Omdat u het waard bent
De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een professioneel, deskundig en goed opgeleid baken voor consumenten en bedrijven. Sterker nog, als iedere Nederlander een persoonlijk financieel dienstverlener naast zich zou hebben staan, zou de wereld er een stuk beter uitzien. De adviseur kent zijn klanten echt, weet wie ze zijn, kent hun wensen en valkuilen, helpt ze bij calamiteiten, behoedt ze voor (financiële) misstappen en helpt ze hun zakelijke en persoonlijke dromen waar te maken. De dienstverlening van de adviseur begint pas echt waar die van directe aanbieders eindigt. Daarom verdient het adviesvak meer erkenning en vandaar dat VVP in 2019 de sector vraagt een campagne te bedenken die recht doet aan het werk van de adviseur.
Gedurende dit jaar verzoeken wij een aantal verzekeraars én adviseurs een adviescampagne te bedenken. De uitgewerkte ideeën (inclusief budgetvoorstellen en te verwachten rendement) publiceren we in VVP en tevens zullen we online aandacht vragen voor de Adviescampagne. Uw ideeën kunt u inzenden naar redactie@vvponline.nl.
De jury, bestaande uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day, merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe), zal de inzendingen beoordelen en het beste idee kiezen. Tijdens het VVP Communicatie-Event van 27 november 2019 zal de jury het beste idee bekend maken.
Reactie toevoegen
Editie
Meer over
Brand New Day op weg naar 10 miljard euro beheerd vermogen
Brand New Day zag in 2023 het totale klantvermogen met 33 procent groeien naar 6,4 miljard euro (2022: 4,8 miljard euro). Eind 2025 moet dan 10 miljard euro gaan...
(Ewald Bary, B-Inc en lid VVP Ondernemerspanel, in VVP 6-2023) Het zijn onzekere tijden. Neem als adviseur jouw rol als baken van kennis en overzicht en communiceer...
Zomerserie, deel 11: Ewald Bary
Op welke ontwikkelingen is het absoluut noodzakelijk dat financieel adviseurs inspelen? En hoever zal de invloed van AI reiken bij financiële dienstverlening?...
“Ongewenste bijwerkingen provisieverbod aanpakken”
Veel situaties waarin mensen geen advies kunnen of willen betalen, zijn het resultaat van het provisieverbod. Laten we dat vooral niet vergeten, schrijft Adfiz-directeur...
Ewald Bary: wat is jouw volgende STAP?
"STAP (Stimulans Arbeidsmarkt Positie) draagt eraan bij dat werknemers én werkgevers zich toekomstgericht kunnen ontwikkelen", aldus Ewald Bary van...
Ewald Bary: "Laten we voor de verandering eens met één mond spreken"
"Het is nog nooit in de financiële sector gelukt om ook maar op één thema gezamenlijk naar buiten te treden. Hoe gaaf zou het zijn als we onze...
Bary: "Corona beleven we, klimaatverandering niet"
'Corona beleven we, klimaatverandering niet' Dat is de titel van het nieuwe blog van Ewald Bary van Lindenhaeghe op het New Financial Forum. "Je gaat het pas zien...
In de serie ‘Life after corona’ vraagt VVP hoe branchegenoten de coronatijd hebben beleefd en hoe zij denken dat het leven er na corona uit ziet. In...
Negatieve rente als katalysator
(Uit VVP 3-2021) De grote spaarzin van mensen ondanks de lage rente heeft ook mede-oprichter Kalo Bagijn van Brand New Day verrast, zegt hij. “Blijkbaar...
Ewald Bary: "Wij zijn nu aan zet!"
"Financieel adviseurs hebben als schakel tussen klanten en verzekeraars c.q. banken al een belangrijke maatschappelijke rol. Ze zijn de enige overgebleven laagdrempelige...