Samenwerken in tijden van digitale transformatie
(Partner in kennis Inpact, in VVP 5-6 2024) Vrieling Specials, onderdeel van Vrieling, heeft dit jaar een nieuw digitaal platform voor Aveco gelanceerd. Dit innovatieve platform maakt gebruik van AWI Connect en de Product Engines om te komen tot geautomatiseerde offerte-, acceptatie- en mutatieprocessen.
Met deze lancering zet Vrieling een belangrijke stap in de digitale transformatie van het bedrijf. Het platform biedt optimale mogelijkheden voor e-commerce, verschaft diepgaand 360 graden klantinzicht en kan door marketing automation gepersonaliseerde campagnes lanceren.
Het toepassen van centrale acceptatieregels en tarieven, met behulp van AWI Connect en de Product Engines, levert een enorme efficiëntieslag tijdens de online premieberekeningen, offertes en het afsluiten van de verzekeringen.
Dit mooie resultaat is behaald met inzet van verschillende deelprojecten in samenwerking met diverse business partners van Vrieling. Hiermee is een stevige basis gelegd voor verdere technologische vooruitgang voor excellente klantbediening. We vragen Camiel Slot (directeur Vrieling Specials) en Fernando Buitenhuis (directie Vrieling Assuradeuren) naar het doel, de samenwerking en resultaten.
Wat was het doel van het project?
De beste camper-, caravan- en tenttrailerverzekering van de markt aanbieden, die snel en eenvoudig door klanten af te sluiten is via verschillende online kanalen.
Een belangrijk speerpunt is dat het platform mogelijkheden geeft om de nieuwste digitale technologieën toe te passen. Maar dat was niet het enige doel: Vrieling wilde deze efficiencyslag ook realiseren voor automatische acceptatie(regels) en digitale polisverwerking. Een groot voordeel is dat Aveco net als de adviesbedrijven Particulier en Zakelijke verzekeringen al gebruik maakt van AWI.
Camiel Slot: “We zijn heel enthousiast over het resultaat.”
Hoe heb je de samenwerking ervaren?
Tijdens de aanloop spreek je verwachtingen naar elkaar uit, maak je afspraken en heb je een gezamenlijke ambitie. Tijdens het project kom je tot nieuwe inzichten, veranderen inzichten of verschilt je perspectief soms van elkaar. Hierdoor heeft de samenwerking wel eens onder druk gestaan. Terugkijkend op het hele proces heb ik ervaren dat AWI continu met ons mee heeft gedacht in oplossingen. Mede hierdoor is het Aveco-platform succesvol gelanceerd en binnen het beoogde budget!
Hoe nu verder?
Nu het platform er is, gaan we de online customer journeys verder optimaliseren. Nu begint het echt! Door deze nieuwe conversiefunnel worden bijna 30 procent meer verzekeringen online afgesloten: een heel mooi resultaat.
Camiel Slot: “Meest trots ben ik op de samenwerking van zes projectgroepen met verschillende collega’s uit ons bedrijf en onze business partners. Allen met een enorme betrokkenheid en drive om dit project te laten slagen!” Binnen dit traject heeft Vrieling gebruik gemaakt van verschillende deelcomponenten van het Inpact Insurance Platform. Deze zijn gebaseerd op de Producten Engines en API-gebruik, gecombineerd met AWI Connect. Door verschillende ‘stekkers’ te gebruiken, maakt Vrieling gebruik van de technische kunde van Inpact met de volledige look-and-feel van Aveco Verzekeringen. Een uitdagend project, maar de stip op de horizon is behaald!
Reactie toevoegen
Meer over
Van modewoord naar must-have: digitale transformatie in de verzekeringssector
(Blog door Stephan de Jong, Managing Director Technology bij IG&H) Digitale transformatie is al lange tijd een belangrijk gespreksonderwerp binnen de verzekeringssector....
VCN Hypotheken introduceert de Hypotheek AI assistent®
Volgens eigen zeggen als eerste serviceprovider komt VCN Hypotheken met een AI-tool voor hypotheken. Financieel adviseurs kunnen binnenkort gebruik maken van deze...
Snelle mailverwerking met inpact.ai
(Partner in kennis Inpact in VVP-special Business Innovation 2024) Herken je dit? Je ontvangt dagelijks een bulk aan mails variërend van klantvragen tot documentatie...
VVP-special Business Innovation: met oog voor de mens
Zie innovatie niet als doel op zich, maar als middel om de klant beter te bedienen. En houd in al het technologische geweld oog voor de mens. Aldus de VVP-special...
Schadebehandeling: Hoe AI zorgt voor meer focus
(Partner in kennis Inpact in VVP 4-2024) De telefoon staat roodgloeiend, je mailbox stroomt over en de schadeformulieren stormen binnen. De hagelstorm van juni...
VVP Ondernemersdag praktijktips Kees Haverkamp: authenticiteit telt
VVP vraagt sprekers en kennispartners van de VVP Ondernemersdag op 4 december naar ondernemersuitdagingen en praktijktips. Dit keer Kees Haverkamp (Advieskeuze.nl)....
(Opinie Justin Schlee, ANVA, in VVP 4-2024) De afgelopen periode zie ik regelmatig artikelen voorbijkomen waarin ChatGPT wordt vergeleken met een specialist, om...
De waarde van advies volgens ChatGPT
(Uit VVP-special De Waarde van Advies 2024) Wat is de waarde van financieel advies? VVP vroeg het aan ChatGPT. Dit soort generatieve kunstmatige intelligentie...
Gemakkelijk, snel en goed geregeld
(Partner in kennis Inpact, VVP 3-2024) Een ondernemer wil alles zakelijk goed geregeld hebben. Ook zijn verzekeringen. Hoewel dat logisch klinkt, zitten daar de...
Vrieling viert 75-jarig jubileum
Vrieling uit Hardenberg bestond donderdag 9 mei 75 jaar. In al die jaren is het familiebedrijf, met de derde generatie aan het roer, uitgegroeid tot een grote, zelfstandige...