Samen betrokken: Senders & van Balsfoort Advies

Samen betrokken

(Uit VVP 4-2022) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken, plaatsen hun klanten op nummer één en zijn maatschappelijk betrokken in hun omgeving. VVP zet samen met Nh1816 verzekeringen het advieskantoor in de schijnwerpers. Dit keer Senders & van Balsfoort Advies. Samen betrokken bij de samenleving.

Het Wiel van Rosmalen, ook wel het Wiel van de kunstenaar Armando genoemd, staat als een herkenningspunt op de zandverstuiving bij de A59. Iedereen die de weg verlaat en afslaat naar Rosmalen, ziet het kunstwerk. Het is daarmee ook een soort toegangspoort tot de plaats waar we wonen en werken. De Rosmalenaar is Bourgondisch, gezellig en staat voor een ander klaar.

We zijn, zoals veel Brabanders, ook ondernemend. Al tijdens de opleiding Bank en Verzekeringen aan het Koning Willem I College in ’s-Hertogenbosch hadden we het idee om een eigen onderneming te runnen. Dat is uiteindelijk ons advieskantoor in Rosmalen geworden, een bedrijf dat Toms vader in 2004 startte en waar onze wegen elkaar weer kruisten.

Ons kantoor bestaat nu uit zes medewerkers. Onlangs hebben we een nieuwe collega aangenomen voor het beheer en de uitbreiding van de verzekeringsportefeuille. Wekelijks melden zich nieuwe klanten, dat merken we ook wel aan de werkdruk. Onze persoonlijke service en betrokkenheid slaan kennelijk aan. ‘Persoonlijk en betrokken’ is voor ons gewoon bij mensen aan de keukentafel zitten, in plaats van digitaal contact. En we ‘pamperen’ onze relaties met extra service, aandacht en snelle standby. We werken ook met allerlei lokale partners, van makelaar tot notaris, zodat we klanten altijd kunnen doorverwijzen. Overigens zijn we ook extreem digitaal, als klanten daar prijs op stellen. We passen brondata toe bij hypotheekaanvragen en beperken hypotheektrajecten desgewenst tot drie of vier gesprekken. Daarnaast kunnen we de verzekeringsaanvraag compleet digitaal behandelen. Klanten kunnen alles via mail, chat of telefoon doen. Wat ze zelf willen. De digitale infrastructuur is hier aanwezig als mensen daarom vragen.

Goed advies begint met inlevingsvermogen in je klant. Vervolgens moet je complexe materie toegankelijk en inzichtelijk maken. Goed advies betekent niet alles verzekeren, maar ook risico’s in beeld brengen die de klant zelf goed kan dragen. We willen de klant positief verrassen. Nét dat ene stapje extra zetten, zodat hij of zij zegt: dit is geweldig! Die persoonlijke service kun je volgens ons niet meer optimaal verlenen met een kantoor waar veertig man werkt. We willen daarom alleen kwalitatief uitbreiden. Geen extra vestiging, maar wel in de toekomst een aantal goede medewerkers erbij. Sowieso willen we vanuit Rosmalen blijven werken. Door de consolidatieslag en de terugtrekkende banken vallen mensen tussen wal en schip. Wij kunnen voor deze groep een mooie (verzekerings)oplossing bieden.

Het prachtige ‘s-Hertogenbosch bevindt zich op een steenworp afstand, maar we hebben hier in Rosmalen nog wel het betrokken dorpse karakter. We genieten ook van het lokale verenigingsleven. Zo zijn we onder meer lid van de businessclub van voetbalclub OJC Rosmalen - we hebben zelf altijd gevoetbald - en sponsoren diverse verenigingen, zoals de motorcross en de tennisclub. In coronatijd is er veel gecanceld, zo ook ons maatschappelijk project met Nh1816. Het staat nu op de rol voor aankomend jaar. Het wordt zeker een mooie combinatie met een sportactiviteit, want sport verbindt. Nh1816 past bij ons omdat ze oplossingsgericht is, dichtbij de klant staat, meedenkt en iets teruggeeft aan de maatschappij. Het is ook een verzekeraar die naast het intermediair staat. Daar houden we van.

