Veilige klantcommunicatie met Safebay

safebay

Afgelopen jaar stond in het teken van de AVG. De eisen die gesteld worden aan het veilig uitwisselen van privacygevoelige gegevens brachten veel werk met zich mee en riepen vraagtekens op. ANVA merkte dat relaties hiermee worstelden. Wat mag nog wél? Hoe communiceer ik nog digitaal met mijn klanten? Moet ik weer terug naar fysieke post?

Volgens Justin Schlee, strategisch directeur van ANVA, kan dat niet de bedoeling zijn van de AVG. De wetgeving is aangescherpt om de privacy van consumenten te beschermen en dat kan volgens hem óók digitaal. Sterker nog, Schlee ziet kansen voor de financiële sector als die de AVG en de gedachte erachter omarmt. ANVA neemt daarin zijn verantwoordelijkheid door kennis en ervaring op het gebied van IT, security en innovaties, zoals blockchain breder in te zetten en niet te beperken tot de eigen softwareproducten. Bovendien gunt ANVA iedereen in Nederland de mogelijkheid om op een veilige manier te communiceren, vóóral als het over financiële zaken gaat.

Innovatielab

ANVA’s Innovatielab experimenteerde daarom met een veilige chatapplicatie die blockchaintechnologie, chatbots en veilige authenticatie combineert tot een krachtig AVG-proof communicatiekanaal. Dat experiment bleek een succes en werd met open armen ontvangen door onder andere de brancheverenigingen, die voor hun leden op zoek waren naar een veilige chatoplossing. ANVA stelde het product daarom beschikbaar aan de gehele financiële branche onder de naam Safebay. Een chatapplicatie die los van ANVA’s andere producten gebruikt kan worden en bovendien een gratis variant kent. ‘Ik ben er trots op dat ANVA zo zijn verantwoordelijkheid pakt met een fantastisch product als resultaat’, zegt Schlee.

Safebay is sinds de zomer beschikbaar en wordt goed gebruikt door bedrijven die de privacy van hun klanten net zo belangrijk vinden als hun eigen privacy. Geerts Adviesgroep was een van de eerste gebruikers. ‘We leggen de klant vooraf uit waarom wij het belangrijk vinden om Safebay te gebruiken en waarom dit veiliger is. Klanten begrijpen en waarderen dat. Er was zelfs één klant waarbij onze offerte 300 euro duurder was dan die van de concurrent. Die klant heeft tóch voor ons gekozen, omdat wij Safebay gebruiken en zo zorgvuldig met zijn privacy omgaan’, vertelt Alwien Geerts. Maar ook de medewerkers van Geerts Adviesgroep merken volgens hem de voordelen in hun dagelijkse werk. ‘Het dossier is sneller compleet en bovendien is het proces een paar stappen korter. Je communiceert minder formeel via Safebay, dat maakt het makkelijker en door de laagdrempeligheid reageert de klant sneller.’

Versnelling

De versnelling die Alwien ervaart in het hypotheekproces kan ook gerealiseerd worden bij het offreren en goedkeuren van verzekeringsoffertes. De producten worden dan eenvoudig vergeleken in ANVA Rules. Om de offerte compleet te maken, beantwoordt de klant de slotvragen zelf via Safebay, onder begeleiding van een chatbot. Dat is veilig, laagdrempelig, snel en er ontstaan nooit misverstanden over wie deze vragen heeft beantwoord.

Reactie toevoegen

 
Editie
Break-out sessies VIP-Congres 4 juli (deel 1)

Break-out sessies VIP-Congres 4 juli (deel 1)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 4 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Congres ACT NOW!, het grootste Fin- & Insurevent...

Nieuwe innovatiebijeenkomst Verbond, ANVA en Doccle

Nieuwe innovatiebijeenkomst Verbond, ANVA en Doccle

Het Verbond van Verzekeraars, ANVA en Doccle organiseren op 27 januari 2023 van 14.00 uur tot 16.00 uur bij het Verbond in Den Haag een verkennende bijeenkomst over...

Sectoroverstijgende innovatiebijeenkomst Verbond, ANVA en Doccle

Sectoroverstijgende innovatiebijeenkomst Verbond, ANVA en Doccle

Het Verbond van Verzekeraars, ANVA en Doccle organiseren op 15 december 2022 van 15.00 uur tot 17.00 uur bij het Verbond in Den Haag een sectoroverstijgende bijeenkomst...

ANVA: "Financieel advies gemakkelijker en goedkoper beschikbaar stellen"

ANVA: "Financieel advies gemakkelijker en goedkoper beschikbaar stellen"

“De behoefte aan financieel advies bij organisaties en consumenten is groot en zal de komende jaren nog meer gaan groeien.” Aldus Max Mouwen, de nieuwe...

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 8)

Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 8)

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

Hét financiële platform in snel veranderend landschap

Hét financiële platform in snel veranderend landschap

(Partner in Kennis ANVA in VVP Special Cruciaal Beroep 2021). Lag in het verleden de focus bij ANVA vooral op de grotere kantoren, daar komt nu verandering in,...

Max Mouwen nieuwe algemeen directeur ANVA

Max Mouwen nieuwe algemeen directeur ANVA

Max Mouwen is benoemd tot algemeen directeur van ANVA. Hij volgt per 1 december Roel van Dijk op, die eerder dit jaar bekend maakte na ruim dertien jaar het stokje...

Extreem dichtbij en ongelooflijk digitaal

Extreem dichtbij en ongelooflijk digitaal

(Rondetafelgesprek in VVP-special 'Adviesvak als cruciaal beroep'). Het intermediair groeide het afgelopen decennium onmiskenbaar in zijn of haar adviesrol. Financieel...

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel is de winnaar van de VVP Advies Award 2021. Het op Goeree-Overflakkee gevestigde kantoor kreeg de meeste stemmen tijdens de finaleronde in de...

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Woon de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de Advies Award 2021 bij en bepaal wie zich het meest klantvriendelijke advieskantoor van 2021 mag...