Voorsprong, rust en een betere marge

Paul van Brederode

Zoals aangegeven in de column in VVP 3, kunnen de robot en de financieel adviseur prima samenwerken. Inventarisatie door de robot, analyse en het aandragen van de oplossing door de adviseur. Een topadvies is een continu proces en interactie tussen de klant, financieel adviseur, backoffice en de verzekeraar en dat in samenwerking met slimme technologie.

Door deze bovengenoemde zaken op de juiste wijze te organiseren binnen de kantooromgeving, creëer je tijd voor de klanten met als voordeel concurrentievoorsprong, rust en een betere marge. Hoe werkt dat?

We nemen u mee naar het 360 -gradenmodel. Allereerst: u heeft een dBase met klanteninformatie, een backoffice, u als adviseur en de robot. Stel u wilt met uw klanten even praten over de inboedelverzekering. Met de software van de robot Advies.Expert haalt u de nodige informatie op uit de dBase. Via deze software gaat u in een beschermde omgeving communiceren met de klant.

De klant stuurt de gewenste informatie terug en krijgt een bevestiging met een voorlopig advies. De medewerker op kantoor krijgt een bericht dat klant Pieterse zijn survey heeft ingevuld. Daarnaast krijgt de medewerker een advies over wat hij moet doen voor de adviseur, om te zorgen dat de financieel adviseur een weloverwogen advies kan maken. Dat pakketje krijg de adviseur en hij kan na het lezen van het dossier direct aan de slag met de klant.

De klant en de adviseur zijn het eens en er is een oplossing gevonden. De adviseur levert het totaalpakketje af aan de medewerker op kantoor, die dit op zijn of haar beurt kan verwerken. Advies.Expert geeft een helder overzicht van welke klanten hebben gereageerd en welke niet en welke klanten de zaken willen houden zoals ze zijn. Klanten die niet gereageerd hebben, krijgen een herinnering. Nog geen reactie, dan kan dit worden vastgelegd in de dBase. U kunt dan later aantonen dat u er alles aangedaan heeft om met de klant te communiceren. Door deze manier van werken kunt u proactief met klanten en prospects communiceren op grote schaal. U bent compliant als de financieel expert.

‘Medewerker op kantoor krijgt bericht dat klant zijn survey heeft ingevuld’

Adviseur Paul van Brederode richtte samen met Rob Ubels Zeef Software op. Van Brederode en Ubels vertellen hun verhaal in vakblad VVP in aanloop naar de Dag van het Topadvies op 20 juni. Daar laten ze zien hoe financieel adviseur én robot samen kunnen excelleren.

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Receptierobot in Univé-winkel

Receptierobot in Univé-winkel

Robot Pepper als hostess. Dat is het geval in in de Univé-winkel in Heerhugowaard. Hostess Pepper heet klanten bij binnenkomst welkom en probeert een gesprekje...

Mens of machine

Mens of machine

Mens of machine, that’s the question. Voorstanders van robotadvies weten het zeker: de robot wordt met de dag intelligenter en is uitstekend in staat om de...

"Basisinkomen geen antwoord op robotisering"

"Basisinkomen geen antwoord op robotisering"

 Het kabinet ziet in het basisinkomen geen antwoord op robotisering en digitalisering. Dat staat in de kabinetsreactie op de SER-verkenning 'Mens en technologie:...