Het vuur van... Menno Luiten

het vuur van menno luiten

(Uit VVP 1-2022) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen op een voetstuk. Dit keer Menno Luiten, commercieel directeur De Hypotheker.

Mijn vuur zie je terug in mijn passie voor het hypotheekvak. In de 25 jaar dat ik nu werkzaam ben in onze branche heb ik veel vakgenoten ontmoet die deze liefde met mij delen. Maar waar bestaat deze passie dan uit? Voor mij is dit om er met De Hypotheker voor te zorgen dat onze klanten onbezorgd in hun eigen woning kunnen leven. Nu en in de toekomst. Samen doen we er alles aan om dit doel te behalen. De dynamiek van het speelveld en bouwen aan nieuwe initiatieven om op die manier nóg meer van toegevoegde waarde te zijn voor de klant. Deze passie kan ik volledig kwijt binnen De Hypotheker.

Als marktleider kennen wij de hypotheekbranche door en door en zijn we altijd in beweging. We hebben de ambitie om ons iconische merk verder uit te bouwen en door te ontwikkelen. Met passie voor het vak én voor de klant. Zoals je misschien weet, kom ik uit een ‘horecanest’. Als je daar de klant niet kan helpen, verdien je geen geld. Daarom weet ik maar al te goed hoe belangrijk het is om het belang van onze klanten voorop te stellen. Net als onze franchisenemers, zij leveren elke dag topsport om onze klanten in de vestigingen, en tegenwoordig ook veel digitaal, deskundig te adviseren over hun woonplannen en -wensen. Hierin speelt het lokaal ondernemerschap een grote rol. Veel ondernemers kennen hun klanten al vele jaren, hebben oprechte interesse, zijn betrokken en bouwen een vertrouwensband op. Dit zien we met name terug in de tweede generatie die aan de adviestafel schuift, soms zelfs samen met pa en ma die hun kinderen helpen met de hypotheek. Dit persoonlijk contact en vertrouwen maakt onze formule zo sterk. Ik geloof dan ook sterk in het franchiseconcept en haal veel energie en inspiratie uit de werkbezoeken op onze vestigingen, waarbij het ondernemerschap centraal staat.

‘Passie voor het hypotheekvak’

De mate waarin we binnen De Hypotheker met elkaar succesvol zijn, wordt met name bepaald door ons gedrag. In de manier waarop we met elkaar omgaan en samenwerken. Hierin staan de kernwaarden lef, verantwoordelijkheid, daadkracht en vertrouwen centraal. Deze kernwaarden zie ik terug in de dagelijkse praktijk, in alle facetten van onze organisatie. Ik ben trots dat ik hier dagelijks aan bij mag dragen!

Powered by antoinette kalkman

Reactie toevoegen

 
De Hypotheker: "Overheid moet regie naar zich toetrekken"

De Hypotheker: "Overheid moet regie naar zich toetrekken"

Bijna driekwart van de oriënteerders op de woiningmarkt geeft aan dat er te weinig woningaanbod beschikbaar is in de prijsklasse van hun voorkeur. Voor tachtig...

Kifid: klacht tegen De Hypotheker Papendrecht ongegrond

Kifid: klacht tegen De Hypotheker Papendrecht ongegrond

(Kifid-uitspraak GC 2023-0757, Bindend) In verband met het naderende einde van de looptijd van één van de leningdelen van een hypotheek bij Obvion...

Helft Nederlanders twijfelt over gekozen rentevastperiode

Helft Nederlanders twijfelt over gekozen rentevastperiode

Meer dan de helft van de Nederlandse huiseigenaren twijfelt achteraf of zij wel de juiste rentevasteperiode hebben gekozen. Een kwart had met de kennis van nu andere...

De Hypotheker: "Steeds meer jonge huizenkopers"

De Hypotheker: "Steeds meer jonge huizenkopers"

In het derde kwartaal van 2023 steeg het aantal aanvragen voor de aankoop van een woning met 13 procent.  In de categorie huizenkopers tot 35 jaar is sprake...

Nederlanders nog vaak onbekend met financiële gevolgen relatiebreuk

Nederlanders nog vaak onbekend met financiële gevolgen relatiebreuk

Een derde van de Nederlanders die te maken heeft gehad met een relatiebreuk was er vooraf onvoldoende van op de hoogte tot welke financiële gevolgen dit kan...

Opbrengsten ALS Zwemevent 32.000 euro

Opbrengsten ALS Zwemevent 32.000 euro

De derde editie van het Nationale Waarborg Zwemevent voor Stichting ALS Nederland heeft in totaal 32.000 euro opgebracht. Op de dag van het zwemevent - tevens het...

Menselijke interactie blijft belangrijk

Menselijke interactie blijft belangrijk

(Edgar Hollander, De Hypotheker Nieuw-Vennep, in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Digitalisering biedt ontegenzeglijk voordelen, zoals meer adviestijd. Belangrijk...

Antoinette Kalkman over 20 jaar Nationale Waarborg: omarm de zeperds

Antoinette Kalkman over 20 jaar Nationale Waarborg: omarm de zeperds

Nationale Waarborg viert zaterdag het 20-jarig bestaan. Antoinette Kalkman vertelt over het ontstaan en de ontwikkeling van de aanbieder van bankgaranties. “Je...

Vooruitzichten alleenstaanden met modaal inkomen onverminderd slecht op huizenmarkt

Vooruitzichten alleenstaanden met modaal inkomen onverminderd slecht op huizenmarkt

"Het is voor huizenkopers met een modaal inkomen onverminderd moeilijk om een betaalbare woning te vinden. Zo krijgen alleenstaanden met een modaal inkomen voor...

Branche maakt vuist tegen ALS

Branche maakt vuist tegen ALS

Deze bijzondere e-InFinance is een coproductie van InFinance, VVP en Team Nationale Waarborg, waarvan de gehele opbrengst naar Stichting ALS Nederland gaat. De...