Mobiele escaperoom rijdt door Nederland

Partner in kennis Centraal Beheer

(Partner in Kennis Centraal Beheer in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Elke adviseur kent Centraal Beheer als schadeverzekeraar door de legendarische “Even Apeldoorn bellen” commercials. Maar nog niet alle adviseurs weten dat centraal beheer een complete dienstverlener is, met ook hypotheken, vermogensopbouwproducten en duurzaamheidsoplossingen. Daarom brengt centraal beheer het merk bij adviseurs extra onder de aandacht. Op een vernieuwende manier.

...

“We willen Centraal Beheer opnieuw voorstellen aan adviseurs”, vertelt marketing- en communicatielead Pieter van der Krol. “Uit onderzoeken en gesprekken met adviseurs blijkt dat ze Centraal Beheer nog onvoldoende kennen als brede dienstverlener. Maar klanten kunnen ook bij ons terecht voor een hypotheek, een overlijdensrisicoverzekering of lijfrente- en pensioenproducten. En we bieden daarnaast diensten aan zoals onze Klushulp en een groot aantal duurzaamheidsoplossingen. Ondanks dat, denken sommige adviseurs dat wij nog voornamelijk een direct writer zijn. Dit terwijl wij juist nauw willen samenwerken met adviseurs.”

Meest geliefde businesspartner

“We zien als geen ander de toegevoegde waarde van adviseurs”, gaat Van der Krol verder. “Mensen hebben – in een steeds complexere financiële wereld – meer dan ooit hulp nodig bij het maken van financiële keuzes. Dat gaat verder dan een passende hypotheek en de bijbehorende ORV. Je wil een klant zijn hele leven helpen bij het maken van bewuste financiële keuzes. Bij het kopen van een huis, het verbouwen of verduurzamen ervan; bij het krijgen van een kind; een scheiding of het regelen van de oude dag. Voor een adviseur is het dus belangrijk om een duurzame klantrelatie op te bouwen en in te spelen op (latente) klantbehoeften. Als Centraal Beheer willen wij – met kennis en (financiële) oplossingen – de adviseur hierbij zo goed mogelijk ondersteunen, zodat hij op zijn beurt de klant optimaal kan helpen. We willen de meest geliefde businesspartner van de adviseur zijn.”

Mobiele escaperoom

“Met onze mobiele escaperoom rijden we de komende tijd door Nederland”, vervolgt Van der Krol. “Hiermee laten we adviseurs op een ludieke en vernieuwende manier kennismaken met het merk Centraal Beheer. Dat doen we door het merk letterlijk naar hen toe te brengen. Elke dag bezoeken we een andere locatie. De adviseurs uit de buurt kunnen samen met hun team het spel spelen.” Plezier maken staat centraal bij de escaperoom. Het gaat om de beleving. “Het is absoluut geen verkapte e-learning of PE-sessie over onze producten en diensten”, licht Van der Krol toe. “Ons doel is dat iedereen die het spel speelt, de escaperoom uitstapt met een grote glimlach op z’n gezicht. Dat ze hun partner en kinderen ‘s avonds aan tafel vertellen wat voor een tof spel ze die dag hebben gespeeld. En uiteraard hopen we dat de beleving sympathie opwekt voor ons mooie merk.”

EK finale 1988

Het verhaal van de mobiele escaperoom speelt zich af tijdens de EK voetbalfinale van 1988 en draait om een typisch ‘Even Apeldoorn Bellen’-momentje. In de regiewagen bij het Olympisch Stadion in München gaat er iets mis waardoor de verbinding met Hilversum wegvalt en miljoenen Nederlanders teleurgesteld voor de tv zitten. De taak van de adviseurs is om binnen 45 minuten de verbinding met Hilversum weer te herstellen. Door het gezamenlijk oplossen van puzzels komen de spelers steeds dichter bij hun doel. “Naarmate de tijd verstrijkt, wordt de spanning met beeld en geluid steeds verder opgevoerd. Met behulp van camera’s kijkt er altijd iemand van ons mee of een hint nodig is. We willen natuurlijk niet dat spelers vastlopen. Teamwork is echt cruciaal. Dit is dan ook een erg leuk teamuitje”, vertelt Van der Krol enthousiast.

