Dag van het Topadvies
Uit dit dossier
Dag van het Topadvies nu op 7 oktober
De VVP Dag van het Topadvies is als gevolg van de coronacrisis verplaatst van 18 juni naar 7 oktober 2020. Belangrijk onderdeel van deze dag is de verkiezing van...

Spotters op zoek naar excellente klantgerichtheid
“Het enorme succes van vorig jaar was een absolute aanmoediging om de Advies Award dit jaar uit te breiden. Dat gaan we doen door een groot aantal bekende...
Klantgerichtheid kan nóg beter
Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...
Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019
Adviesburo Robbe uit Oosterhout heeft de Advies Award 2019 gewonnen. Paul Robbe ontving de Award en de bijbehorende bloemen en champagne tijdens de vijfde VVP...
Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument
Het intermediair heeft een goede uitgangspositie om de vertrouwenspersoon van de consument te zijn, maar of dat ook een toppositie is valt te betwijfelen. Zo is...
Welkom en afscheid bepalen veel en veel meer gastvrijheid dan het product. Dat was een van de eye openers die Esther Reinders meegaf in de kennissessie die zij...
Hoe kun je je anders profileren als advieskantoor en die andere profilering ook verzilveren? Natasja Naron van Gabriël financiële bescherming heeft het...
Consumenten weten financieel adviseurs goed te vinden voor pensioenen en hypotheken. Voor andere toekomstige financiële vraagstukken is dat anders. “moeten...
Het is een bekend gegeven: twintig procent van de klanten staat voor tachtig procent van de omzet. Financieel adviseurs worstelen echter met het segment aan aandacht...
Stimuleer A-factor bij medewerkers
Tijdens de VVP Dag van het Topadvies hield Astrid Duits (Van de Bovekamp) van het organisatieadviesbureau AvdB Advies met de deelnemers een interactieve ‘train...
Adviseurs moeten financiële beslissingen voor klanten in de digitale omgeving betekenis geven, zo gaf Jan Verstegen, directeur van online platform Eerstestap.nl,...
“Omarm de techniek. Word een cyborg.” Dat gaf André van Luijk (Woonvisie, de Gratis Makelaar) mee aan de adviseurs die zijn kennissessie bijwoonden...
Kijk vaker door de bril van een klant
In de financiële dienstverlening worden steeds meer processen digitaal gemaakt en aan de klant beschikbaar gesteld. Dit zet druk op de positie van een adviseur,...
Tijd voor echte persoonlijke aandacht, mét meer rendement
“Robotisering als een bedreiging zien, is verleden tijd”, stelt Ewald Bary, commercieel directeur van opleidings en exameninstituut Lindenhaeghe. “Er...

Op social media zit je als financieel adviseur niet voor jezelf, maar voor je klant; hij wordt er beter van. Aldus nico van koesveld, directeur-eigenaar van van...
Met blockchain financiële wereld beter maken
Een revolutie in de advieswereld. Dat is Safebay, een chatapplicatie, ontwikkeld op basis van blockchaintechnieken, die is voorzien van IDIN, Idensys, e-herkenning...
Adviseurs moeten financiële beslissingen voor klanten in de digitale omgeving betekenis geven, zo gaf Jan Verstegen, directeur van online platform Eerstestap.nl,...
Kijk hoe het anders kan, ga maximaliseren
Volop voer voor ondernemers. Dat bood de 21 juni gehouden derde Dag van het Topadvies van VVP. “Kijk hoe het anders kan, ga maximaliseren.” Piet...
Wezenlijke antwoorden voor adviseurs
Een relevanter vak als 'financieel adviseur' is er nauwelijks. Adviseurs helpen schade voorkomen, schades herstellen en maken dromen waar. Dichter bij de klant...
Klant en adviseur zijn leidend in digitalisering
Dat het gedrag van klanten sterk wijzigt, ervaren we dagelijks. Ook de wensen van de adviseur wijzigen mee. Thom Mallant, directeur Intermediaire Distributie van...
Digitalisering versterkt onze rol met adviseur
Hij is sinds 2004 commercieel directeur van Legal & General (sinds 1 juli: Scildon) en verantwoordelijk voor de Sales en Marketing binnen het bedrijf. In de...
Samen ondernemen werkt het best
Voor de adviseur liggen er kansen in de zakelijke markt. De succesfactoren om te ondernemen in deze markt zijn volgens Tim Schoonbergen, directeur van Nedasco:...
Praktijksessie Dag van het Topadvies 'Delen is het nieuwe vermenigvuldigen' Ulrike Geerlings
Zonder dat ze er zelf erg in had was Ulrike Geerlings (Appels Financieel Advies) in 2007 één van de eerste Twitteraars in Nederland. Met Twitterfanaten...
Hoe zorg ik ervoor dat organisatieveranderingen door de medewerkers worden gedragen en gerealiseerd? Dat was het thema van de dialoogsessie van Astrid van de Bovekamp...
Dialoogsessie Dag van het Topadvies 'Interne organisatie en compliance' Richard Meinders
De AFM ziet liever een paar goede gespreksnotities waarin écht iets staat over de klant dan een verplicht compliancenummer. Aldus Richard Meinders (SVC...
Events
Quote van de dag

