Laat weten welke waarde je toevoegt
(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “Advies helpt klanten bij het nemen van weloverwogen beslissingen. Adviseurs hebben kunnen klanten helpen bij het begrijpen van hun risico’s en het vinden van de juiste producten”, aldus Dick Boereboom van Boereboom Adviesgroep.
“Door persoonlijke aandacht en door me te verdiepen in hun specifieke behoeften en risico’s maak ik klanten de waarde van advies duidelijk.”
Dick hanteert verschillende beloningsstructuren, zoals een uurtarief, een vast tarief en commissie. “Door open en transparant te zijn over de beloning en de waarde die advies kan bieden, kunnen we vertrouwen opbouwen met onze relaties en onze reputatie als betrouwbare adviseurs versterken.”
Verbetering
“Hoewel veel relaties de waarde van advies begrijpen, is er nog ruimte voor verbetering. Relaties zijn vaak meer gefocust op de kosten dan op de waarde van het advies. Het is daarom belangrijk voor adviseurs om actief te communiceren over de waarde van hun diensten. Risicomanagement en preventiemaatregelen helpen om financiële risico’s te beperken. Deze toegevoegde waarde dienen adviseurs beter voor het voetlicht te brengen.”
De adviessector dient zich actiever in te zetten voor het vergroten van het bewustzijn over het belang van advies. “Bijvoorbeeld door middel van educatieve programma’s, workshops en webinars.”
Dick Boereboom: ‘Blijf investeren in je communicatievaardigheden.‘
Reactie toevoegen
Meer over
Blijf kritisch op je eigen werk
(Uit VVP-special Business Support 2025) “Als klein kantoor is de support vanuit een serviceprovider van groot belang. Hierdoor kan ik onafhankelijk adviseren...
Talent ontdekken én ontwikkelen
(Uit VVP-special Business Support 2025) “Het CRM-systeem is voor ons kantoor onontbeerlijk en het kloppende hart van de organisatie”, aldus Jacco Hofland...
(Uit VVP-special Business Support 2025) “Ondersteuning op het gebied van compliance, dossiervorming en ICT is noodzakelijk, contact met specialisten wenselijk....
(Uit VVP-special Business Support 2025) Een ‘simpel’ digitaal systeem waarmee elke digibeet uit de voeten kan. Dat is een van de wensen van Tim Klerx...
(Uit VVP-special Business Support 2025) “Het gaat niet om hoeveel polissen je verkoopt. Het gaat om impact maken in iemands leven. Dát is waar we...
Volledige transparantie over tarieven
(Frisse Blik Expert Panel, VVP 3-2024) “Ik ben volledig transparant over mijn tarieven en leg uit wat de klant hiervoor mag verwachten. Nog nooit heeft een...
Laat zien wat je voor de klant doet
(Frisse Blik Expert Panel, VVP 3-2024) “Persoonlijk heb ik geen enkel bezwaar tegen actieve provisietransparantie. Laat maar zien wat je allemaal voor de...
(Frisse Blik Expert Panel, VVP 3-2024) “Ik volg de beloningsdiscussie zijdelings, maar ben er niet mee bezig. Ik focus mij op mijn klanten en mijn portefeuille...
(Frisse Blik Expert Panel, VVP 3-2024) “Ik kan niet elke minuut declareren bij mijn klanten en dat wil ik ook niet. Als ik met een ‘stopwatch’...
Transparantie zegt niets over kwaliteit
(Frisse Blik Expert Panel, VVP 3-2024) “Actieve provisietransparantie gaat het gesprek met de klant over de daadwerkelijke dienstverlening niet op gang brengen....







