Compliance

Uit dit dossier

Maak van nazorg een beetje liefde

Maak van nazorg een beetje liefde

Nazorg lijkt alleen maar een verplichting. De markt bedelt zelfs bij de AFM voor meer regels. Dit is toch tegennatuurlijk?! Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid?...

Formaliteit?! Lampje ging uit...

Formaliteit?! Lampje ging uit...

O nee…daar heb je haar weer. Komt ze weer zeuren wat er allemaal niet goed gaat. Dat een procedure niet juist is uitgevoerd of een werkwijze niet klopt....

Nieuwe ontwoekertaak adviseur

Nieuwe ontwoekertaak adviseur

Na jarenlang woekerpolissen te hebben aangepakt, zijn er inmiddels meer producten die moeten worden ‘ontwoekerd’. Bijvoorbeeld aflossingsvrije hypotheken...

Diep duiken, niet verplicht informeren

Diep duiken, niet verplicht informeren

De meest overtrokken zorgplicht is wel de wettelijk verplichte informatie. Die gaat ervan uit, dat een consument beslissingen neemt op basis van financiële...

Brommer geen rondvliegend voorwerp

Brommer geen rondvliegend voorwerp

SCHADE - De geparkeerde bromfiets van de consument waait omver en raakt beschadigd. De polisvoorwaarden van zijn verzekering geven aan, dat schade aan het verzekerd...

Aantekening altijd waardevol

Aantekening altijd waardevol

Aantekeningen in een dossier. Ik houd ervan. Wat losse woorden van wat een klant tijdens een gesprek terloops heeft genoemd. Wat hij leuk of belangrijk vindt:...

Premieverhoging bij nieuwe auto mag

Premieverhoging bij nieuwe auto mag

SCHADE - Na aanschaf van een andere auto, vraagt een consument om een overschrijving van zijn autoverzekering. De premie voor de andere auto blijkt echter fors...

Goudbaren behoren tot inboedel

Goudbaren behoren tot inboedel

SCHADE - Bij de consument wordt voor 45.000 euro aan goudbaren gestolen. De schadebehandelaar van de verzekeraar geeft per e-mail aan dat goudbaren als inboedel...

Adviseur schenkt klanten privacy

Adviseur schenkt klanten privacy

De nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) leeft nog niet zo onder adviseurs. Misschien omdat het in eerste instantie gaat om administratieve verplichtingen...

Maak niet op  voorhand keuzes

Maak niet op voorhand keuzes

Eind jaren 90, begin 2000 kon het niet op. De economie draaide op volle toeren, bomen reikten tot in de hemel, alles kon en alles mocht. En daar maakte veel banken,...

Laten we stoppen met adviseritus. Wie durft?

Laten we stoppen met adviseritus. Wie durft?

Het lijkt wel of iedereen op zoek is naar het perfecte adviesproces. Niet alleen adviseurs maar ook distributiepartners willen zeker weten dat er volgens de Wft...

Zijn de adviesdossiers op orde? Helaas niet

Zijn de adviesdossiers op orde? Helaas niet

Toen de WFD in 2006 van kracht werd, leverde dat veel weerstand op onder adviseurs. Je moest ineens alles vastleggen! Procedures moesten beschreven worden, beleid...

Dat kan toch niet  waar zijn...

Dat kan toch niet waar zijn...

“Hier snap ik echt niets van”, hoor ik mijn collega zeggen. “Hoe kun je nu een assurantieportefeuille kopen, zonder er goed onderzoek naar te...

Goed bestuur:  controleren of communiceren?

Goed bestuur: controleren of communiceren?

De meeste financiële dienstverleners zijn het liefst met klanten bezig. Veel liever dan met ondernemerszaken. Goed leiding geven is in de praktijk nog niet...

Compliant? Nee, goed  voor de klant

Compliant? Nee, goed voor de klant

Binnen de financiële dienstverlening zijn er veel wetten en regels die iets van je willen. Vaak zijn die regels niet erg duidelijk, veranderlijk en niet praktisch....

Quote van de dag

De gemiddelde leeftijd van een PE-kandidaat in de afgelopen PE-periode lag op 45 jaar en de gemiddelde leeftijd waarop iemand een Wft-examen doet, lag nog flink lager: 33 jaar. Neem het gemiddelde van die twee en je komt tot een verrassende (maar voorzichtige) conclusie: de financiële sector, vooral het adviserende deel, verjongt.

Lindenhaeghe in nieuwsbrief

Stelling

Ik heb er geen moeite mee mijn provisie als bedrag te tonen

Recente editie
Recente editie

Adviseurs staan voor de uitdaging het klantcontact te waarborgen, blijkt uit de rondetafel Uit de adviespraktijk in VVP 6. De AFM meent dat de adviseur een voorsprong heeft op de Googles en Lemonades. Adviseur Wilfred Mooij roept verzekeraars op om hun verantwoordelijkheid te nemen en samen met de adviseur te zoeken naar passende oplossingen voor de klant in plaats van de deur dicht te gooien. En natuurlijk ook in VVP 6 weer het superpraktijkgerichte katern 'Ken je vak!'.

Bekijk de inhoud
Special Slimmer Adviseren
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
VVP Special Klantgerichtheid
Special Automatisering