Opmerkelijke vragen van klanten komen regelmatig voorbij, maar een mooie die de tijdgeest ademt: kan ik de premie betalen in cryptovaluta? We zouden niet eens weten wat we ermee moeten, hahaha, dus we hebben dat aanbod vriendelijk afgeslagen.

 

Op welke schadebehandeling kijk je met trots terug?

Een brand verwoestte de keuken van klanten in Rosmalen en door de rookontwikkeling was hun woning onbewoonbaar. Waar moesten die mensen naartoe? We konden mede door efficiënt schakelen met Nh1816 snel een tijdelijk onderkomen voor deze klanten vinden. Na twee á drie weken konden ze alweer terug naar hun huis, dat specialistisch was gereinigd, en binnen tweeënhalve maand was de schade volledig afgehandeld. De snelheid en korte lijnen zorgen ervoor, dat er bij zo’n impactvolle schade weinig frustratie heerst en de schade spoedig is opgelost. Hun verwachtingen werden ruimschoots overtroffen. We hebben nu een klant voor het leven.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

De Goudse, Nh1816 en Scildon verkennen in samenwerking met Bureau DFO de ontwikkeling van een centraal platform waar iedereen die overweegt om zich als zelfstandig...

Dit zijn de 21 meest klantgerichte kantoren van Nederland

Dit zijn de 21 meest klantgerichte kantoren van Nederland

De jury van de VVP Advies Award 2023 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van Nederland in de categorieën Particulier Advies,...

Thomas verzekert wint Starterspijs VVP Advies Award 2023

Thomas verzekert wint Starterspijs VVP Advies Award 2023

Thomas verzekert heeft de startersprijs gewonnen van de VVP Advies Award 2023. Thomas van Uunen nam de award in ontvangst uit handen van jurylid Odette Bakker...

Met elkaar het verschil maken

Met elkaar het verschil maken

De intermediairverzekeraars Nh1816 en Scildon organiseerden onlangs een bijeenkomst voor een geselecteerde groep financieel adviseurs met als thema ‘loyaliteit’....

Sinior trots op nominatie VVP Advies Award 2023

Sinior trots op nominatie VVP Advies Award 2023

Ninorta Demir van Sinior Financieel Advies en Hypotheken is supertrots op de nominatie voor de Advies Award 2023 in de categorie Hypotheken en dat staalt ze samen...

Noventas:  nominatie VVP Advies Award 2023 is belangrijke erkenning

Noventas: nominatie VVP Advies Award 2023 is belangrijke erkenning

"Wij zijn erg blij en trots te zijn erkend als een van de meest klantgerichte financiële advieskantoren van Nederland", zegt Gabri Hessels, oprichter van...

By Annelies trots op nominatie Advies Award 2023

By Annelies trots op nominatie Advies Award 2023

Annelies Schoonderbeek van By Annelies uit Zwolle, één van de drie genomineerden in de categorie Hypotheek Advies, is blij met de nominatie voor...

Ook vestiging Arnhem van Buro Philip van den Hurk viert nominatie Advies Award

Ook vestiging Arnhem van Buro Philip van den Hurk viert nominatie Advies Award

Nadat eerder het team van Buro Philip van den Hurk vestiging Eindhoven de redactie van VVP liet weten blij te zijn met de nominatie voor de Advies Award 2023 in...

Veldhuis Advies trakteert op taart na nominatie VVP Advies Award

Veldhuis Advies trakteert op taart na nominatie VVP Advies Award

Veldhuis Advies trakteert op taart nadat ze - samen met twee andere kantoren - zijn genomineerd in de categorie Zakelijk Advies van de VVP Advies Award 2023. Het...

Thomas verzekert genomineerd in categorie Starters VVP Advies Award 2023

Thomas verzekert genomineerd in categorie Starters VVP Advies Award 2023

Thomas van Uunen van Thomas verzekert, één van de drie genomineerden in de categorie Starters, is verheugd met zijn nominatie voor de VVP Advies...