“De mobiele escaperoom komt naar u toe”

Leuk verzetje in drukke tijden

Vanaf midden mei rijdt de escaperoom door Nederland. De accountmanagers van Centraal Beheer nodigen adviseurs uit om te komen spelen. Van der Krol licht een tipje van de sluier op: “De deelnemers krijgen een envelop toegestuurd met een heel herkenbaar item van vroeger daarin. Dit hebben ze nodig om het spel te kunnen spelen. De beleving start dus al bij het openmaken van de envelop. Op de dag van het spel ontvangt de accountmanager de adviseurs in hun eigen stad. We komen met de escaperoom naar ze toe, zodat het hen zo min mogelijk tijd kost. We weten dat adviseurs het op dit moment ontzettend druk hebben. Maar we hopen dat ze hiervoor tijd maken. Even lekker achter het scherm vandaan en gezellig iets leuks doen met het team.”

Speelt u mee?

Lijkt het u leuk om de escaperoom met uw team te spelen? Zoals gezegd, neemt uw accountmanager van Centraal Beheer contact met u op. “Dat doen we om de bus zo efficiënt mogelijk in te plannen”, verduidelijkt Van der Krol. “Maar kunnen adviseurs echt niet wachten om met elkaar dit teamuitje mee te maken? Neem zelf even contact op met je accountmanager.” En als adviseurs nog geen vaste aanstelling hebben, maar het spel toch willen spelen? “Ook dan kunnen ze gewoon contact opnemen. Zij zijn natuurlijk ook van harte welkom om ons toffe merk beter te leren kennen!”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Duurzaam uit het vervuilende moeras innoveren

Duurzaam uit het vervuilende moeras innoveren

(Innovator Robert Witteveen in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Om maar met de deur in huis te vallen: verzekert de verzekeringsbranche zijn eigen ondergang?...

Innovatie is een middel, geen doel

Innovatie is een middel, geen doel

(Remco Heeres, Heeres Assurantiën, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) “Innoveren is een middel om je dienstverlening te verbeteren, geen doel op...

Digitale wake-up call voor adviseurs

Digitale wake-up call voor adviseurs

(Belangrijkste aandachtspunten rapport Bureau DFO over digitalisering intermediair in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Recent bracht Bureau DFO het rapport...

Met grip op data sta je 2-0 voor

Met grip op data sta je 2-0 voor

(Partner in Kennis HippoLine in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Be the change bekt lekker en is een geschikte slogan voor een dominee, personal coach of fabrikant...

Live = life

Live = life

(Jeroen Oversteegen, Nationale Hypotheekbond, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Is innovatie belangrijk? Het Nationaal Groeifonds heeft er tot 2026 in ieder...

Een stoptrein of een snelle TGV? De machinist, dat ben je zelf

Een stoptrein of een snelle TGV? De machinist, dat ben je zelf

(Jack Vos, Onesurance, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Be the change gaat over nu eigen regie nemen. Nú eigen regie nemen over welke software je...

Innovaties en toepassingen op een rij

Innovaties en toepassingen op een rij

(Overzicht fin- en insurtechbedrijven in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Verdere optimalisering van de digitale infrastructuur van financieel dienstverleners...

Meer regelruimte nodig in werk-privé balans

Meer regelruimte nodig in werk-privé balans

Uit trendonderzoek van Centraal Beheer blijkt 54 procent van de werknemers de ruimte krijgt om de werk en privé balans zelf te organiseren, terwijl 75  procent...

De belangrijkste IT-trends

De belangrijkste IT-trends

(Michael Mackaaij, Contactgroep Automatisering, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) De contactgroep automatisering bestaat inmiddels vijf jaar en levert met...

Digitale innovatie

Digitale innovatie

(Voorwoord VVP Special Digitale Innovatie 2022) In  de financiële adviessector is nog een wereld te winnen als het gaat om digitale innovatie. Uitgangspunt...