heeft zijn aandelen overgedragen aan Pieter Bolle, die...

Wie zijn de Erics binnen de financiële sector?

Wie zijn de Erics binnen de financiële sector?

"Eric van 't Zelfde, schoolleider in het bekende tv programma 'Dreamschool' is een inspirerend voorbeeld voor de financiële sector", aldus adviseur Maurice...

De absolute meerwaarde van een financieel levensplan

De absolute meerwaarde van een financieel levensplan

(Maurice van den Hemel in VVP 3, 2023) Wat kan een financieel levensplan betekenen voor mensen? Vaak merken wij bij ‘Gewoon lekker leven’ dat het maken...

Medewerkers: last of zegen?

Medewerkers: last of zegen?

"Is het tekort aan mensen het probleem of is er een dieperliggend probleem? Ik denk het laatste", aldus adviseur Maurice Van Den Hemel van Gewoon lekker leven in...

Doe meer voor minder klanten

Doe meer voor minder klanten

(Adviseur Maurice van den Hemel in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “Neem minder klanten in beheer zodat je daadwerkelijk al je klanten kent...

Financieel adviseur als veilige basis en inspirator

Financieel adviseur als veilige basis en inspirator

"Wie is bij uitstek de persoon om in deze hectische tijd de mens echt bij te staan? De financieel adviseur! Sta op, neem initiatief en maak het verschil. Wees de...

Crypto: betaalmiddel, belegging of speculatie?

Crypto: betaalmiddel, belegging of speculatie?

"Wij zijn voorzichtig enthousiast geworden met betrekking tot de mogelijkheden en tegelijk huiverig voor de risico’s", aldus adviseur Maurice van den Hemel...

Adviseur Van den Hemel: the Russians love their children too

Adviseur Van den Hemel: the Russians love their children too

"Covid is enigszins achter de rug, maar we worden direct geconfronteerd met andere ontwikkelingen. Zes stormen achter elkaar in Nederland en dan het uitbreken van...

"Te veel geld voor velen"

"Te veel geld voor velen"

"Wat gebeurt er dus als we ons huis op late leeftijd verkopen en het verzorgingstehuis ingaan? Veel geld op de bankrekening, maar vaak weinig energie en vitaliteit...

Meer doen voor minder klanten

Meer doen voor minder klanten

(Uit VVP 4-2021) “Neem minder klanten in beheer zodat je daadwerkelijk al je klanten kent en kunt bedienen. Twintig jaar terug, toen ik mijn eerste advieskantoor...