Samen naar de toekomst

Michael de Nijs 2021

(Partner in Kennis Voogd & Voogd in VVP 6) Het einde van weer een veelbewogen jaar komt in zicht. Een jaar waarin verzekeringsland veelvuldig werd uitgedaagd en wakker geschud. We waren eindelijk gewend aan de voortdurende coronamaatregelen en de bijbehorende beperkingen, zoals thuiswerken, videobellen en digitalisering. Nu zorgden onzekerheden zoals wisselende reisadviezen, bosbranden en, dichter bij huis, de overstromingen juist voor het nodige tumult. En ook dit jaar stonden de vakmedia bol van berichten over overnames en fusies.

Een bedrijf dat het afgelopen jaar veelvuldig het verzekeringsnieuws haalde was Voogd & Voogd. De serviceprovider kondigde in het voorjaar aan te gaan fuseren met de Heilbron Groep. Inmiddels is de fusie een feit en de samensmelting van beide partijen onder de paraplu van de nieuwe Alpina Group in volle gang. Als CEO van de Alpina Group weet Michael de Nijs als geen ander wat de kracht van deze nieuwe organisatie is.

“Zowel Heilbron als Voogd & Voogd zijn twee sterke merken binnen de branche. Heilbron staat voor het directe klantcontact en het adviesgedeelte, terwijl Voogd & Voogd de innovatieve service- en backoffice organisatie is met een toonaangevend IT-platform. Door onze krachten te bundelen creëren we een stevige, ambitieuze en dynamische marktpositie. Het netwerk van Heilbron Advies wordt versterkt dankzij de efficiënte processen en hoge automatiseringsgraad van Voogd & Voogd. Bovendien zorgt ons gezamenlijke kantorennetwerk voor een landelijke spreiding, wat ons natuurlijk ook een interessante speler maakt op de arbeidsmarkt. Dát is de kracht van samen en de groep is wat ons samen één maakt.”

Wederzijdse waardering

Ondanks de fusie en nieuwe naam blijft het merk Voogd & Voogd bestaan. ”In dat opzicht verandert er weinig voor adviseurs die zijn aangesloten bij Voogd & Voogd. We besteden er veel aandacht aan om alle adviseurs, of ze nu groot of klein zijn en onder de Alpina Group horen of daarbuiten, op dezelfde hoogwaardige manier te bedienen. We luisteren ook echt naar onze adviseurs, want voor ons is iedere mening en ervaring, positief of negatief, ontzettend waardevol. Gelukkig blijkt uit de resultaten van een doorlopend klanttevredenheidsonderzoek onder onze adviseurs dat zij dat ook zo ervaren. Ook in onafhankelijk marktonderzoek zien we een stijgende lijn in onze resultaten. Daar zijn we uiteraard erg blij mee, maar we gaan zeker niet achterover geleund zitten. Er is altijd ruimte voor verbetering. Niet voor niets zijn we continu bezig met het creëren van kansen en het verbeteren van wat er al is. We blijven er iedere dag opnieuw hard aan werken om onszelf te verbeteren en onze verzekeringsklanten tevreden te houden.”

Tevreden klanten

Een tevreden klant die recent in de pers voorbijkwam is Nationale-Nederlanden. “Dat klopt. Nationale-Nederlanden is erg tevreden over de kwaliteit van de schadeverwerking binnen Nationale-Nederlanden Verzekeren Services. Dat is natuurlijk fijn om te horen en heeft erin geresulteerd dat onze samenwerking in het intermediaire kanaal onlangs is verlengd. We hebben tenslotte ruime ervaring met het onderbrengen en administreren van schadeportefeuilles op ons platform. En ook op het vlak van uitbesteding is er altijd ruimte voor uitbreiding van onze activiteiten.”

