Samen ondernemen werkt het best

Voor de adviseur liggen er kansen in de zakelijke markt. De succesfactoren om te ondernemen in deze markt zijn volgens Tim Schoonbergen, directeur van Nedasco: kennis, focus en samenwerking. De adviseur heeft baat bij een samenwerkingspartner waarmee hij niet alleen vakinhoudelijk kan sparren, maar ook over zijn bedrijfsambities. Nedasco staat als business partner naast de adviseur en biedt volledige ondersteuning bij het ondernemen.

De laatste jaren is de verzekeringsmarkt volop in beweging. Ontwikkelingen hebben een grote impact op de strategie van je bedrijf. Dit vraagt om ondernemerschap, keuzes maken en actieve marktbewerking. Daarbij is het belangrijk om jezelf de vraag te stellen: “Welke stappen zet jij richting de toekomst en waarmee maak jij het verschil als ondernemer?” Ook als serviceprovider stellen wij ons continu deze vraag. Er liggen volop kansen voor de adviseur in de zakelijke markt en als serviceprovider zien wij mogelijkheden hem hierbij te helpen. De afgelopen jaren zijn we dan ook bezig onze focus te verleggen naar de zakelijke markt. Daarbij willen we onze kennis graag delen met het intermediair en tegelijkertijd willen wij hem de volledige ondersteuning bieden om zijn zakelijke doelen te bereiken.

Focus op zakelijk. En particulier dan?

Ondernemerschap betekent focus, het hebben van een visie. Ook voor ons geldt dat we in onze bedrijfsvoering focus moeten aanbrengen om de adviseur optimaal te bedienen en totale ondersteuning te bieden. Een focus op de zakelijke markt kan alleen als je óf geen particuliere verzekeringen meer doet óf je dit zo goed op orde hebt dat je je aandacht richting zakelijk kan verschuiven.

De adviseurs waarmee wij samenwerken zijn actief in de particuliere en zakelijke markt, daarom gaan wij voor het laatste. Dit jaar nog bieden we adviseurs een compleet nieuw extranet voor particuliere verzekeringen met ruim twintig verschillende productsoorten en talloze vergelijkingsmogelijkheden. Met dit extranet zitten we aan de top van de markt en helpen we adviseurs efficiënt de particuliere markt te adviseren. Omdat premies worden opgehaald uit

‘We zijn beiden gebaat bij de beste oplossing en een tevreden klant van de adviseur’

externe premieboxen en veel van de software zodanig is geconfigureerd, hebben we er nauwelijks omkijken naar.

Zo kunnen we ons volledig richten op het volledig en persoonlijk ondersteunen van de adviseur in de zakelijke markt.

Wat merken kantoren hiervan?

We merken dat er een behoefte is aan een totaalconcept op inkomensgebied waarmee de adviseur het verschil kan maken. In het najaar is onze propositie volledig vernieuwd en hebben we het Full Service Inkomenpakket gelanceerd met uitgebreide aanvullende diensten.

Inclusief een online omgeving waar de adviseur eenvoudig premies van meerdere verzekeraars kan vergelijken. Dit maakt ondernemen en adviseren in deze complexe markt een stuk makkelijker.

Daarbij heeft de adviseur altijd toegang tot een team van specialisten. Juist het kunnen sparren over inkomensvraagstukken is essentieel om het verschil te maken. De adviseur merkt ook dat Nedasco zich aan het ontwikkelen is op zakelijk schadegebied. Sinds vorig jaar kan hij zakelijke motorrijtuigen online vergelijken en onderbrengen in één zakelijk pakket. Door betere tools én deskundige specialisten bieden we de adviseur nog meer gemak. Daarnaast zijn we bezig om het aanvraagproces voor zakelijke schadeverzekeringen verder te verbeteren en om nieuwe aanbieders in het schap krijgen, zodat de adviseur toegang krijgt tot een brede markt.

Medewerkers maken het verschil

Wat ik blijf benadrukken is dat het niet ophoudt bij tooling op onze website.

Adviseurs moeten kunnen sparren, daarom zijn de mensen achter die tooling veel belangrijker. Als wij kijken naar de toekomst is tooling een randvoorwaarde om überhaupt zaken te kunnen doen met het intermediair. Toch zijn wij overtuigd dat wij het verschil maken met goede mensen die de ondernemer echt helpen ondernemen. Dat houdt in: actief meedenken, kennis over de markt uitwisselen en maatwerkoffertes leveren.

Het betekent ook dat de adviseur samen kan sparren over verzekeringsoplossingen en dat je een persoonlijke band met elkaar opbouwt door het delen van successen en twijfels. Dit is een reden waarom wij fors investeren in onze mensen. Het opleidingsniveau wordt steeds

section1_page38_article37_1.jpg

Tim Schoonbergen: ‘Succesfactoren zijn kennis, focus en samenwerking.’

hoger. Kennis en competenties worden steeds belangrijker, eenvoudigweg omdat we daarmee adviseurs echt kunnen helpen. Het leidt tot een partnerschap dat dieper gaat dan het gebruik van tooling.

