Meer tijd voor de klant door slim advies

Nh1816 (nieuw Logo)

Om slim(mer) te kunnen adviseren biedt Nh1816 verzekeringen haar samenwerkende adviseurs handvatten en gerichte ondersteuning om dit te realiseren. Het begint altijd bij de adviseur, met keuzes maken. Zo kunnen we samen ons doel bereiken: de verzekerde zo goed mogelijk helpen.

Slimmer adviseren is doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Maar ook met je tijd mee gaan, kiezen voor digitalisering en moderne vormen van communicatie, zodat je meer tijd over houdt voor je klant, voor persoonlijk contact, voor betekenis.

Veel adviseurs waarmee Nh1816 samenwerkt gaan met hun tijd mee, kiezen voor digitalisering, maken een efficiencyslag en creëren meer tijd voor de klant. Deze adviseurs hebben veel meer te bieden dan alleen prijs en product. Zij zetten goede stappen naar een duurzame toekomst voor hun bedrijf. Juist door slimmer te adviseren kunnen zij de sterkste troeven, zoals het persoonlijke contact, blijven uitspelen. Enkele adviseurs laten we graag zelf aan het woord, over de keuzes die zij maken, hoe zij slim(mer) adviseren en samen met Nh1816 werken aan profijtelijk advies.

Doen waar je goed in bent

Doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Dat geldt niet alleen voor de medewerkers op kantoor Hansen Aaldering Financieel Advies, met vestigingen in Beek (Gld) en Didam. Jurgen Jansen en Alwin Aaldering zijn in hart en nieren financieel adviseur. “Waar sommige eigenaren het advieswerk aan medewerkers overlaten, doen Alwin en ik het tegenovergestelde”, vertelt Jurgen.

Acht jaar geleden namen Jurgen en Alwin samen het kantoor in Beek over van Martin Hansen, waar zij beiden eerst als adviseurs werkzaam waren. Met de groei van het bedrijf, de opening van de vestiging in Didam en de toename in het medewerkersbestand kwam er minder tijd voor het adviseren van relaties. Dat moest anders.

Jurgen: “Slimmer adviseren is voor ons vooral de juiste mensen op de juiste plek zien te krijgen. Bijvoorbeeld het aannemen van de juiste manager voor onder meer de personeelszaken. Mede door gesprekken met Nh1816 en haar kennispartners kwamen we tot dit inzicht.”

In de regio staat Hansen Aaldering bekend als maatschappelijk betrokken advieskantoor. Bij veel evenementen en verenigingen zijn ze sponsor. “Met de efficiency slagen die we nu maken, verwachten we meer tijd te hebben om met deze rol zichtbaarder te worden,” besluit Jurgen.

Vertrouwensband

Sander Weel is sinds twee jaar volledig eigenaar van het kantoor Weel Verzekeringen & Hypotheken. Zijn vader en grootvader hebben het kantoor in Castricum gemaakt tot het kantoor waar je moet zijn voor je verzekeringen met een verregaande klantbediening. Inmiddels heeft Weel Verzekeringen & Hypotheken 3.600 relaties. Om deze groep klanten goed te bedienen is slim adviseren een motto geworden. “Onze filosofie is dat wij klanten alleen goed kunnen helpen als wij het hele plaatje compleet hebben, dus zo veel mogelijk totaalrelaties en zo min mogelijk losse verzekeringen.”

Sander legt uit: “Slimmer adviseren betekent voor mij nog meer de nadruk leggen op de kwaliteit van onze dienstverlening. Dat betekent uitgebreid de tijd nemen om de klant goed te informeren. Dat betekent ook snel schakelen omdat klanten dat tegenwoordig van je verwachten. En dat lukt alleen met de juiste business partners.”

Als voorbeeld geeft Sander het extranet van Nh1816. “Alle informatie die van belang is om een antwoord te geven op de vragen van klanten is daarin terug te vinden, waardoor het in weinig gevallen nodig is om de klant terug te bellen. De klant kan bovendien zelf al veel informatie terugvinden in de VerzekeringApp van Nh1816, waar we actief de aandacht op vestigen.

“Een vertrouwensband met je klant opbouwen, daar gaan wij voor. Niet voor niets krijgen wij vaak via recensies een terugkoppeling dat klanten hun hele verhaal kwijt kunnen en dit als zeer prettig ervaren. Iedereen binnen de organisatie van mijn bedrijf gaat op deze manier met klanten om en daarin wil ik zelf uiteraard het goede voorbeeld geven.”

 

Jurgen Jansen, Hansen Aaldering: ‘De juiste mensen op de juiste plek.’

David Keijzerwaard, Assurantiekantoor Keijzerwaard: ‘Nog meer de nadruk op de kwaliteit van onze dienstverlening.’

One stop shopping

In Oudenhoorn zetten de vierde en vijfde generatie Keijzerwaard samen de lijnen uit bij Assurantiekantoor Keijzerwaard voor de toekomstige generaties. Het kantoor bestaat al sinds 1903, maar de bedrijfsvoering past zich continu aan de moderne verwachtingen aan. Vader Leen laat de dagelijkse leiding meer en meer over aan zoons David en Matthijs. David vertelt: “Bij ons op kantoor werken we met twaalf medewerkers om 4.000 klanten te adviseren op alle gebied van particulier en zakelijk financieel advies. Om dat op een ‘slimme manier’ te doen kijken we naar de mensen bij ons op kantoor. Wat kunnen zij goed? Wat vinden zij leuk? Waar liggen hun talenten?”

