Communicatie
Uit dit dossier
(Henk Jansen, Expat Mortgages, in VVP 5-2023) Een veel gehoorde uitspraak in de zakelijke wereld is: het gaat er niet om wie je bent (of wat je kunt) maar wie...
(Mieke Dadema van Soepel.org in katern Ken je Vak! in VVP 4, 2023. In mijn vorige column had ik een prijsvraag uitgeschreven. Altijd een goed middel om te kijken...
Maar dan gaat het toch nog heel snel mis…
(Mieke Dadema in Ken je vak! in VVP 3, 2023) Ik heb nooit schade, dus ik lees nooit de voorwaarden van mijn eigen verzekeringen. Ik lees die alleen beroepsmatig...
(Sonja Stalfoort van PuurKlant in VVP 2) Elk bedrijf heeft een uniek eigen verhaal, maar wordt dit verhaal ook verteld? Klanten willen graag weten waarom je doet...
(Jelle Bartels van Next Step Factory in VVP 2) Een goede financieel adviseur helpt mensen beslissingen nemen over hun financiën. Maar hoe geef je goed advies...
Zomaar een voorbeeld van telefonisch contact tussen een verzekerde en verzekeraar. Hoe je met belscripten je klanten kwijt kunt raken. Ja, hallo! Met Mieke....
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in VVP 5) Ken jij een organisatie waar medewerkers tot 2.000 dollar mogen besteden om een probleem voor een klant op te lossen zonder...
Rare taal, verzekeringstaal, wartaal!
(Mieke Dadema, Soepel.org, in VVP 5) Ik sla, in de oren van een heel groot deel van de Nederlanders, wartaal uit. Ik ben niet te volgen. Mensen begrijpen niet...
Een klantcultuur geeft energie
(Sonja Stalfoort, PuurKlant in Ken je vak! VVP 4-2021) Een klantcultuur begint met passie voor de klant voelen en deze oprecht willen helpen. Dat klinkt heel simpel,...
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je Vak! Klantgerichtheid in VVP 2-2021) De feedback van klanten is de brandstof van iedere organisatie. En het mooie is, deze...
Uw klant is nooit te jong voor pensioen
Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...
Je persoonlijke, zakelijke visitekaartje
Door Karin van Geelden, communicatiespecialist Visitekaartje, Rolodex, kennisplatform, lead generator. LinkedIn is het allemaal. Met een beetje aandacht en inzet...
In de wereld van likes, shares en retweets
Als er ooit een goede tijd was om serieus aan de slag te gaan met sociale media, dan is het nu. Maar hoe pakt u dat slim aan? In de anderhalvemetersamenleving...
VVP Event Communicatie: creëer verbinding
Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...
Werving van nieuwe klanten of behoud van bestaande klanten, wat je doel ook is, goede communicatie draagt hieraan bij. Maar wat is goede communicatie? Wat ons...
Quote van de dag
Heb je voldoende risico-kennis over 'nieuwe ontwikkelingen' als zonnepanelen, laadpalen, grote batterijen, waterstof, houtbouw, recycling?
Joeri van Looij (Adfiz) in VVP Special Duurzaam Advies
Stelling
Bedenktijd bij aankoop woning verlengen naar veertien dagen
Laatste reacties
Recente editie
VVP 1-2024 lanceert een aantal nieuwe rubrieken waarin adviseurs aan het woord komen over vrouwelijke waarden en verduurzaming. Nieuw ook de rubriek Het laatste woord, waarin een deskundige van vlees en bloed in debat gaat met ChatGPT. In de eerste aflevering vindt ChatGPT actieve provisietransparantie goed, Richard Meinders (SVC Groep) vindt deze transparantie juist asociaal. Ook in VVP 1 weer een frisse blik op het adviesvak (Ferzekerd). Verder onder meer: tips klantgerichtheid van VVP Advies Award-winnaars, Jack Vos over strategisch ondernemerschap, uiteraard het veelgeprezen praktijkkatern Ken je Vak! en het katern Haal meer uit data. Gegevens zijn geen doel op zich maar een middel om de propositie voor de klant te verbeteren. In het katern praktijktips.
Bekijk de inhoudSpecial Duurzaam Advies
Duurzaamheid is een onderdeel van modern ondernemerschap. Iedere adviseur zal actie moeten ondernemen. Aldus Kees Dullemond (INSVER) in de special Duurzaam Advies 2024, een nauwe samenwerking van VVP en het instituut voor verduurzaming van de financiële sector. De special barst van de tips, praktijkinfo en handige checklists om verduurzaming in het eigen bedrijf vorm te geven én om de klant aan het verduurzamen te krijgen.
Adviseurs Mieke Dadema, Thomas Paardekooper, Alexander Vugts, André Vugts en Paul Burger vertellen hoe zij duurzaam advies in de praktijk brengen. “Duurzaamheid draait om duurzame relaties”, aldus Dadema.
Verder bijdragen van onder meer Adfiz (‘Advies kan duurzaam gedrag verbeteren”), Fred de Jong (“Duurzaam advies aan mkb is integraal”) en het Verbond van Verzekeraars (“Deze transitie gaat alle klanten raken”).
In een rondetafel stellen kennispartners AnsvarIdéa/Turien &Co.,Evi Van Lanschot, INSVER, MainPlus, Obvion: “De wereld verandert, dat is een gegeven, maar wij kunnen nu samen al de richting bepalen.”
Bekijk de inhoud