Veilige klantcommunicatie met Safebay

safebay

Afgelopen jaar stond in het teken van de AVG. De eisen die gesteld worden aan het veilig uitwisselen van privacygevoelige gegevens brachten veel werk met zich mee en riepen vraagtekens op. ANVA merkte dat relaties hiermee worstelden. Wat mag nog wél? Hoe communiceer ik nog digitaal met mijn klanten? Moet ik weer terug naar fysieke post?

Volgens Justin Schlee, strategisch directeur van ANVA, kan dat niet de bedoeling zijn van de AVG. De wetgeving is aangescherpt om de privacy van consumenten te beschermen en dat kan volgens hem óók digitaal. Sterker nog, Schlee ziet kansen voor de financiële sector als die de AVG en de gedachte erachter omarmt. ANVA neemt daarin zijn verantwoordelijkheid door kennis en ervaring op het gebied van IT, security en innovaties, zoals blockchain breder in te zetten en niet te beperken tot de eigen softwareproducten. Bovendien gunt ANVA iedereen in Nederland de mogelijkheid om op een veilige manier te communiceren, vóóral als het over financiële zaken gaat.

Innovatielab

ANVA’s Innovatielab experimenteerde daarom met een veilige chatapplicatie die blockchaintechnologie, chatbots en veilige authenticatie combineert tot een krachtig AVG-proof communicatiekanaal. Dat experiment bleek een succes en werd met open armen ontvangen door onder andere de brancheverenigingen, die voor hun leden op zoek waren naar een veilige chatoplossing. ANVA stelde het product daarom beschikbaar aan de gehele financiële branche onder de naam Safebay. Een chatapplicatie die los van ANVA’s andere producten gebruikt kan worden en bovendien een gratis variant kent. ‘Ik ben er trots op dat ANVA zo zijn verantwoordelijkheid pakt met een fantastisch product als resultaat’, zegt Schlee.

Safebay is sinds de zomer beschikbaar en wordt goed gebruikt door bedrijven die de privacy van hun klanten net zo belangrijk vinden als hun eigen privacy. Geerts Adviesgroep was een van de eerste gebruikers. ‘We leggen de klant vooraf uit waarom wij het belangrijk vinden om Safebay te gebruiken en waarom dit veiliger is. Klanten begrijpen en waarderen dat. Er was zelfs één klant waarbij onze offerte 300 euro duurder was dan die van de concurrent. Die klant heeft tóch voor ons gekozen, omdat wij Safebay gebruiken en zo zorgvuldig met zijn privacy omgaan’, vertelt Alwien Geerts. Maar ook de medewerkers van Geerts Adviesgroep merken volgens hem de voordelen in hun dagelijkse werk. ‘Het dossier is sneller compleet en bovendien is het proces een paar stappen korter. Je communiceert minder formeel via Safebay, dat maakt het makkelijker en door de laagdrempeligheid reageert de klant sneller.’

Versnelling

De versnelling die Alwien ervaart in het hypotheekproces kan ook gerealiseerd worden bij het offreren en goedkeuren van verzekeringsoffertes. De producten worden dan eenvoudig vergeleken in ANVA Rules. Om de offerte compleet te maken, beantwoordt de klant de slotvragen zelf via Safebay, onder begeleiding van een chatbot. Dat is veilig, laagdrempelig, snel en er ontstaan nooit misverstanden over wie deze vragen heeft beantwoord.

Reactie toevoegen

 
Editie
Vernieuwer Cedric Muchall geeft finaleronde Advies Award 2021 extra glans

Vernieuwer Cedric Muchall geeft finaleronde Advies Award 2021 extra glans

Evenals vorig jaar vindt de online finale van de VVP Advies Award op 7 oktober plaats in de spectaculaire studio's van First Impression in Tilburg. Cedric Muchall...

Meer transparantie is niet nodig!

Meer transparantie is niet nodig!

We zijn even terug in 2007, een auto met chauffeur stopt voor de deur om mij naar het mooie Assen te brengen. De volgende ochtend, nog voordat de zon Drenthe heeft...

Coen van Ham nieuwe voorzitter RvC ANVA

Coen van Ham nieuwe voorzitter RvC ANVA

Coen van Ham is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen van Anva. Van Ham volgt Wim Heeres op, die heeft aangegeven te zullen stoppen maar...

Het werk gaat door... Jurriën Schel

Het werk gaat door... Jurriën Schel

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in...

Anva en Adfiz stellen Safebay twee maanden gratis beschikbaar

Anva en Adfiz stellen Safebay twee maanden gratis beschikbaar

Anva en Adfiz stellen het communicatieplatform Safebay twee maanden lang gratis beschikbaar. Op deze manier willen Anva en Adfiz adivseurs helpen om communicatie...

Unieke en cruciale samenwerking in het volmachtkanaal

Unieke en cruciale samenwerking in het volmachtkanaal

(Uit VVP-special Digitale Transformatie) “Het massaal omarmen door verzekeraars én volmachtbedrijven van het door de Stichting Uniforme Inrichting...

Bijzonder en persoonlijk

Bijzonder en persoonlijk

“Probeer complexiteit en diversiteit terug te brengen zodat er meer tijd is dat kleine beetje extra te geven wat je als adviseur bijzonder en persoonlijk...

Lezing VPV Rotterdam: durf buiten je eigen kaders te kijken

Lezing VPV Rotterdam: durf buiten je eigen kaders te kijken

"Buiten je eigen kaders kijken en durven samenwerken zijn belangrijke competenties om te ontwikkelen wil je als sector mee blijven doen en niet worden ingehaald...

Anva lanceert Anva Hub

Anva lanceert Anva Hub

Anva lanceert tijdens het Anva Fest op 17 april Anva Hub, een nieuw cloudplatform. Het platform biedt apps waarmee gebruikers werkprocessen zo efficiënt mogelijk...

Adresscan webservice Infofolio in Anva Rules

Adresscan webservice Infofolio in Anva Rules

De Adresscan webservice van Infofolio is vanaf nu geïntegreerd in de software van Anva. Hierdoor zijn de noodzakelijke premiebepalende kenmerken, waaronder...