Samen schade voorkomen

ASR BS schade

(Kennisartikel a.s.r.) Als verzekerde wil je eigenlijk geen geld ontvangen van je verzekeringsmaatschappij. Dat klinkt misschien raar, maar zo zit het wel. Als er geld uitgekeerd wordt, is er immers schade. En een verzekerde zit niet te wachten op schade, wat vrijwel altijd gepaard gaat met geregel en gedoe. Voor een zakelijke klant geldt bovendien, dat bij schade het bedrijf mogelijk stil komt te liggen. Kortom, voorkomen is beter dan genezen en daar willen wij de adviseur en de klant mee helpen.

...

Een schade geeft veel extra werk. En als een bedrijf stil komt te liggen door een schade vergt dit veel extra energie van de eigenaar. Wij doen er graag alles aan om schade te helpen voorkomen: a.s.r. beschikt over een eigen team van preventiespecialisten die u als adviseur kunnen helpen en ondersteunen bij de begeleiding van zowel uw bestaande als nieuwe zakelijke klanten. Het team van preventiespecialisten levert met hun praktijkgerichte preventieadvies een belangrijke bijdrage aan het voorkomen en beperken van schade. Zij hebben oog voor details en putten uit een schat aan praktijkervaring, opgedaan bij verschillen.

Een bezoek van een preventiespecialist levert dan ook positieve feedback op voor de (potentiële) klant. Er wordt gerapporteerd over zaken die verstandig zijn om te doen met het oog op schadepreventie. De meeste klanten hebben hier vaak zelf al goed over nagedacht, dan hebben ze zelf al diverse maatregelen genomen en helpen wij ze om de laatste gaten te dichten. De preventiespecialisten zijn gefocust op de kleine details die het verschil kunnen maken.

Optimaal resultaat

Uiteraard is een goede samenwerking tussen de betrokken partijen van groot belang: tussen de adviseur, klant en a.s.r. Het doel van een preventiebezoek is om samen met de adviseur en zijn klant het bedrijf met zijn specifieke risico’s zo duidelijk mogelijk in kaart te brengen. Op deze manier kan de preventiespecialist een advies op maat geven en de kans op een mogelijke schade zo klein mogelijk en dus beheersbaar maken. Wanneer zich dan onverhoopt toch een schade voordoet, kan er snel gehandeld worden in de afwikkeling en het herstellen van de schade. Zo kan het bedrijf zo snel mogelijk de draad weer oppakken.

Tot slot kijkt een preventiespecialist naar wat noodzakelijk is om een risico te verzekeren. Zo helpen we de klant op alle mogelijke manieren bij zijn bedrijfsvoering.

Werken op afstand

De huidige situatie vraagt om aangepaste manieren van werken. Momenteel werken onze preventiespecialisten zoveel mogelijk vanuit huis en voeren ze hun bezoeken op afstand uit. Hierover worden duidelijke afspraken gemaakt met zowel de klant als de adviseur.

Gerard Gerrits, preventiespecialist bij a.s.r.: “Toen bleek dat we niet meer fysiek op bezoek konden bij onze klanten, bedachten we een manier om virtueel op bezoek te gaan. We doen dat in samenwerking met de adviseur. Een virtueel bezoek bereiden we goed voor, om het gesprek zo vlot mogelijk te laten verlopen. We bellen eerst ‘gewoon’, en daarna gaan we videobellen om zo ‘samen rond te lopen’ door het bedrijf. Dan bespreken we de preventiemaatregelen. Op deze manier kunnen we ondanks de coronacrisis gewoon doorwerken. Ook krijgen we positieve reacties van klanten, adviseurs en collega’s.”

Als het niet mogelijk is om preventiebezoeken op afstand uit te voeren, dan heeft onze acceptatie-afdeling de mogelijkheid om verzekeringsaanvragen te accepteren onder voorbehoud van inspectie.

Eigen expertisedienst

Naast een team van preventiespecialisten beschikt a.s.r. ook over een eigen expertisedienst. Het team van experts regelt zowel zakelijke als particuliere schades. Voor zogenaamde woonschades (inboedel en opstal) komen ze bij verzekerden thuis langs. Ze helpen de klant door de schades zoveel mogelijk ter plekke af te wikkelen. Ook geven ze advies: hoe de opgelopen schade te repareren? En doe je dit zelf of besteed je dit uit? Ze kunnen bijvoorbeeld aanraden om een met a.s.r. samenwerkend (duurzaam) herstelbedrijf in te schakelen.

