Samen betrokken: Niesten Assurantiën & Hypotheken

Samen Betrokken Patrick Niesten

(Uit VVP 3-2022) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken, plaatsen hun klanten op nummer één en zijn maatschappelijk betrokken in hun omgeving. VVP zet samen met Nh1816 verzekeringen het advieskantoor in de schijnwerpers. Dit keer Niesten Assurantiën & Hypotheken. Samen betrokken bij de samenleving.

De meeste mensen buiten Noord-Holland kennen De Goorn niet, maar het naburige Avenhorn wel. Dat heeft met de filemeldingen te maken. De Goorn is een dorp in een prachtig polderlandschap met talloze sloten en vaarten. Het water vervulde altijd een belangrijke rol bij vervoer. Zo werden de kolen vanaf het land op stalen schuiten geladen en naar de zuurkoolfabriek, die hier lange tijd was gevestigd, getransporteerd. De inwoner van De Goorn is een echte West-Fries, nuchter, maar met warme gevoelens voor zijn of haar omgeving. Bij feesten en evenementen kom je altijd het hele dorp tegen. Iedereen doet mee.

Die saamhorigheid zag je recent ook bij Hollen voor Hannes, een loopevenement om geld in te zamelen voor onderzoek naar weke-delenkanker. Hannes Paauw was mijn buurjongen, hij is enkele maanden geleden overleden aan deze slopende, zeldzame ziekte. In februari holden familie, vrienden, streekgenoten en ook betrokken mensen in andere delen van het land, acht kilometer voor Hannes. Wij hebben samen met Nh1816 de inzamelingsactie ondersteund. Uiteraard heeft ons kantoor mee gerend. Het streefbedrag van 3.000 euro werd ruimschoots overtroffen, we zamelden met het evenement bijna 40.000 euro in. Hannes heeft er helaas zelf niets meer aan, maar we hopen dat het bedrag bijdraagt aan de genezing van anderen.

Verenigingen zijn het kloppend hart van de samenleving. Ze draaien veelal op vrijwilligers. We steunen dan ook alle clubs die een lokale bijdrage leveren. Natuurlijk sportclubs, maar ook de brassband, toneelvereniging en het huttendorp, waar basisschoolkinderen in de zomervakantie de mooiste stulpjes bouwen. Dit is een fijne omgeving om te leven en te werken. We willen hier dan ook blijven. In 2003 hebben we twee portefeuilles in verschillende delen van Noord-Holland Noord overgenomen en sindsdien is ons kantoor zelfstandig verder gegroeid. We zijn een familiebedrijf, ik heb het kantoor vanaf 2008 geleidelijk van mijn ouders overgenomen. Onlangs hebben we er een RegioBankfunctie bij gekregen en die levert veel nieuwe aanloop op. Mensen uit grotere plaatsen als Schagen komen hier langs, blij dat ze weer bij een bankkantoor terecht kunnen.

Direct contact en persoonlijke service zijn pluspunten ten opzichte van direct writers. Korte lijnen! Er lopen soms klanten binnen om meteen hun schade te regelen. Zijn ze naar de supermarkt gereden, klein ongeluk op de parkeerplaats en meteen door naar Niesten om het netjes af te handelen. Wel zo makkelijk. Probeer dat eens bij een direct writer. Die korte lijnen zie je ook bij Nh1816. Als ik ze bel, is het van: hé Patrick, hoe is het in De Goorn? Bij veel andere maatschappijen vragen ze eerst om je tussenpersoonnummer.

Wij vinden dat goed advies persoonlijk advies is. Klanten worden pas echt geholpen met advisering en producten die perfect passen bij hun situatie. En we willen er zeker van zijn dat alles na enkele jaren nog steeds klopt, vandaar dat we klanten elke drie jaar benaderen voor een servicebezoek. Er kan in die tijd veel zijn veranderd. Maar ook als dat niet het geval is, krijgen mensen een gerust gevoel: alles is weer gecheckt. Adviseren is niet verkopen, het is voor je klanten zorgen. De komende jaren willen we daar kwalitatief verder in groeien. Natuurlijk hoort daar ook digitale ontwikkeling bij, zoals een online ‘mijn-dossier-functie’ voor klanten. Maar altijd ter ondersteuning van onze service, nooit als vervanging.

Foto: Patrick Niesten in het kenmerkende polderlandschap van De Goorn.

 

KADER

Op welke schade-afhandeling kijk je met trots terug?

De meest emotionele schadetrajecten blijven je bij. Zoals een noodlottig ongeval van een klant en de afwikkeling van de schadevergoeding voor zijn gezin. Je kunt geen prijs plakken op leed en op het wegvallen van mensen, maar we kunnen wél proberen zaken goed te regelen voor de nabestaanden. En daar slaagden we in dit geval in, samen met Nh1816. Een andere zaak speelde zich zo’n vijftien jaar geleden af: het afbranden van een woonboerderij. De schade bedroeg een half miljoen euro en deze is netjes uitgekeerd. Als je tot zulke oplossingen kunt komen, heb je klanten voor het leven.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Samen betrokken... Koos Rook Financiële Diensten

Samen betrokken... Koos Rook Financiële Diensten

(Koos Rook Financiële Diensten in de rubriek Samen Betrokken in VVP 5) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een...

En de winnaar is... de onafhankelijke adviseur!

En de winnaar is... de onafhankelijke adviseur!

(Finale VVP Advies Award 2022 in VVP 5) Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de VVP Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van vvp voor het meest klantgerichte...

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2022 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

Leef je klant

Leef je klant

(Partner in Kennis Nh1816 in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Zet een streep door het woord ‘beheer’ en omarm het woord ‘contact’....

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

Klant heeft nog veel meer te bieden

Klant heeft nog veel meer te bieden

(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...

Samen betrokken: Senders & van Balsfoort Advies

Samen betrokken: Senders & van Balsfoort Advies

(Uit VVP 4-2022) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken,...

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2022 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 7 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

“Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2022. Deze kantoren, die net als de andere drie...