Samen betrokken: Meerwaerde financieel adviseurs
(Uit VVP 02-2022) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken, plaatsen hun klanten op nummer één en zijn maatschappelijk betrokken in hun omgeving. VVP zet samen met Nh1816 verzekeringen het advieskantoor in de schijnwerpers. Dit keer Meerwaerde financieel adviseurs. Samen betrokken bij de samenleving.
De eeuwige strijd tussen de blauwen, SV Spakenburg, en de rooien, IJsselmeervogels, is ‘wereldberoemd’ in Nederland. Als Bunschoten-Spakenburger moét je een keuze maken. Zelf ben ik een blauwe in hart en nieren, maar er werken op ons kantoor ook rooien. Kunnen ze niets aan doen, haha, maar we sponsoren sowieso beide voetbalclubs. We hebben de clubkleuren in ons logo verwerkt en de achterzijde van onze visitekaartjes, rood of blauw, vertellen iets over de voorkeur van medewerkers. Mijn eigen vrouw steunt trouwens de rooien…het kan allemaal. Maar zonder gekheid, er heerst een vriendelijke rivaliteit. Het is een hele happening als er weer een derby voor de deur staat.
Ook het voor Bunschoten-Spakenburg kenmerkende water is in ons logo en onze bedrijfsnaam verwerkt. ‘Meer’ in Meerwaerde verwijst tevens naar het IJsselmeer. Spakenburg was een grootheid in de visserij, in de gloriedagen lagen hier honderden botters in de haven. Hoewel de visserij op de Zuiderzee natuurlijk niet meer bestaat, beschikken we nog wel over de grootste authentieke haven voor houten schepen van Nederland. Een commerciële scheepswerf bouwt en repareert hier nog altijd traditionele botters.
Bunschoten-Spakenburg is een warme gemeenschap waarin men met elkaar meeleeft. Zes jaar geleden ben ik getroffen door een zeldzame ziekte, ik verkeerde op het randje van de dood en na een lange periode op de IC en in revalidatiecentra, heb ik alles opnieuw moeten leren. De steun uit mijn omgeving deed me ontzettend goed. Helaas word ik niet meer de oude. Fysiek en mentaal zit ik nu aan mijn taks, dat betekent dat ik in deeltijd blijf werken.
Zo’n 95 procent van onze klanten bevindt zich op fietsafstand van ons nieuwe kantoor in het centrum. Ons familiebedrijf, met inmiddels zo’n twintig medewerkers, vindt hier ook zijn oorsprong. Het grote voordeel is dat we klanten persoonlijk kennen. En als we door het dorp fietsen, zien we meteen eventuele risico’s die particulieren en bedrijven lopen. Die container staat nu wel heel dicht bij het bedrijfspand… We wijzen mensen daar proactief op. Ga ik naar het voetbal, dan kom ik klanten tegen. Zodra het niet goed is, krijgen we het uiteraard ook meteen te horen, maar daar zijn wij niet bang voor.
We hebben in 2009 vol overtuiging gekozen voor de bedrijfsnaam Meerwaerde. We willen absoluut een aanwinst zijn voor de klant. Hoe doe je dat? Niet met productverkoop, maar met passend advies. We werken met een abonnementsstructuur, volledig provisieloos. Klanten zien zo precies wat we voor hen doen en tarieven zijn gunstiger omdat we geen reistijd doorberekenen. We kunnen ook verder kijken dan het standaardaanbod en andere keuzes aanbieden. Misschien is verzekeren voor een specifieke klant niet de beste optie. Of claimen. Daar kun je dan eerlijk over zijn. Voor ons is dat de definitie van goed advies: het begeleiden van relaties in het maken van de juiste keuze.
Werken met abonnementen betekent dat je veel van elkaar vraagt. Zo meten we performances. Dat doen we ook bij verzekeraars, want ze moeten onze klanten iets te bieden hebben. Nh1816 past prima in dat profiel. Ze hanteren reële premies, zijn gespecialiseerd in particuliere verzekeringen, werken snel en efficiënt. Als alles soepel en snel verloopt, kunnen wij ons eigen tarief beheersbaar houden.