Duurzaam schadeherstel moet vanaf 2024 de norm zijn. Toch willen veel mensen dat kapotte spullen geheel worden vernieuwd, ook al zien we geen verschil. Samen hebben we nog een ontwikkeling te gaan om hier anders mee om te gaan en daar hebben we elkaar bij nodig.
Kees Dullemond (INSVER) in de Duurzame Podcast.
Stelling
Banken doen al enorm veel voor de samenleving.
Laatste reacties
- 28-09-2023 Die waarde vermeerdering van de woning is maar tijdelijk en neemt...
- 26-09-2023 Heel verstandig, wantvhetvis ook niet de eerste keer dat ASR,...
- 16-09-2023 Vraag me af wie binnen DNB heeft nagedacht over het feit dat...
- 15-09-2023 Hij telt wel gewoon mee voor lti. Dus kan je minder van de bank...
Recente editie

In VVP 3-2023 het katern De waarde van advies. Volgens de financieel adviseurs die aan het woord komen, ervaart de klant die waarde vanzelf als de advisering persoonlijk en goed is. In het algemeen kan de adviessector de waarde van advies wel duidelijker maken, vindt Stephania Ammerlaan-Beeke (Stephania Finance – Financieel Zeker).
Maurice van den Hemel (Gewoon Lekker Leven) gaat in op de waarde van een financieel levensplan voor zijn relaties.
Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau DFO) roept op de kaders voor kwalitatief en goed onafhankelijk advies te borgen in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert en functies verweven raken door schaalvergroting.
Wat je geeft, krijg je altijd terug. Dat zegt Gert-Jan de Bekker (Vrijdag & De Bekker) in gesprek met Ewald Bary, lid van het VVP Ondernemerspanel.
Diana Zandbergen (bestuursvoorzitter WIFS) en Seada van den Herik (voorzitter Raad van Advies WIFS) willen dat er meer vaart wordt gemaakt bij het vergroten van de vrouwelijke vertegenwoordiging en in het algemeen gendergelijkheid in de financiële sector. “Met het huidige tempo zijn we pas in 2043 op 50/50!”
Faisal Setoe pleit in een column vooral voor meer culturele diversiteit. “Feit is dat er qua echte diversiteit weinig is veranderd.”
Verder in VVP 3 onder meer Edwin Bosma en Kees Dullemond over 25 jaar BHB Dullemond (“Transacties groter geworden en omgang professioneler”), Actueel op de korrel (“Sommigen verkneukelen zich om miljoenenboete CAK Dordrecht”), ins en outs van actief klantbeheer, de rubriek Samenleving van Henk Jansen, Expat Mortgages (“Blijf leren en deel je kennis”) en Ken je vak! met onder andere de rubrieken van Adfiz, Lindenhaeghe, Annemieke Postema, Sonja Stalfoort en Mieke Dadema. Christel van Bommel-Versluijs, compliance-adviseur, wijst op het belang om adviesdossiers lang genoeg te bewaren.
Uw eigen VVP-exemplaar? Klik HIER voor een abonnement.
Bekijk de inhoudSpecial Digitale Innovatie ACT NOW!

Door automatisering mag van de financieel adviseur meer worden verwacht dan in het verleden. Digitale innovatie mag echter ook geen doel op zichzelf zijn, het moet ook echt iets toevoegen. En de menselijke interactie blijft. Dat zijn de kernboodschappen van de VVP-special Digitale Innovatie, verschenen bij gelegenheid van het VIP-congres ACT NOW! Van VVP en Stichting Contactgroep Automatisering (CGA). CGA-voorzitter Michael Mackaaij schetst trends (“Belangrijke trend is het waarborgen van de veiligheid van softwareoplossingen”). Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau DFO, noemt het cruciaal om in de digitaliserende wereld de regie over contacten met de klant te borgen, Adfiz-directeur Enno Wiertsema roept adviseurs op de digitale mogelijkheden (zoals ChatGPT) ook echt te gebruiken, Harold Mahadew (Verbond van Verzekeraars) vindt dat de sector de kansen die innovatie biedt vooral moet pakken, Dennie van den Biggelaar (Onesurance) roept adviseurs op de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie snel te gaan verkennen.
Edgar Hollander (De Hypotheker Nieuw-Vennep) en Bart Janknegt (VvAA Groep) beschrijven hun ervaringen met digitale innovatie en wat er nog te winnen valt.
Verder in deze special: Peter Mols (SIVI), Christian Dijkhof (OvFD), Eliana van der Jagt-Kalverda (Financieel Advies IJmond), Jeroen Oversteegen (Nationale Hypotheekbond), innovator Kees Haverkamp, Arno Groot Koerkamp (Finly), Ron van Es (School for Purpose Leadership) en auteur Maria Genova over ChatGPT.
Bekijk de inhoud