De medewerkers bij Keijzerwaard hebben voor de particuliere relaties geen vaste klanten of dossiers. Iedereen werkt vanuit dezelfde werkvoorraad ook voor de schadebehandeling. “Het neemt de druk weg bij collega’s als ze een keer in een taai dossier verzanden,” legt David uit. “Gaat de telefoon? Dan is altijd iemand beschikbaar om die direct te beantwoorden. Dat is wat de klant van ons vraagt! Bij ons betekent samenwerken echt samen de klant bedienen voor het allerbeste advies.”

“Mijn hart ligt bij pensioenvraagstukken en hypotheekadvies”, vertelt David. “Die adviesgesprekken zijn vaak intensief, maar ik streef ernaar om alles in één afspraak voor elkaar te hebben. One stop shopping. Een gesprek bereid ik altijd grondig voor, mijn klant weet vooraf wat ik van hem verwacht. Gaat de vraag over schadeverzekeringen, dan biedt Nh1816 met een klantvriendelijk extranet meteen de informatie die ik nodig heb. Is overleg gewenst, dan weet ik precies wie ik moeten hebben door de korte lijnen.

Zo kan ik me direct op andere zaken richten, vaak van organisatorische aard, wanneer ik na een adviesgesprek terugkeer op kantoor.”

Sander Weel, Weel Verzekeringen & Hypotheken: ‘Echt samen de klant bedienen voor het allerbeste advies.’

Persoonlijke aandacht

Nh1816 Verzekeringen is blij om te zien dat de middelen en persoonlijke aandacht bijdragen aan het succes van de adviseurs waarmee ze samenwerkt en aan hun manier van slimmer adviseren. De feedback van de kantoren wordt gebruikt om die middelen en dienstverlening aan te passen. Dat is dan weer de slimme manier van werken door Nh1816.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Special Duurzaam Advies VVP en INSVER: winst in alle opzichten

Special Duurzaam Advies VVP en INSVER: winst in alle opzichten

Duurzaamheid is een onderdeel van modern ondernemerschap. Iedere adviseur zal actie moeten ondernemen. Aldus Kees Dullemond (INSVER) in de special Duurzaam Advies...

De passie van local hero Richard Beljaars

De passie van local hero Richard Beljaars

(Rubriek 'Samen Betrokken' in VVP 1-2024) Koop die nieuwe caravan eens niet. Klanten kijken vreemd op, maar Richard Beljaars van Beljaars Hypotheken en Verzekeringen...

Geschenk local hero's alvast verhuisd naar nieuw onderkomen Nh1816

Geschenk local hero's alvast verhuisd naar nieuw onderkomen Nh1816

De plataan, een geschenk in 1991 van de local hero's voor het 175-jarig jubileum destijds, is op Valentijnsdag verhuisd naar de tuin bij het nieuwe pand. De plataan...

Samen betrokken:  Assurantiekantoor Wigger

Samen betrokken: Assurantiekantoor Wigger

(Uit VVP 6-2023) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken,...

Cas Verhage (Nh1816) bij afscheid: “Wees duidelijk in wat je doet en maak keuzes”

Cas Verhage (Nh1816) bij afscheid: “Wees duidelijk in wat je doet en maak keuzes”

Cas Verhage, een markant figuur binnen de branche. Voor velen het gezicht van de eigenzinnige verzekeraar uit Oudkarspel. Maar ook de drijvende kracht samen met...

Nh1816 verkoopt levenportefeuille aan OG

Nh1816 verkoopt levenportefeuille aan OG

Nh1816 heeft met Onderlinge ‘s-Gravenhage (OG) overeenstemming bereikt over de verkoop van haar levenportefeuille. Het gaat om 11.600 uitvaartverzekeringen...

Kifid: fraude bewezen, toch verkorting opname persoonsgegevens in EVR

Kifid: fraude bewezen, toch verkorting opname persoonsgegevens in EVR

(Kifid-uitspraak GC 2024-0007, bindend) Consumenten claimen in 2022 stormschade aan boeidelen aan de gevel van hun woning bij Nh1816. De verzekeraar heeft op basis...

Nh1816 overtreft eigen groeiverwachting

Nh1816 overtreft eigen groeiverwachting

"We vlogen 2023 uit de startblokken met groeicijfers die onze verwachtingen overtroffen. Binnen een half jaar bereikten we de portefeuillestand van 500 miljoen euro,...

Nh1816: "Onbegrijpelijk, een gelijk speelveld staat volledig geparkeerd"

Nh1816: "Onbegrijpelijk, een gelijk speelveld staat volledig geparkeerd"

“Het gelijke speelveld binnen actieve provisie transparantie staat geparkeerd." Dat concludeert René van Gils, directeur bij Nh1816 Verzekeringen. Van...

Samen betrokken: JacobsVerzekerd

Samen betrokken: JacobsVerzekerd

(Uit VVP 5-2023) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken,...