Dag van het Topadvies

Uit dit dossier

Dag van het Topadvies nu op 7 oktober

Dag van het Topadvies nu op 7 oktober

De VVP Dag van het Topadvies is als gevolg van de coronacrisis verplaatst van 18 juni naar 7 oktober 2020. Belangrijk onderdeel van deze dag is de verkiezing van...

Spotters op zoek naar excellente klantgerichtheid

Spotters op zoek naar excellente klantgerichtheid

“Het enorme succes van vorig jaar was een absolute aanmoediging om de Advies Award dit jaar uit te breiden. Dat gaan we doen door een groot aantal bekende...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...

Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesburo Robbe uit Oosterhout heeft de Advies Award 2019 gewonnen. Paul Robbe ontving de Award en de bijbehorende bloemen en champagne tijdens de vijfde VVP...

Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument

Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument

Het intermediair heeft een goede uitgangspositie om de vertrouwenspersoon van de consument te zijn, maar of dat ook een toppositie is valt te betwijfelen. Zo is...

“Ik heb geen klanten”

“Ik heb geen klanten”

Welkom en afscheid bepalen veel en veel meer gastvrijheid dan het product. Dat was een van de eye openers die Esther Reinders meegaf in de kennissessie die zij...

Ga voor genoeg

Ga voor genoeg

Hoe kun je je anders profileren als advieskantoor en die andere profilering ook verzilveren? Natasja Naron van Gabriël financiële bescherming heeft het...

Ga het gewoon doen

Ga het gewoon doen

Consumenten weten financieel adviseurs goed te vinden voor pensioenen en hypotheken. Voor andere toekomstige financiële vraagstukken is dat anders. “moeten...

Meer omzet uit topklanten

Meer omzet uit topklanten

Het is een bekend gegeven: twintig procent van de klanten staat voor tachtig procent van de omzet. Financieel adviseurs worstelen echter met het segment aan aandacht...

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Tijdens de VVP Dag van het Topadvies hield Astrid Duits (Van de Bovekamp) van het organisatieadviesbureau AvdB Advies met de deelnemers een interactieve ‘train...

Zonder context haakt klant af

Zonder context haakt klant af

Adviseurs moeten financiële beslissingen voor klanten in de digitale omgeving betekenis geven, zo gaf Jan Verstegen, directeur van online platform Eerstestap.nl,...

Word een cyborg

Word een cyborg

“Omarm de techniek. Word een cyborg.” Dat gaf André van Luijk (Woonvisie, de Gratis Makelaar) mee aan de adviseurs die zijn kennissessie bijwoonden...

Kijk vaker door de bril van een klant

Kijk vaker door de bril van een klant

In de financiële dienstverlening worden steeds meer processen digitaal gemaakt en aan de klant beschikbaar gesteld. Dit zet druk op de positie van een adviseur,...

Tijd voor echte persoonlijke aandacht, mét meer rendement

Tijd voor echte persoonlijke aandacht, mét meer rendement

“Robotisering als een bedreiging zien, is verleden tijd”, stelt Ewald Bary, commercieel directeur van opleidings en exameninstituut Lindenhaeghe. “Er...

Social media = gewoon delen

Social media = gewoon delen

Op social media zit je als financieel adviseur niet voor jezelf, maar voor je klant; hij wordt er beter van. Aldus nico van koesveld, directeur-eigenaar van van...

Met blockchain financiële wereld beter maken

Met blockchain financiële wereld beter maken

Een revolutie in de advieswereld. Dat is Safebay, een chatapplicatie, ontwikkeld op basis van blockchaintechnieken, die is voorzien van IDIN, Idensys, e-herkenning...

Zonder context haakt klant af

Zonder context haakt klant af

Adviseurs moeten financiële beslissingen voor klanten in de digitale omgeving betekenis geven, zo gaf Jan Verstegen, directeur van online platform Eerstestap.nl,...

Kijk hoe het anders kan, ga maximaliseren

Kijk hoe het anders kan, ga maximaliseren

Volop voer voor ondernemers. Dat bood de 21 juni gehouden derde Dag van het Topadvies van VVP. “Kijk hoe het anders kan, ga maximaliseren.”   Piet...

Wezenlijke antwoorden voor adviseurs

Wezenlijke antwoorden voor adviseurs

Een relevanter vak als 'financieel adviseur' is er nauwelijks. Adviseurs helpen schade voorkomen, schades herstellen en maken dromen waar. Dichter bij de klant...