‘Een verzekerde zit niet altijd te wachten op een uitkering van een verzekeraar’

Dit herstelnetwerk staat klaar voor alle klanten van a.s.r. met een particuliere of zakelijke schadeverzekering.. Niet alleen is a.s.r. al jaren koploper bij de Eerlijke Verzekeringswijzer, daarnaast laten we zoals aangegeven schades ook duurzaam herstellen. Daarnaast hebben we afspraken gemaakt met de herstellers met betrekking tot de termijn waarop contact opgenomen moet worden met de klant en met betrekking tot de termijn waarop de schade hersteld moet zijn.

Naast het regelen van de schade en het geven van advies, beoordelen de experts ook de veiligheid van het verzekerde pand. Dit gaat van simpele preventiemaatregelen, zoals het ophangen van rookmelders en het hebben van goedgekeurde sloten, tot aan de beoordeling van kitnaden en de gevolgen van slecht onderhoud van platte daken. Zo kunnen we samen met de adviseur in gesprek met de klant om schade voor een volgende keer te voorkomen.

En natuurlijk geldt dat áls er een schade is, wij er voor onze verzekerden zijn en al het mogelijke doen om hem of haar zo goed mogelijk te helpen, zodat de klant snel weer in dezelfde situatie komt als vóór de schade.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Veldhuis Advies wint finale VVP Advies Award 2023

Veldhuis Advies wint finale VVP Advies Award 2023

Veldhuis Advies heeft de finale gewonnen van de VVP Advies Award 2023. De andere finalisten waren ABC Pensioen en Sinior Financieel Advies. De drie finalisten waren...

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis finalisten Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis finalisten Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023. “Deze kantoren – die net als de andere drie...

Evolutie in plaats van revolutie

Evolutie in plaats van revolutie

(Verslag VVP Event Inkomen in VVP 4) De sociale zekerheid ontwikkelt zich op details, maar werkelijke verandering – voorzover nodig – laat op zich...

Beslis mee wie woensdag de winnaar wordt van de VVP Advies Award 2023

Beslis mee wie woensdag de winnaar wordt van de VVP Advies Award 2023

Woon op 11 oktober 2023 om 16.00 uur gratis de spectaculaire live-uitzending bij van de finale van de Advies Award 2023 en bepaal wie zich het komende jaar het meest...

a.s.r. lanceert dekking WIA Excedent Bovenwettelijk

a.s.r. lanceert dekking WIA Excedent Bovenwettelijk

Naast WIA Excedent biedt a.s.r. nu ook WIA Excedent Bovenwettelijk aan. Deze dekking is specifiek voor alleen de medewerkers die meer verdienen dan het maximum WIA-loon....

Werkgeversfusie a.s.r. en Aegon Nederland afgerond

Werkgeversfusie a.s.r. en Aegon Nederland afgerond

Op 1 oktober 2023 is de juridische fusie tussen a.s.r. en Aegon Nederland afgerond. Dat betekent dat Aegon Nederland als bedrijf en werkgever overgaat in a.s.r....

Achmea Bank neemt hypotheken over van a.s.r. tot jaarlijks bedrag van een miljard

Achmea Bank neemt hypotheken over van a.s.r. tot jaarlijks bedrag van een miljard

Achmea Bank en a.s.r. hebben overeenstemming bereikt over het verlengen van hun samenwerking op hypotheekgebied met drie jaar. Gedurende deze periode neemt Achmea...

a.s.r. naar Hoge Raad inzake Aegon beleggingsproducten

a.s.r. naar Hoge Raad inzake Aegon beleggingsproducten

a.s.r. gaat in cassatie gaat in cassatie naar aanleiding van de uitspraak van het Gerechtshof Den Haag in een zaak over Vermogensplan, Koersplan en Fundplan, drie...

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis naar finale VVP Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis naar finale VVP Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023. “Deze kantoren – die net als de andere drie...

a.s.r. informeert adviseurs over naamswijziging Ardanta

a.s.r. informeert adviseurs over naamswijziging Ardanta

Zoals eerder aangekondigd verandert de naam Ardanta vanaf 25 september in a.s.r.. Klanten van adviseurs worden vanaf die datum over de naamswijziging geïnformeerd...