Ken je vak!

Uit dit dossier

Wil ik het eigenlijk echt wel?

Wil ik het eigenlijk echt wel?

Hoe krijg je de grootste kans tot succes om gewenste aanpassingen ook daadwerkelijk door te voeren en te (blijven) borgen? Dat kun je meten met de volgende drie...

Moet ik dit nu doen?

Moet ik dit nu doen?

Normaliter schrijf ik in deze rubriek over marketing. Echter een van de basisvoorwaarden voor marketing is ‘tijd’ en daar schort het nog wel eens aan...

Geef klant gewoon EO’tje…of toch niet?

Geef klant gewoon EO’tje…of toch niet?

Adviseurs werden in het verleden keer op keer door de AFM erop gewezen wat er allemaal niet deugde aan hun hypotheek- en AOV-dossiers. Maar aangeven waar ze precies...

Feiten en fabels over de verzekerbaarheid van zonnepanelen

Feiten en fabels over de verzekerbaarheid van zonnepanelen

Schade aan zonnepanelen is niet meeverzekerd wanneer de aanwezigheid van de zonnepanelen niet bekend is bij de verzekeraar van het woonhuis. Feit of fabel? De...

‘Smartengeld voor nabestaanden’ in de praktijk

‘Smartengeld voor nabestaanden’ in de praktijk

Per 1 januari is een wet in werking getreden die smartengeld voor naasten en nabestaanden regelt. De vergoeding voor deze schade, die ook wel affectieschade wordt...

Feit of fabel: kentekenplicht voor trekkers betekent einde MMBS

Feit of fabel: kentekenplicht voor trekkers betekent einde MMBS

De minister van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) Cora van Nieuwenhuizen heeft aangekondigd met een nieuw wetsvoorstel te komen. Dat voorstel heeft betrekking...

Bank hoeft spaarsaldo niet mee te rekenen

Bank hoeft spaarsaldo niet mee te rekenen

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN  Geldverstrekker en consument zijn bij het aangaan van de hypothecaire geldlening overeengekomen dat bij verkoop van...

Geldverstrekker heeft geen actieve onderhoudsplicht

Geldverstrekker heeft geen actieve onderhoudsplicht

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN  Consumenten hebben in 2008 een hypothecaire geldlening afgesloten van 218.100 euro. Tegelijkertijd wordt een spaarrekening...

Geen recht op onbestaande verzekering

Geen recht op onbestaande verzekering

LEREN VAN KIFID LEVEN  Consument sluit in 1993 het kader van een gouden handdruk een stamrechtverzekering. In 2009 wordt door een vergissing van de verzekeraar...

Ondanks verbod lijfrente aan bank overdragen

Ondanks verbod lijfrente aan bank overdragen

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN LEVEN  Het staat zwart op wit in de polisvoorwaarden. Toch kun je daar soms geen beroep op doen. Dat ondervond de consument in deze...

Schade bij dochter valt niet onder polis

Schade bij dochter valt niet onder polis

LEREN VAN KIFID SCHADE  Vader heeft een aansprakelijkheidsverzekering waarbij tevens dekking bestaat voor kinderen die ergens anders wonen door studie. In...

Verzekering stopt bij arbeidsongeschiktheid

Verzekering stopt bij arbeidsongeschiktheid

LEREN VAN KIFID SCHADE De consument in deze klacht is revisiespecialist en heeft een eigen bedrijf. In 2013 sluit hij een arbeidsongeschiktheidsverzekering. In...

Experiment met ecosystemen

Experiment met ecosystemen

  Adfiz doet het komende jaar samen met leden mee aan diverse innovatiepilots en -experimenten. Voor de Ken-je-Vak serie van VVP doet de branchevereniging...

Ons voordeel optimaal benutten

Ons voordeel optimaal benutten

Door de terugtrekkende overheid op sociale voorzieningen, is er meer zelfredzaamheid nodig. Voor veel mensen leidt dit tot complexe financiële vraagstukken...

Stilstaan bij de verzekerde som

Stilstaan bij de verzekerde som

  Voor ondernemers is het verzekeringspakket voor hun bedrijf vaak geen boeiende materie. Ze besteden het risicomanagement, waar het verzekeringspakket bij...