Dit is echt onmisbaar in het toekomstbestendig zakendoen. Eigenlijk is het niet zo moeilijk en ingewikkeld en zijn het logische principes in het zakendoen. Toch zie je dat veel organisaties die basisprincipes nog onvoldoende in de praktijk brengen.

Praktijkvoorbeeld

Ondernemers zijn zeker eigenzinniger dan gemiddeld, maar óók ondernemers moeten samenwerken om hun doelen te bereiken, zowel in als buiten de onderneming. Geldt dat binnen je bedrijf je de taken zo verdeelt dat iedereen zo goed mogelijk op zijn kwaliteiten wordt ingezet, buiten het bedrijf geldt dit uiteraard ook.

Zo sprak ik een ondernemer die eigenlijk het liefste alleen met klanten bezig is en daar ook goed in is. Dit werk deed hij echter niet meer omdat hij de hele dag aan het managen was en hij vanuit een soort plichtsbesef vond dat híj dat moest doen. Bijkomend probleem was dat het managen niet in zijn bloed zat waardoor de productiviteit in zijn bedrijf laag was.

Ook maakte hij zich zorgen om de omzet. Waarom laat je dan niet een ander managen en ga je zelf lekker naar buiten, vroeg ik? Een paar gesprekken later had hij dat geregeld en was hij veel meer buiten dan binnen. Resultaat? Een stijgende omzet, een sterk verbeterde productiviteit en vooral een veel gelukkiger ondernemer met minder risico op burn-out.

Moraal van dit verhaal? Focus je op wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Vaak gaat dat samen. Het is dan fijn om met iemand te sparren die niet te dicht bij je staat maar die wel met een onafhankelijke blik iets kan zeggen over jouw situatie. Omdat wij keihard geloven in het ondernemerschap van het intermediair, maar ook zien dat veel ondernemers best een luisterend oor kunnen gebruiken, besteden we hier aandacht aan en ruimen wij er tijd voor in.

Partner in business

Zoals eerder aangegeven bereik je samen, gebruikmakend van elkaars kwaliteiten, meer dan dat je het alleen doet. Zo ziet Nedasco ook de samenwerking met aangesloten adviseurs. Onze adviseurs hebben de gesprekken met de klanten, kennen de klantbehoefte en kennen de lokale omstandigheid.

Als serviceprovider hebben wij elke dag veel adviseurs aan de lijn en kennis van veel verzekeringsproducten die op een eenduidige manier zijn aan te vragen. Is dat geen mooie combi? Als serviceprovider zijn we geen concurrent maar een partner. We zijn beiden gebaat bij de beste oplossing en een tevreden klant van de adviseur. Het credo van Nedasco is dan ook: samen klanten blij maken.

Reactie toevoegen

 
Editie
Nedasco en a.s.r. Vitality werken samen

Nedasco en a.s.r. Vitality werken samen

Nedasco is een samenwerking aan gegaan met a.s.r. Vitality. Met deze samenwerking breidt serviceprovider Nedasco het inkomen productaanbod verder uit. “Van...

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2022 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 7 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

“Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2022. Deze kantoren, die net als de andere drie...

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2022 hebben afgelopen woensdag hun pitch gehouden voor de jury van de Advies Award 2022. De zes halve finalisten...

Altijd een oplossing

Altijd een oplossing

(Partner in kennis Nedasco in katern Zakelijk en Inkomen, VVP 3-2022) Nedasco wil financieel adviseurs altijd een verzekeringsoplossing kunnen bieden. Dat is tegenwoordig...

Nedasco en Rhion van start met Dichtbij Huis Pakket

Nedasco en Rhion van start met Dichtbij Huis Pakket

Nedasco heeft samen met verzekeraar Rhion Versicherung AG het Dichtbij Huis Pakket ontwikkeld, dat alle particuliere producten van Rhion en een reis- en annuleringsverzekering...

Jähnig + Ter Braak winnaar VVP Advies Award categorie Hypotheken

Jähnig + Ter Braak winnaar VVP Advies Award categorie Hypotheken

Jähnig + Ter Braak is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Hypotheken. Tim Jähnig, Mike ter Braak en Marcia Berfelo nemen de award...

En de categoriewinnaars van de VVP Advies Award 2022 zijn...

En de categoriewinnaars van de VVP Advies Award 2022 zijn...

Geerts (Particulier), L&B Groep (Zakelijk), Jänig + Ter Braak (Hypotheken), Pensioen-Coaching (Pensioen), Finenzo Deventer (Digitale Innovatie), Expat...