Manifest

Erik Friedeberg

Negen op de tien Nederlandse ondernemers willen meer persoonlijk contact met hun accountant. Hieronder verstaan zij dat hun accountant oprechte interesse toont. Eén op de drie is bereid hier meer voor te betalen. Echter 42 procent van hen heeft het gevoel niet eens jaarlijks contact te hebben met hun accountant. Herkenbaar? Maar hoe verander je dit? Erik Friedeberg van Manifesto heeft het volgende bedacht en in de praktijk gebracht:

“Wij beloven je, dat alles wat we voor je doen, elk advies dat we je zullen geven, in het belang van jou en je onderneming is. Wij beloven dat alle kennis en kunde, ervaring en inzicht alles wat we in huis hebben, zullen aanwenden om jou en je onderneming te laten excelleren. Wij beloven dat onze eerste afspraak direct al begint met een uitgebreide intake, zodat we je goed leren kennen. Ontdekken wat je belangrijk vindt. Waar je naar op zoek bent. Wat je wil bereiken. En waar je met je onderneming van droomt.

Wij beloven dat we je elk kwartaal, maar ook tussentijds, wanneer dat nodig en gewenst is, zullen adviseren, coachen en spiegelen. Op doelen die jij jezelf gesteld hebt. En wanneer de situatie daarom vraagt, zullen we er ook een of meerdere specialisten bij halen.

Ook beloven wij dat we je administratie keurig voor je verzorgen, maar vooral dat we aan de hand van die cijfers, en andere, door ons verzamelde data, een uniek scorebord voor je gaan inrichten. Met alle voor jou relevante parameters. Een scorebord dat je zonder boekhoudkundige kennis in één oogopslag kunt lezen. Want wij willen dat jij altijd weet hoe je onderneming ervoor staat, precies kunt zien dat je kansen en mogelijkheden zijn, welke stappen je moet zetten. Waar je bij moet sturen, en wanneer het tijd is om van richting te veranderen.

Daarnaast beloven wij, dat je van ons niet alleen een jaarrekening krijgt, maar ook een door een externe accoun

‘Resultaat: een accountant anders dan anderen en beter gewaardeerd’

tant opgesteld en ondertekend certificaat. Een door ons ontwikkeld document, dat meer zegt over de gezondheid van je onderneming, dan een gewone jaarrekening. En daarmee voor jou, je partners en je financiers van grotere waarde is. Je duidelijk meer oplevert.

Wij beloven dat we dit alles zullen doen voor een vast laag bedrag. En dat we ook voor de inzet van onze specialisten vaste lage tarieven zullen hanteren.

Maar bovenal beloven wij je dat wij dit alles zullen doen met maar met één oogmerk: om je te helpen je missie te realiseren. En je droom dichterbij te brengen.”

Resultaat: een accountant anders dan anderen en beter gewaardeerd. Het gaat hier om een coöperatie waar klanten het voor het zeggen hebben. “Wij staan klaar om de klant te begeleiden en ondersteunen. Alles uit jou en je organisatie te halen wat erin zit. Winst is geen doel. Blijft simpelweg in de lokale vestiging. Met dat geld kunnen we netwerkbijeenkomsten organiseren. Of een belangrijk lokaal initiatief steunen.”

Elke ondernemer is uniek. Het kan geen kwaad te bedenken wat een vertaling van dit manifest zou kunnen zijn voor jouw onderneming. Het versterkt in ieder geval je ideeën over de positionering van je onderneming. Ik ben benieuwd!

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
André Feijs over Actief Klantbeheer: Begin gewoon

André Feijs over Actief Klantbeheer: Begin gewoon

(Adviseur André Feijs over Actief Klantbeheer in VVP 6)  “De opbrengsten van actief klantbeheer zijn heel duidelijk: betere bedrijfscontinuïteit,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

Scale of Significance maakt liefde van bedrijven zichtbaar

Scale of Significance maakt liefde van bedrijven zichtbaar

Op de dag dat de Financial Times op de voorpagina in koeienletters schreef: ‘Capitalism. Time for a Reset.' presenteerde het kernteam van de Scale of Significance...

Het antwoord op de waardencrisis

Het antwoord op de waardencrisis

“De belangrijkste crisis van vandaag is de waardencrisis. Dat is de bron van alle andere crises waar we momenteel mee te maken hebben. Lossen we de waardencrisis...

Scale of significance als antwoord op de waardencrisis

Scale of significance als antwoord op de waardencrisis

“De belangrijkste crisis van vandaag is de waardencrisis. Dat is de bron van alle andere crises waar we momenteel mee te maken hebben. Lossen we de waardencrisis...

Nieuwe waarden centraal in zomereditie New Financial Magazine

Nieuwe waarden centraal in zomereditie New Financial Magazine

"Hoog tijd voor een nieuw economisch systeem dat correct rekent, dat wil zeggen óók met maatschappelijke kosten. Als we vasthouden aan het huidige...

Haaks op de mores: tips voor financieel adviseurs

Haaks op de mores: tips voor financieel adviseurs

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Haaks op de mores

Haaks op de mores

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Manifest voor meer jonge mensen in sector

Manifest voor meer jonge mensen in sector

Jeroen Everling, executive director bij Aon Risk Solutions, en Denise Ozmis, claims manager bij AkzoNobel, hebben het initiatief genomen voor een manifest dat de...