Van welles nietes naar win-win

Van welles nietes naar win-win

Op Tweede Kerstdag 2016 stapt een 67-jarige hobbyboer op de fiets om met zijn acht maanden oude hond zijn dagelijkse rondje te doen. Hij houdt de hond keurig aangelijnd...

Veranderingen in kleine pensioenen en AVG

Veranderingen in kleine pensioenen en AVG

Pensioenen blijven altijd een hot topic. Ook de komende tijd gaat er weer van alles veranderen. Wat kunnen we verwachten? Pensioenuitvoerders hebben per 1 januari...

Maak van nazorg een beetje liefde

Maak van nazorg een beetje liefde

Nazorg lijkt alleen maar een verplichting. De markt bedelt zelfs bij de AFM voor meer regels. Dit is toch tegennatuurlijk?! Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid?...

Let’s go social!

Let’s go social!

Vorige week moest ik een serieuze klap incasseren. Echt een mokerslag. Ik was bij een presentatie waar het onderwerp creativiteit werd behandeld. Wat blijkt, een...

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Feit of fabel: leverancier aansprakelijk bij gebrekkige levering consument

Wanneer u een product koopt, wilt u niet worden verrast met een gebrek waar schade door ontstaat. Ook als leverancier probeert u altijd goede en veilige producten...

Aankloppen... niemand geeft thuis

Aankloppen... niemand geeft thuis

In juni 2013 voerde het schoolreisje van Verena, 12 jaar, naar een speeltuin. Aan het einde van de middag namen de leerkrachten en hulpouders alvast plaats op het...

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Schade in Nederland door een auto met buitenlands kenteken. Wat nu?

Het Nederlands Bureau Motorrijtuigverzekeraars is formeel verantwoordelijk voor schades die in Nederland door buitenlandse motorrijtuigen worden veroorzaakt. Dat...

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Redeneer vanuit de klant, niet vanuit het product

Hij is geel, drie meter breed en veertien meter lang. Hij is circa twee meter hoog en als je de bovenbouw meetelt, ruim drie meter. Hij weegt 18.000 kilo en ‘leeft’...

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”

Als schadeverzekeraar is De Vereende enthousiast over preventieve maatregelen en initiatieven om schadelast zo laag mogelijk te houden. Het oprichten van Buurtpreventie...

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Waarom autoverzekeringen steeds duurder worden

Verzekeraars hebben jaren lang te lage premies gerekend voor hun autoverzekeringen als gevolg van sterke concurrentie. Immers, een verzekeraar die een lage autopremie...

Quote van de dag

Zit je gruwelijk te passen en meten om een financiering dicht te krijgen, zakt de rente naar 2,49... 12.000 euro minder lenen, leg dat maar eens helder uit. Komen weer twee uurtjes bij.

@pswinkelsadvies in tweet

Stelling

Actief beheren van mijn klanten inmiddels belangrijker dan nieuwe omzet

Recente editie
Recente editie

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken en zich meer te richten op het wegnemen van zorgen bij consumenten. Een belangrijke conclusie uit het ‘Trendonderzoek klantgerichtheid verzilveren 2019’ onder zowel adviseurs als consumenten van Fred de Jong in samenwerking met Björn Bierhaalder (MCH Consultancy) en Susan Visser (Zeker Susan). In VVP 4 van 9 juli is er volop aandacht aan dit voor adviseurs belangrijke onderzoek dat in opdracht van VVP, DELA en Scildon werd gedaan ten behoeve van de Dag van het Topadvies. VVP 4 staat dan ook weer boordevol tips, best practices en inspiratie voor adviseurs om hun pole position nu en in de toekomst nog beter te verzilveren.

Bekijk de inhoud
Special Automatisering
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Events

Dive In 2019

24 september 2019 - 24 september 2019

Lees meer

VVP Vakevent Inkomen

25 september 2019 - 25 september 2019

Lees meer

Positive Finance Day 2019: Gewoon... Doen!

31 oktober 2019 - 31 oktober 2019

Lees meer

Digital Awareness

4 oktober 2019 - 4 oktober 2019

Lees meer
VVP Special Klantgerichtheid
Special Automatisering