Nh1816 past als maatschappelijk betrokken organisatie ook goed bij ons. We sponsoren nagenoeg alle (sport)verenigingen in Bunschoten-Spakenburg en steunen minder bekende doelen. Nu er steeds meer evenementen door mogen gaan, willen we de Schoolsportdag samen met Nh1816 een boost geven. Het is een typisch event voor Bunschoten-Spakenburg waar alle basisschoolkinderen aan mee kunnen doen. En bewegen is natuurlijk gezond, daar kunnen we niet genoeg aandacht aan besteden.
Foto: Robert van Twillert, Meerwaerde financieel adviseurs, bij de museale botterhaven van Bunschoten-Spakenburg.
Op welke schade-afhandeling kijk je met trots terug?
Wij behandelen gemiddeld 1500 schades per jaar. Wat ik bijzonder vind is, dat we in staat zijn om massaschades met de juiste individuele aandacht te behandelen. In een stormachtig weekend honderden meldingen aannemen, bewaken, beoordelen en afwikkelen, dat kan alleen door met goede partijen samen te werken. Voor de klant maakt dat het verschil. Meldingen lopen uiteen van twee dakpannen die eraf zijn gewaaid tot een boom op de auto, maar we kunnen iedereen aandacht geven. Soms is dat slecht nieuws, bijvoorbeeld als een oude schutting niets meer waard is, of het gaat om het begeleiden van een langdurig traject, maar we kunnen er in elk geval voor de klant zijn.
Reactie toevoegen
Special Duurzaam Advies VVP en INSVER: winst in alle opzichten
Duurzaamheid is een onderdeel van modern ondernemerschap. Iedere adviseur zal actie moeten ondernemen. Aldus Kees Dullemond (INSVER) in de special Duurzaam Advies...
De passie van local hero Richard Beljaars
(Rubriek 'Samen Betrokken' in VVP 1-2024) Koop die nieuwe caravan eens niet. Klanten kijken vreemd op, maar Richard Beljaars van Beljaars Hypotheken en Verzekeringen...
Geschenk local hero's alvast verhuisd naar nieuw onderkomen Nh1816
De plataan, een geschenk in 1991 van de local hero's voor het 175-jarig jubileum destijds, is op Valentijnsdag verhuisd naar de tuin bij het nieuwe pand. De plataan...
Samen betrokken: Assurantiekantoor Wigger
(Uit VVP 6-2023) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken,...
Cas Verhage (Nh1816) bij afscheid: “Wees duidelijk in wat je doet en maak keuzes”
Cas Verhage, een markant figuur binnen de branche. Voor velen het gezicht van de eigenzinnige verzekeraar uit Oudkarspel. Maar ook de drijvende kracht samen met...
Nh1816 verkoopt levenportefeuille aan OG
Nh1816 heeft met Onderlinge ‘s-Gravenhage (OG) overeenstemming bereikt over de verkoop van haar levenportefeuille. Het gaat om 11.600 uitvaartverzekeringen...
Kifid: fraude bewezen, toch verkorting opname persoonsgegevens in EVR
(Kifid-uitspraak GC 2024-0007, bindend) Consumenten claimen in 2022 stormschade aan boeidelen aan de gevel van hun woning bij Nh1816. De verzekeraar heeft op basis...
Nh1816 overtreft eigen groeiverwachting
"We vlogen 2023 uit de startblokken met groeicijfers die onze verwachtingen overtroffen. Binnen een half jaar bereikten we de portefeuillestand van 500 miljoen euro,...
Nh1816: "Onbegrijpelijk, een gelijk speelveld staat volledig geparkeerd"
“Het gelijke speelveld binnen actieve provisie transparantie staat geparkeerd." Dat concludeert René van Gils, directeur bij Nh1816 Verzekeringen. Van...
Samen betrokken: JacobsVerzekerd
(Uit VVP 5-2023) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken,...