Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?
"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing, bijvoorbeeld voor het aankopen van een woning, is één. Maar een tevreden klant houden, ook tijdens de looptijd, is twéé. Juist dan komt actief klantbeheer ook om de hoek kijken. Betekent dit dat u zomaar in het diepe moet springen? Ja, zou het antwoord van Obvion zijn!", aldus Igor Driessen, Manager Sales & Intermediaire Zaken Obvion in deel 8 van de serie 'Actief Klantbeheer' in de nieuwsbrief op vrijdag van VVP.
"Begin met een selecte groep klanten en ervaar wat actief klantbeheer u brengt. Maar wat zijn nou momenten die een adviseur kan aangrijpen om hierin iets te betekenen voor de klant?", aldus Driessen. "Met een groot klantenbestand kan het lastig lijken om van start te gaan met actief klantbeheer. Begin daarom klein. Kies één of een kleine groep klant(en) uit, inventariseer de huidige situatie en zoek naar kansrijke momenten. Tal van geldverstrekkers bieden hier hulpmiddelen voor aan, dat helpt u goed op weg", aldus Driessen, die de volgende mogelijkheden geeft.
- Verlagen van de tariefopslag. Zo worden waar nodig hypotheken bij Obvion APK ‘gecheckt’, net zoals een auto. Middels de APK brief heeft niet alleen de klant, maar ook u als adviseur direct meer inzicht in de mogelijkheden met betrekking tot het verlagen van de tariefopslag op basis van de situatie van de klant. Een mooi uitgangspunt voor uw advies.
- Van aflossingsvrij naar aflossingsblij. Komt het door de lage spaarrente? Extra terugbetalen blijft aan populariteit winnen. Ondersteun uw klanten in hun reis naar aflossingsblij door (periodiek) extra terugbetalen of het wijzigen van de hypotheekvorm te onderzoeken.
- Pensionering. Help uw (toekomstige) pensionado door de netto hypotheeklasten op het moment van pensioen te inventariseren aan de hand van waarschijnlijk dalend inkomen en eventueel wijzigende hypotheekrenteaftrek.
- Nieuwe rente. Zeker nu klanten een groeiende voorkeur hebben voor een langere rentevaste periode is het einde van de rentevaste periode bij uitstek geschikt om contact op te nemen met uw klant. Ligt dit niet vast in uw eigen software? Veel geldverstrekkers maken dit moment inzichtelijk voor u via hun portaal.
"Er zijn dus in de markt al veel actuele klantdata voor u beschikbaar om op bovenstaande momenten uw klanten actief te benaderen. Ook Obvion biedt via het adviseursportaal direct inzicht in de actuele hypotheekgegevens van uw klant die u kunt gebruiken voor actief klantbeheer. U vindt hier ook verschillende brieven die Obvion naar uw klanten gestuurd heeft. Want met de juiste gegevens is een start in actief klantbeheer zo gemaakt. Wanneer waagt u de sprong?"
Reactie toevoegen
Meer over
Vijfde Obvion RUN trok meer dan duizend deelnemers
Peter Dijks, Chief Commercial Officer bij Obvion, gaf het startschot voor de vijf en tien kilometer en de halve marathon van vijfde Obvion RUN in Heerlen. Het hardloopevenement...
Halve finale Advies Award 2023 in beeld…
De drie finalisten van de Advies Award 2023 zijn inmiddels bekend. Van de spannende halve finale, die 6 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...
Finalisten Advies Award 2023 in beeld
ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023. Ze waren al winnaar in hun eigen categorie, resp....
Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service
FlexFront en Nationale Taxatie Service (NTS) vierden dat zij de duizendste taxatieaanvraag via de Taxatie Service van FlexFront hebben ontvangen. De taxatie werd...
ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis naar finale VVP Advies Award 2023
ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023. “Deze kantoren – die net als de andere drie...
Adfiz land in met opleidingsdag Wtp
Adfiz organiseert in oktober op voor leden en niet-leden vijf verschillende locaties een opleidingsdag Wet toekomst pensioenen voor adviseurs. De opleidingsdag biedt...
Beroep op zelfstandig financieel advieskanaal blijft stabiel
Driekwart van de consumenten en negen van de tien bedrijven in Nederland zijn klant van een onafhankelijk financieel adviesbedrijf. Onafhankelijk financieel adviseurs...
Obvion: groener adviesgesprek met huisscan homeQgo
Vanaf nu kan de adviseur via het adviseursportaal van Obvion gebruik maken van de huisscan van homeQgo. De adviseur doorloopt deze gratis scan in minder dan twee...
ABN Amro: ruim 100 Financiële zorgcoaches
Het aantal Financiële zorgcoaches van ABN Amro is inmiddels de grens van 100 gepasseerd. Gudy van der Wal, Directeur Financiële zorgcoaches: “Het...
Eigen Huis ondersteunt petitie behoud ‘gratis’ WOZ-rechtshulp niet
De Vereniging Rechtsbescherming Lokale Belastingen is een petitie gestart voor behoud van ‘gratis‘ WOZ-rechtshulp. Vereniging Eigen Huis ondersteunt...