Wacht niet af

Martin Koot 2017

“Wacht niet af. Er komen regels over wat onafhankelijk advies is. Belangrijker is dat een klant blij wordt van een duidelijke en objectieve onderbouwing van het productadvies. Bovendien vergroot professionele vergelijking het werkplezier van de adviseur”, zo luidt een praktijktip van Martin Koot, business manager Financieel Advies bij MoneyView.

...

Waartoe is MoneyView als bedrijf op aarde?

MoneyView wil alle financiële retailproducten volledig transparant en vergelijkbaar maken. Daarom monitort MoneyView sinds 1993 producten van banken en verzekeraars, van relatief eenvoudige spaarrekeningen, schadeverzekeringen tot en met complexe producten als hypotheken en collectieve pensioenen. Zo'n 35 professionals, werkzaam in in Amsterdam en Assen, verwerken dagelijks de laatste wijzigingen in voorwaarden en tarieven. Daarmee is de database van MoneyView de meest complete en meest actuele bron van productinformatie in Nederland.

Waarom gelooft MoneyView in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

Beslissingen nemen over financiële zaken vinden de meeste mensen ingewikkeld. Het is niet iets waar ze dagelijks mee bezig zijn en de gevolgen van een slecht doordachte beslissing kunnen groot zijn. Daarom is goed financieel advies belangrijk. Een onafhankelijk adviseur kan duidelijkheid brengen in vaak lastige onderwerpen en objectief helpen verantwoorde keuzes te maken. MoneyView gelooft in die belangrijke rol en ondersteunt financieel adviseurs daarom met applicaties, waarmee de best passende oplossing voor de klant gevonden kan worden.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Een adviseur is ook maar een mens. Het is onmogelijk om alle productmogelijkheden voor een klant te overzien zonder goede software. Uit een zorgvuldige klantinventarisatie en analyse volgen eisen en wensen, waar een productoplossing zoveel als mogelijk aan moet voldoen. Met behulp van professionele software maakt de adviseur een objectieve match tussen die klantvraag en het productaanbod. Zo kan de klant zijn keuze baseren op een objectieve productanalyse, waarbij passendheid en prijs voor hem in beeld zijn gebracht.

Wat kunnen we in 2019 van MoneyView verwachten?

Gebruikers roemen de veelzijdigheid en volledigheid van MoneyView Advisa, ook als het gaat om het beantwoorden van minder eenvoudige klantvragen. In goed overleg met die gebruikers verbetert MoneyView de software doorlopend. Ook worden nieuwe productcategorieën toegevoegd, zodat adviseur voor zoveel mogelijk soorten advies objectieve productanalyses kunnen maken. Dat is des te belangrijker, nu de minister van financiën in januari heeft aangekondigd dat een objectieve productvergelijking van een toereikend aantal producten criterium wordt om een advies onafhankelijk te mogen noemen.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
MoneyView in VVP 2-2024: “Onbegrijpelijk dat dit anno 2024 nog kan”

MoneyView in VVP 2-2024: “Onbegrijpelijk dat dit anno 2024 nog kan”

“Als je nu kijkt wat voor producten ‘laten beleggen’ er worden aangeboden en welke informatie hierover voorafgaand aan het openen van zo’n...

Schimmigheid over portefeuille ‘laten beleggen’

Schimmigheid over portefeuille ‘laten beleggen’

(Dion van der Mooren, MoneyView, in VVP 2-2024) Zeker voor mensen die zich niet willen verdiepen in alle losse beleggingsmogelijkheden die een normale beleggingsrekening...

Stijging spaarrente zwakt weer af

Stijging spaarrente zwakt weer af

Na een jaar waarin de spaarrentetarieven een enorme stijging hebben laten zien bij zowel de dagelijks opvraagbare spaarrekeningen (DOS) als lange termijndeposito’s...

Op Raisin wordt meer dan 100 miljoen euro per week aan spaargeld gestald

Op Raisin wordt meer dan 100 miljoen euro per week aan spaargeld gestald

De spaarrentes in Nederland zijn weer terug op het niveau van tien jaar geleden, blijkt uit onderzoek door MoneyView. Op 1 maart was het gemiddelde rentetarief 2,5...

MoneyView in VVP 1-2024: personalised pricing niet misbruiken

MoneyView in VVP 1-2024: personalised pricing niet misbruiken

MoneyView roept in VVP 1-2024 verzekeraars op geen misbruik te maken van personalised pricing. Pepijn van Kleef, directeur, somt voorbeelden uit het buitenland op...

MoneyView: "Opletten bij verhogen en verlagen AOV-dekking"

MoneyView: "Opletten bij verhogen en verlagen AOV-dekking"

MoneyView constateert grote verschillen in de voorwaarden verhogings- en verlagingsrecht AOV. Het onderzoeksbureau bij de publicatie van zijn nieuwe Special Item...

Personalised pricing

Personalised pricing

(Pepijn van Kleef, MoneyView, in VVP 1-2024) Het heeft het nieuws niet écht gehaald. Er zijn geen kamervragen gesteld, er zijn nog geen collectieve claimstichtingen...

MoneyView maakt hypothekendatabase compleet

MoneyView maakt hypothekendatabase compleet

MoneyView heeft ook de hypotheken van Handelsbanken opgenomen in haar database. Het productoverzicht voor de particuliere markt is hiermee compleet, met van elke...

Gemiddeld orv-premie in de lift

Gemiddeld orv-premie in de lift

De gemiddelde premie van een overlijdensrisicoverzekering is in 2023 met 2,7 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek...

Zelf markt eerlijker maken

Zelf markt eerlijker maken

(Vanja Bentum, MoneyView, in VVP 6-2023) De markt van verzekeringen is continu in beweging. Soms worden punten van discussie platgeslagen door het Verbond van...