Nieuwe mogelijkheden

Op het gebied van serviceproviding zijn er in 2021 weer mooie stappen gemaakt om het assortiment uit te breiden en te verbreden. Dankzij een completer productaanbod kunnen adviseurs meer totaalklanten realiseren. En die lijn wordt doorgetrokken. Recent werd er nog een samenwerking met A.i. Automatisering aangekondigd. “Daarmee willen we ons dienstenpakket ook op digitaal vlak verder aanvullen”, vervolgt Michael. “Door het Assu administratiepakket te koppelen aan ons platform bieden we adviseurs een volledig geïntegreerde oplossing binnen één krachtige digitale omgeving. Daarmee sluiten we de keten van verzekeringsklant, adviseur en productaanbieder. Bovendien kunnen we beter inspelen op de verschillende wensen en behoeften die de consument heeft. We zien dat de jongere generaties behoefte hebben om zelf verzekeringsproducten te berekenen en vergelijken. Naar verwachting kunnen zij dit in de eerste helft van het nieuw jaar zelf via het klantenportaal van A.i., om deze vervolgens met behulp van een adviseur af te sluiten. Uiteraard zullen onze adviseurs in 2022 van nog meer voordelen gaan profiteren. Ik kan alvast een tipje van de sluier oplichten, want we zijn in gesprek met nieuwe volmachtgevers. Bovendien ontstaan er vanuit de fusie nieuwe synergiën, bijvoorbeeld op het gebied van zorg en binnen het zakelijke assortiment met inkomen en verzuim. Uit behoefteonderzoek onder onze klanten blijkt er veel animo te zijn voor deze producten, dus hiermee kunnen wij een nog completere rol vervullen. Ook blijven we het VoordeelPakket continu verder ontwikkelen met nieuwe producten en functionaliteiten. We maken het voor adviseurs zo eenvoudig mogelijk om een compleet pakket te vergelijken en af te sluiten dat qua premie en voorwaarden het beste bij zijn klant past. Zo blijft er meer tijd over voor persoonlijke aandacht tijdens het adviesgesprek. Daarin willen wij onze adviseurs blijven ondersteunen.”

Michael de Nijs: ‘Veel aandacht om alle adviseurs op een hoogwaardige manier te bedienen.’

Voor iedereen

“En wat ons in het nieuwe jaar te wachten staat? Dat is een vraag waar niemand op dit moment een antwoord op kan geven. Ongetwijfeld zullen we geprikkeld gaan worden met nieuwe ontwikkelingen en kansen, maar dat houdt het vakgebied zo leuk en uitdagend. Eén ding is zeker en dat wil ik graag benadrukken. Voogd & Voogd zal er voor iedereen zijn, nu en in de toekomst.”

Reactie toevoegen

 
Sjoerd Laarberg nieuwe CEO Alpina Group

Sjoerd Laarberg nieuwe CEO Alpina Group

Sjoerd Laarberg, afkomstig van Allianz, volgt op 1 september Michael de Nijs op als CEO van Alpina Group. De Nijs zal Alpina Group blijven ondersteunen als lid van...

En de winnaar is... de onafhankelijke adviseur!

En de winnaar is... de onafhankelijke adviseur!

(Finale VVP Advies Award 2022 in VVP 5) Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de VVP Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van vvp voor het meest klantgerichte...

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2022 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

Diks Verzekeringen als eerste over naar nieuw merk Alpina

Diks Verzekeringen als eerste over naar nieuw merk Alpina

Alpina Group  heeft het nieuwe merk Alpina gelanceerd. Alle bemiddelings- en adviesdiensten op het gebied van verzekeringen, hypotheken, financiële planning,...

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2022 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 7 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

“Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2022. Deze kantoren, die net als de andere drie...

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2022 hebben afgelopen woensdag hun pitch gehouden voor de jury van de Advies Award 2022. De zes halve finalisten...

Jähnig + Ter Braak winnaar VVP Advies Award categorie Hypotheken

Jähnig + Ter Braak winnaar VVP Advies Award categorie Hypotheken

Jähnig + Ter Braak is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Hypotheken. Tim Jähnig, Mike ter Braak en Marcia Berfelo nemen de award...