Voorsprong, rust en een betere marge

Paul van Brederode

Zoals aangegeven in de column in VVP 3, kunnen de robot en de financieel adviseur prima samenwerken. Inventarisatie door de robot, analyse en het aandragen van de oplossing door de adviseur. Een topadvies is een continu proces en interactie tussen de klant, financieel adviseur, backoffice en de verzekeraar en dat in samenwerking met slimme technologie.

Door deze bovengenoemde zaken op de juiste wijze te organiseren binnen de kantooromgeving, creëer je tijd voor de klanten met als voordeel concurrentievoorsprong, rust en een betere marge. Hoe werkt dat?

We nemen u mee naar het 360 -gradenmodel. Allereerst: u heeft een dBase met klanteninformatie, een backoffice, u als adviseur en de robot. Stel u wilt met uw klanten even praten over de inboedelverzekering. Met de software van de robot Advies.Expert haalt u de nodige informatie op uit de dBase. Via deze software gaat u in een beschermde omgeving communiceren met de klant.

De klant stuurt de gewenste informatie terug en krijgt een bevestiging met een voorlopig advies. De medewerker op kantoor krijgt een bericht dat klant Pieterse zijn survey heeft ingevuld. Daarnaast krijgt de medewerker een advies over wat hij moet doen voor de adviseur, om te zorgen dat de financieel adviseur een weloverwogen advies kan maken. Dat pakketje krijg de adviseur en hij kan na het lezen van het dossier direct aan de slag met de klant.

De klant en de adviseur zijn het eens en er is een oplossing gevonden. De adviseur levert het totaalpakketje af aan de medewerker op kantoor, die dit op zijn of haar beurt kan verwerken. Advies.Expert geeft een helder overzicht van welke klanten hebben gereageerd en welke niet en welke klanten de zaken willen houden zoals ze zijn. Klanten die niet gereageerd hebben, krijgen een herinnering. Nog geen reactie, dan kan dit worden vastgelegd in de dBase. U kunt dan later aantonen dat u er alles aangedaan heeft om met de klant te communiceren. Door deze manier van werken kunt u proactief met klanten en prospects communiceren op grote schaal. U bent compliant als de financieel expert.

‘Medewerker op kantoor krijgt bericht dat klant zijn survey heeft ingevuld’

Adviseur Paul van Brederode richtte samen met Rob Ubels Zeef Software op. Van Brederode en Ubels vertellen hun verhaal in vakblad VVP in aanloop naar de Dag van het Topadvies op 20 juni. Daar laten ze zien hoe financieel adviseur én robot samen kunnen excelleren.

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Digitalisering verandert aard van het werk

Digitalisering verandert aard van het werk

Door technologische ontwikkelingen zullen in de komende vijf jaar, denkt 40 procent van de financiële instellingen in UWV-onderzoek, functies in de organisatie...

Robot direct inzetbaar

Robot direct inzetbaar

Vroeger kon men rustig wachten op een vraag of verzoek van de klant. Er werd enkel verwacht vraagstukken op te lossen wanneer deze zich aandienden. Echter, de...

Robot nog lang geen adviseur

Robot nog lang geen adviseur

‘Omarm een robot, ga voor advies’. Dat was het motto van de VVP Dag van het Topadvies 2018. De deelnemers kregen tal van tips hoe ze als financieel...

Vechten tegen computer says no

Vechten tegen computer says no

Door Gert Vasse (Yellowtail) Je hebt het vast zelf ook wel eens meegemaakt, van die Babylonische spraakverwarringen waarbij je denkt ‘praat ik nou zo...

Robot geeft voor, adviseur scoort

Robot geeft voor, adviseur scoort

Uw dienstverlening als financieel adviseur voor de consument bestaat uit drie delen: het inventarisatiegedeelte, de analyse en het aandragen van mogelijke oplossingen....

Omarm een robot, ga voor advies!

Omarm een robot, ga voor advies!

VVP organiseert op 20 juni 2018 op Landgoed De Horst in Driebergen Zeist (De Baak) voor de vierde keer de Dag van het Topadvies. Dit maal onder de titel: 'Omarm...

Tweevijfde ziet robotisering als serieuze bedreiging van functie

Tweevijfde ziet robotisering als serieuze bedreiging van functie

Ruim 40 procent van de Nederlanders ziet robotisering als een serieuze bedreiging van hun functie. Zij denken dat robots hen (gedeeltelijk) gaan vervangen. Dit blijkt...

Advies of klanten helpen kopen?

Advies of klanten helpen kopen?

Je kunt pas een advies geven na een gedegen inventarisatie, zegt men. In de financiële wereld zijn de oplossingen en mogelijkheden eindeloos. Om dat te projecteren...

Independer berekent premie autopolis met machine learning

Independer berekent premie autopolis met machine learning

Independer sluit niet uit vaker machine learning in te zetten bij de premieberekening. Dat stelt de site naar aanleiding van de positieve ervaringen met de autopolis...

Robot als terminator van financieel adviseur? No way!

Robot als terminator van financieel adviseur? No way!

De trend in de financiële sector? Dat is volledig geautomatiseerd advies, zou je denken als je alle sensatieberichten over roboadviseurs leest. De werkelijke...