Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?

Sigfrid van Driel

Sigfrid van Driel richtte twintig jaar geleden Impessive Arts op. Recentelijk ging hij sparren met adviseur Maurice van den Hemel uit Wemeldinge. De aanpak van dit onorthodoxe adviesbureau verbaasde Van Driel. Spontaan plaatste hij onderstaand bericht op LinkedIn. Dergelijke geluiden van klanten willen we vaker horen.

Impressive Arts bestaat binnenkort twintig jaar. In deze periode heb ik een hoop goede jaren gehad maar helaas ook mindere jaren. Ik ben trots dat mijn bedrijf ondanks de crisis nog steeds bestaat; we doen vast iets goed. Maar veranderen en meebewegen met de markt is soms moeilijk.

Als ondernemer moet je altijd vooruitkijken. En in een creatief vak ben je altijd op zoek naar de bekende ‘flow’. Vandaag ben ik helemaal naar Zeeland gereden om mijn financiële situatie in kaart te brengen. En waarom helemaal naar Zeeland? Ik had een tip gekregen dat dit een financieel adviseur was die gepassioneerd is over zijn werk, en iemand die onderneemt vanuit zijn hart. Omdat dit laatste bij mij een belangrijk thema is ging ik op reis.

Financiën en administratie zijn over het algemeen bijzaken voor een creatieveling. En ondanks dat ik gestudeerd heb voor boekhouder zijn financiële gesprekken nou niet iets waar ik heel blij van word. Ik had een afspraak met Maurice van de Hemel om eens te praten over mijn toekomst en met name over mijn pensioen. Hij stelde mij drie vragen:

1. Hoe ziet jouw ideale leven eruit, zowel zakelijk alsprivé?

2. Hoe ziet dat eruit als je tien jaar te leven hebt?

3. Als je nog een dag te leven had, wat had je dan ge-mist?

Ik heb hier samen met mijn partner even om moeten lachen. Weet ik veel... Maar gaandeweg ging ik nadenken over deze vragen. Toen werd ineens duidelijk wat ik wilde met mijn bedrijf. Toen werd duidelijk waar mijn focus moest liggen en waar niet. Ook werd duidelijk wat mijn eigen missie is in dit leven en ik kreeg antwoorden op belangrijke vragen.

En nu komt het mooie. Ik kwam volledig in die flow terecht, kreeg zekerheid over de koers van mijn bedrijf en wist weer waarom ik ooit ben begonnen met ondernemen. Grappig om te ontdekken dat je voor je werk eigenlijk van alles plant, targets stelt, doelstellingen maakt en voor je privéleven helemaal niet. Dat geldt voor mij tenminste. Is dat eigenlijk niet gek? Is gelukkig zijn privé en het hebben van plezier niet de basis tot succesvol zijn in je werk?

Nooit gedacht dat een financiële man mij zo zou inspireren, zo zou zorgen voor een heldere visie en mij in een creatieve flow zou brengen. Je moet er wel even voor naar Wemeldinge rijden, maar dat is het meer dan waard.

‘Ik kreeg zekerheid over de koers van mijn bedrijf en wist weer waarom ik ooit ben begonnen met ondernemen’

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

Kies wie je klanten zijn en zorg voor een duidelijke pitch naar deze mensen. Aldus Maurice van den Hemel, financieel adviseur en coach, tijdens de kennissessie van...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

AFM op VVP Event Communicatie

AFM op VVP Event Communicatie

Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren. Het...

All-insure na tien jaar herdoopt

All-insure na tien jaar herdoopt

Adviseur Maurice van den Hemel viert dit jaar het 10-jarige bestaan van zijn bedrijf All-Insure. Tijd voor een nieuwe inspiratieavond met onder meer Dirk Zeelenberg,...

All-Insure verder als Gewoon Lekker Leven

All-Insure verder als Gewoon Lekker Leven

All-Insure, het advieskantoor van Maurice van den Hemel uit Wemeldinge, gaat verder als Gewoon Lekker Leven. De nieuwe naam werd tijdens de jaarlijkse inspiratieavond...

Kennis, passie, plezier

Kennis, passie, plezier

“Mijn eigen visie op het kantoor is niet van belang, wel de gezamenlijke visie van de mensen die hier werken. Wij geloven in betrokkenheid, jezelf kunnen...

Kerk vol ondernemers op inspiratie-avond All-Insure

Kerk vol ondernemers op inspiratie-avond All-Insure

Topadvocaat Wim Anker en topcoach Remco Claassen scoorden op de inspiratieavond die advieskantoor All-Insure op 22 september in de Maartenskerk te Wemeldinge organiseerde...