Ieder zijn vak

Karel Oosterhoff BS

“We laten het volledige systeembeheer door een externe partij laten verzorgen en werken volledig in de cloud. Ieder zijn vak, daarom doen we ook niet alles zelf. We hebben een aparte marcom-afdeling ingericht en onze commercie is gescheiden van de ondersteunende en administratieve rollen in de organisatie”, aldus Karel Oosterhoff, operationeel directeur van Klap Verzekeringsmakelaar uit Amsterdam.

Klap telt 64 medewerkers en bedient meer dan 40.000 klanten. De dienstverlening is breed en divers. Van beursmakelaar tot volmachtkantoor en van evenementenverzekeraar tot serviceprovider voor specials. Ook heeft Klap een sterke online-propositie. Oosterhoff: “Ons doel is echte aandacht voor de relatie en het werk dat hiervoor gedaan moet worden. Dat betekent dat wij onze organisatie zo hebben ingericht dat onze medewerkers maximaal ondersteund worden om onze relaties te bedienen. Belangrijkste keuzes die we daarin hebben gemaakt is uitbesteding van het systeembeheer en het volledig in de cloud werken. Wij vinden dat ieder zijn vak heeft. Focus en de juiste aandacht op de juiste plekken, draagt bij aan onze efficiënte manier van samenwerken.”

“Achteraf zou je zaken ongetwijfeld anders hebben aangepakt. Sowieso hadden we sommige keuzes eerder willen maken, maar dat is uiteraard voortschrijdende inzicht. Organisatie en mensen moeten er uiteraard ook klaar voor zijn. Soms verandert de wereld sneller dan de mensen kunnen bijhouden. De kennis die je zelf niet beheerst, die koop je in.”

Cio for a day

In grote lijnen weet Klap wat er op het gebied van outsourcing te koop is. “Daar waar het specifiek van toegevoegde waarde voor onze organisatie kan zijn, laten we ons voorlichten. Als directie laten wij ons bijstaan door een externe deskundige, onze ‘Chief Information Officer for a day’. Samen maken wij de juiste keuzes. Uiteraard dient deze ‘CIO’ ruime kennis van je organisatie te hebben en dient er over en weer een groot vertrouwen te zijn. Op het gebied van innovatie maken wij vanuit onze strategie keuzes, die operationeel verdieping krijgen om deze vervolgens in de organisatie te implementeren. Ook hier sneuvelen weleens initiatieven en projecten, maar wie niet waagt…”

Over vijf jaar

“Een ideaal beeld over vijf jaar is niet makkelijk te schetsen. De wereld en mogelijkheden om ons heen veranderen zo snel dat een toekomstbeeld van vijf jaar bijna niet te overzien is. Wel zijn wij van mening dat veel van ons werk ondersteund kan worden door kunstmatige intelligentie (AI). Dat geldt zowel voor deel als totaalprocessen. Zo zijn wij al langere tijd bezig om bestaande processen te automatiseren en onze mensen alleen in te zetten daar waar ze ook echt van toegevoegde waarde zijn. Daar zijn zij ook in hun kracht. En dat past weer direct op onze primaire doelstelling: persoonlijke aandacht geven aan onze klant. Of daar een echt kantoor voor nodig is, we zullen zien.”

Covid-19

De hele situatie rondom Corona dwingt organisaties na te denken over onze toekomstige manier van werken, zowel op kantoor als thuis. Klap met al haar Klappers heeft de eerste stresstest goed doorstaan. Ruim zestig medewerkers werken op volle kracht vanuit huis en de productie heeft geen dag stil gelegen. Een compliment aan de mensen, maar ook een mooie bevestiging voor ons als organisatie dat we ons op een flexibele en efficiënte manier kunnen bewegen. Dat biedt alle perspectief voor de toekomst!”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Sander Geytenbeek versterkt directie Klap

Sander Geytenbeek versterkt directie Klap

Met ingang van 1 februari 2023 is Sander Geytenbeek benoemd tot directeur pensioen en inkomen bij Klap Verzekeringsmakelaar in Amsterdam. Hij versterkt het directieteam...

Klap neemt Koning Bedrijfsadvies Haarlem over

Klap neemt Koning Bedrijfsadvies Haarlem over

Klap Verzekeringsmakelaar heeft de verzekeringsportefeuille en de activiteiten van Koning Bedrijfsadvies Haarlem overgenomen. “De overname van deze nagenoeg...

Digitale transformatie vereist nog meer samenwerking in de keten

Digitale transformatie vereist nog meer samenwerking in de keten

(Kennisartikel Allianz) Klantwensen en klanteisen zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Op digitaal vlak vereist dit grote inspanningen van organisaties....

Makkelijker advies over rechtsbijstand

Makkelijker advies over rechtsbijstand

(Kennisartikel ARAG) Klanten leren kennen, en risico’s in kaart brengen en met de klant hierover in gesprek zijn. Het werk van een verzekeringsadviseur is...

Karel Oosterhoff van Klap: ieder zijn vak

Karel Oosterhoff van Klap: ieder zijn vak

“We laten het volledige systeembeheer door een externe partij laten verzorgen en werken volledig in de cloud. Ieder zijn vak, daarom doen we ook niet alles...

Samen schade voorkomen

Samen schade voorkomen

(Kennisartikel a.s.r.) Als verzekerde wil je eigenlijk geen geld ontvangen van je verzekeringsmaatschappij. Dat klinkt misschien raar, maar zo zit het wel. Als...

Ondernemerstips in coronatijd

Ondernemerstips in coronatijd

"Jarenlang is er sprake geweest van hoogconjunctuur en kon iedereen profiteren. De werkloosheid was enorm laag, er werd enorm geïnvesteerd, geproduceerd en...

Verduurzamen in tijden van crisis – het kan

Verduurzamen in tijden van crisis – het kan

(Kennisartikel a.s.r.) De coronacrisis zet de wereld op zijn kop. Veel ondernemers en bedrijven verkeren in zwaar weer. Niemand weet hoe lang de crisis zal aanhouden...

Adviseur Zeger van Twillert: focus op je missie

Adviseur Zeger van Twillert: focus op je missie

“Ict is het belangrijkste gereedschap dat wij als adviseurs in onze organisatie gebruiken. Daarom hebben we al in een vroeg stadium besloten dit uit te besteden....

Is er een beleggingsleven na corona?

Is er een beleggingsleven na corona?

(Kennisartikel Nationale-Nederlanden Bank) Op het moment van schrijven ligt het openbare leven zo goed als stil om het coronavirus te bestrijden. Wat kunnen we...