‘Momenteel is er geen verzekeraar die online niet bakken geld verbrandt’

Lex Verëll 2015

WhatsApp-berichten opslaan

WhatsApp is een handige nieuwe manier van communiceren. Beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar Bavam raadt adviseurs echter nadrukkelijk aan om WhatsAppberichten te bewaren.

Bavam in haar jongste nieuwsbrief: “Ook assurantiekantoren werken soms met WhatsApp. Zo wordt WhatsApp als communicatiemiddel gebruikt om risicowijzigingen door te geven of om een verzekering tot stand te brengen. Ons advies is om WhatsApp-berichten (of sms-jes) te bewaren in uw dossier.

“WhatsApp heeft zelf geen server waarop alle berichten worden opgeslagen. Mochten er berichten verloren gaan, dan kan WhatsApp deze niet voor u terugvinden. Op de meeste telefoons wordt van WhatsAppberichten een dagelijkse back-up gemaakt. Afhankelijk van het soort telefoon dat u heeft, noemt WhatsApp een aantal mogelijkheden om de berichten op te slaan indien u een nieuwe telefoon aanschaft of de app deinstalleert. Let op: niet iedere telefoon maakt dagelijks een back-up van de berichten. Controleer dus goed of uw telefoon deze mogelijkheid heeft indien u gebruik wil maken van deze functie.”

Afsluitmodule: praktijktips

“Zorg ervoor dat de klant snel en gemakkelijk terecht kan met vragen. Zorg daarom voor een telefoonnummer en/of chatfunctie op een zichtbare plaats in de afsluitmodule.” Dat is een ook voor inancieel adviseurs met een afsluitmodule op hun site nuttige tip uit de recente Themarapportage Websites van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV). Al met al vindt het keur merk dat “keurmerkhouders veel verbetermogelijkheden hebben als het gaat om de afsluitmodule. Omdat de klant bij het doorlopen van een afsluitmodule in principe geen hulp heeft van een expert, moet de keurmerkhouder ervoor zorgen dat de klant zo goed mogelijk zijn keuze kan maken. Help de potentiële klant zoveel mogelijk en bied hem voldoende informatie. Zet in elk geval in alle schermen van de afsluitmodule een link naar de polisvoorwaarden en indien van toepassing naar informatie over de medische acceptatieprocedure. Geef ook informatie over andere versies van de verzekering en vergeet niet de klant een eindoverzicht aan te bieden voordat hij deinitief de verzekering aanvraagt.”

Overigens hebben volgens het onderzoek 34 van de op dat moment 44 keurmerkhouders een afsluitmodule.

 

Reactie toevoegen

 
Editie