Laat klanten geen nummer zijn

Het geheim van klantgerichtheid, foto 4 Ninorta

(Uit VVP-special De Waarde van Advies 2024) “Klanten geven we altijd alle aandacht. En dat geldt zeker voor hen die wat meer hulp nodig hebben, zoals mensen die de Nederlandse taal niet goed beheersen, de regelgeving niet begrijpen of mensen met een BKR-registratie”, aldus Ninorta Demir van Sinior Hypotheken & Financieel Advies, uitgeroepen in 2023 tot winnaar in de categorie Hypotheek Advies van de VVP Advies Award.

Sinior werd ruim vijf jaar geleden opgericht door Ninorta. “Ik ben in mijn eentje begonnen. Een bewuste keuze, omdat ik iedereen graag zelf help. Sinds kort heb ik een parttimer in dienst die mij ondersteunt in mijn werkzaamheden. Onze dienstverlening bestaat uit hypotheken, aankoopbegeleiding, zakelijke financieringen en levensverzekeringen en woonlastenbescherming. Dit willen we graag uitbreiden met schadeen arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Ik streef er niet naar een groot kantoor te worden. Ik wil de persoonlijke band met mijn klanten niet kwijtraken.”

“Mijn klanten kiezen voor ons vanwege de goede bereikbaarheid, de servicegerichtheid en omdat ze weten dat ik het maximale voor hen wil bereiken. Dat ik meerdere talen spreek, geeft klanten ook een vertrouwd gevoel.”

Blije klanten

“Een klant van ons had een BKR-registratie vanwege een faillissement in het verleden en wilde toch een huis kopen. Hij was ondertussen een nieuw bedrijf gestart en de cijfers gingen snel omhoog. Na zes maanden was het eindelijk gelukt om de BKR-code weg te krijgen en een geldverstrekker te vinden die met cijfers van gebroken boekjaren wilde rekenen. Zo werd een hypotheek van 432.000 euro mogelijk.”

“Aan nazorg hebben wij de afgelopen jaren helaas te weinig gedaan. Hierin wordt nu een inhaalslag gemaakt. Ik merk dat klanten het heel fijn vinden dat wij contact met hen opnemen. Zo’n eerste onderhoudsgesprek is kosteloos. Wel denk ik op dit moment na over het aanbieden van abonnementen, maar dan moet het voor de klant écht voordeel opleveren. Streven is binnen één jaar nadat de hypotheek is verstrekt contact op te nemen met klant.”

Tips

“Laat je klant geen nummer zijn, maar geef deze tijd en aandacht. Mensen zijn tegenwoordig overal een nummer. Probeer hen hoe dan ook vooruit te helpen, ook als dit niet direct wat oplevert.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Helft klanten van adviseurs is neutraal over hoogte provisie

Helft klanten van adviseurs is neutraal over hoogte provisie

(Update 10 oktober). Wat een financieel adviseur allemaal bij schadeverzekeringen voor de klant doet is onvoldoende bekend bij het publiek. Zowel bij mensen zonder...

Wat is werkelijk van waarde in het leven?

Wat is werkelijk van waarde in het leven?

(André van Luijk, Bureau van Luijk, in VVP-special De Waarde van Advies 2024) Ook als je enorm veel geld of bezittingen hebt, kun je slaaf van je geld of...

Alles in het belang van de klant

Alles in het belang van de klant

(Barbara Stoopman, Nouveau Consultancy, in VVP-special De Waarde van Advies 2024) Wat betekent de waarde van advies voor mij als adviseur? Over deze vraag moest...

De waarde van duurzaam advies

De waarde van duurzaam advies

(Kees Dullemond, INSVER, in VVP-special De Waarde van Advies) We staan aan het begin van de transitie naar meer duurzaamheid in de samenleving en de verzekeringsbranche....

Leef jouw unieke waarde

Leef jouw unieke waarde

(Maurice van den Hemel, business coach, in VVP-special De Waarde van Advies 2024) Hoe communiceer ik mijn unieke waarde? Wat is deze waarde dan eigenlijk? Dit...

Creëer waarde voor je klant en win zielen

Creëer waarde voor je klant en win zielen

(Turhan Özgüner, voorzitter NVHP, in VVP-special De Waarde van Advies 2024) Recent begeleidde ik de algemene ledenvergadering van de nvhp. Deze keer...

"We moeten onze meerwaarde meer bij onze klanten onder de aandacht brengen"

"We moeten onze meerwaarde meer bij onze klanten onder de aandacht brengen"

Bert Sonneveld, voorzitter Federatie van Assurantieclubs, roept in een column adviseurs en organisaties van adviseurs op hun toevoegde waarde meer te benadrukken....

De waarde van advies volgens ChatGPT

De waarde van advies volgens ChatGPT

(Uit VVP-special De Waarde van Advies 2024) Wat is de waarde van financieel advies? VVP vroeg het aan ChatGPT. Dit soort generatieve kunstmatige intelligentie...

Advies waardevol vermarkten

Advies waardevol vermarkten

(Partner in kennis Nh1816 in VVP-special De Waarde van Advies 2024) De plek waar ‘een gulden een daalder waard is’ (of een euro een fors tikkie) is...

Adviseurs laten zich piepelen

Adviseurs laten zich piepelen

(Uit VVP-special De Waarde van Advies 2024) De financiële consument is niet bereid te betalen voor advies. Mensen die minder financieel geletterd zijn, snappen...