Klant en adviseur zijn leidend in digitalisering

Klant en adviseur zijn leidend in digitalisering

Dat het gedrag van klanten sterk wijzigt, ervaren we dagelijks. Ook de wensen van de adviseur wijzigen mee. Thom Mallant, directeur Intermediaire Distributie van...

Digitalisering versterkt onze rol met adviseur

Digitalisering versterkt onze rol met adviseur

Hij is sinds 2004 commercieel directeur van Legal & General (sinds 1 juli: Scildon) en verantwoordelijk voor de Sales en Marketing binnen het bedrijf. In de...

Samen ondernemen werkt het best

Samen ondernemen werkt het best

Voor de adviseur liggen er kansen in de zakelijke markt. De succesfactoren om te ondernemen in deze markt zijn volgens Tim Schoonbergen, directeur van Nedasco:...

Praktijksessie Dag van het Topadvies 'Delen is het nieuwe vermenigvuldigen' Ulrike Geerlings

Praktijksessie Dag van het Topadvies 'Delen is het nieuwe vermenigvuldigen' Ulrike Geerlings

Zonder dat ze er zelf erg in had was Ulrike Geerlings (Appels Financieel Advies) in 2007 één van de eerste Twitteraars in Nederland. Met Twitterfanaten...

Dialoogsessie Dag van het Topadvies 'Naar personeel dat wel wil meeveranderen' Astrid van de Bovekamp

Dialoogsessie Dag van het Topadvies 'Naar personeel dat wel wil meeveranderen' Astrid van de Bovekamp

Hoe zorg ik ervoor dat organisatieveranderingen door de medewerkers worden gedragen en gerealiseerd? Dat was het thema van de dialoogsessie van Astrid van de Bovekamp...

Dialoogsessie Dag van het Topadvies 'Interne organisatie en compliance' Richard Meinders

Dialoogsessie Dag van het Topadvies 'Interne organisatie en compliance' Richard Meinders

De AFM ziet liever een paar goede gespreksnotities waarin écht iets staat over de klant dan een verplicht compliancenummer. Aldus Richard Meinders (SVC...

Events

Finaleronde Advies Award 2020

7 oktober 2020 - 7 oktober 2020

Lees meer

Gelderland groeit

1 oktober 2020 - 1 oktober 2020

Lees meer

Starship Advice: a great place to work

15 juni 2021 - 15 juni 2021

Lees meer

Winnen, verliezen, opstaan en weer doorgaan; de belangrijkste lessen voor (advies)ondernemers

9 februari 2021 - 9 februari 2021

Lees meer
Quote van de dag
Een kleine organisatie is een slap excuus om de medewerkers niet op te leiden op digitaal gebied

Een kleine organisatie is een slap excuus om de medewerkers niet op te leiden op digitaal gebied

Onderzoeksjournalist Maria Genova in de VVP Special Cyber

Stelling

Ik neem cyberrisico's mee in mijn advisering

Recente editie
Recente editie

In VVP 3 onder meer het 'katern 'Letselschade' in samenwerking met Allianz Benelux en met uitstekende vakverhalen van onder meer advocaat Maya Spetter, één van de weinige advocaten in Nederland gespecialiseerd in de juridische afwikkeling van vliegtuigongevallen. Ze maakt deel uit van het Rechtsbijstandsteam MH17.

Bekijk de inhoud
Special Cyber
Special Cyber

Pak als financieel adviseur uw rol bij cyberrisicomanagement. Dat is de boodschap van de VVP-special Cyber, gemaakt in samenwerking met kennispartners Allianz Nederland, Avéro Achmea, De Goudse, HDI Global Specialty, Hienfeld, Perfect Day, Nationale-Nederlanden, Turien & Co. en de Vereende. De rol van de adviseur is er vooral een van duiden van cyberrisico's, hij hoeft geen technisch cyberspecialist te zijn. In de special wordt zonneklaar hoe reëel cyberrisico's zijn, veronachtzamen kan echt niet meer. In de editie ook veel praktijktips, van onder meer Aon en Klap. En een handige checklist cyberrisico's van Adfiz.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Klantgerichtheid
Special Automatisering
Special Slimmer Adviseren
Special Business Support
Special Digitale Transformatie
Special Cyber