Klant

Uit dit dossier

Dat is persoonlijk!

Dat is persoonlijk!

(Sonja Stalfoort van Puur Klant in katern Ken je Vak! in VVP 4, 2023) De klant centraal, authentiek, betrokken, klantgericht, op maat. De kans is groot dat een...

Wie wint?

Wie wint?

(Mieke Dadema van Soepel.org in katern Ken je Vak! in VVP 4, 2023. In mijn vorige column had ik een prijsvraag uitgeschreven. Altijd een goed middel om te kijken...

De absolute meerwaarde van een financieel levensplan

De absolute meerwaarde van een financieel levensplan

(Maurice van den Hemel in VVP 3, 2023) Wat kan een financieel levensplan betekenen voor mensen? Vaak merken wij bij ‘Gewoon lekker leven’ dat het maken...

Oprecht betrokken betekent…

Oprecht betrokken betekent…

(Sonja Stalfoort in Ken je vak! in VVP 3, 2023) Een hogere klant-én medewerkerstevredenheid… Hoe werkt dat precies? In de basis wil iedere medewerker...

Wartaal – telefonisch contact

Wartaal – telefonisch contact

Zomaar een voorbeeld van telefonisch contact tussen een verzekerde en verzekeraar. Hoe je met belscripten je klanten kwijt kunt raken. Ja, hallo! Met Mieke....

Op weg naar een betere gezondheid

Op weg naar een betere gezondheid

Een veel voorkomend voornemen is om gezonder te leven en gewoon lekker in je vel te zitten. Werk doen dat plezier geeft op een veilige, gezonde en productieve...

Je product is klantbeleving

Je product is klantbeleving

(Sonja Stalfoort van PuurKlant in katern Ken je vak! in VVP 1, 2023) Door de huidige technologie en de transparantie van het internet en social media, zijn er...

Wartaal – verzekeringstaal

Wartaal – verzekeringstaal

(Mieke Dadema van Soepel.org in katern Ken je vak! in VVP 1, 2023) Net als jullie allemaal moet ook ik mijn Wft-diploma’s op orde houden. Een paar jaar geleden...

De juiste plannen realiseren

De juiste plannen realiseren

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 06-2022) Hoe weet je nu of je vandaag de juiste beslissingen neemt voor morgen? Het antwoord is heel simpel: door...

Geef medewerkers de ruimte

Geef medewerkers de ruimte

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in VVP 5) Ken jij een organisatie waar medewerkers tot 2.000 dollar mogen besteden om een probleem voor een klant op te lossen zonder...

Klantbelang centraal

Klantbelang centraal

(Christel van Bommel-Versluijs, Compliance Adviseur, in VVP 5) Het zou toch volkomen logisch moeten zijn dat je het belang van de klant centraal zet in de bedrijfsvoering?...

Rare taal, verzekeringstaal, wartaal!

Rare taal, verzekeringstaal, wartaal!

(Mieke Dadema, Soepel.org, in VVP 5) Ik sla, in de oren van een heel groot deel van de Nederlanders, wartaal uit. Ik ben niet te volgen. Mensen begrijpen niet...

Lage rente meenemen of toch niet?

Lage rente meenemen of toch niet?

(Michel Ligtlee, Vereniging Eigen Huis in VVP 5) Het lijkt erop dat iedereen nog moet wennen aan de nieuwe realiteit en niet voorbereid was op een snelle stijging...

Advieshelden

Advieshelden

(Voorwoord Willem Vreeswijk, VVP, in VVP 5) Op 6 oktober is voor de vierde keer de VVP Advies Award uitgereikt. De jury koos dit jaar voor een andere opzet, ook...

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

(Adfiz in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel adviseurs willen aan de slag met actief klantbeheer, zodat zij ook na het afsluiten van een financieel...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Doe meer voor minder klanten

Doe meer voor minder klanten

(Adviseur Maurice van den Hemel in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “Neem minder klanten in beheer zodat je daadwerkelijk al je klanten kent...

Geef klanten een wow-gevoel

Geef klanten een wow-gevoel

(Partners in Kennis Faster Forward en Nationale Hypotheekbond in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) AH verrast klanten met gratis producten, Uber Eats...

Van (re)actief naar generatief

Van (re)actief naar generatief

(Jack Vos, Onesurance, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel kantoren handelen in de waan van de dag voornamelijk nog reactief. Bij actief klantbeheer...

Aan de slag met klantsignalen

Aan de slag met klantsignalen

(Partner in Kennis ABN AMRO in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nieuwe hypotheekklanten krijgen vaak de meeste aandacht, maar ook na het passeren...

In goede maar ook in slechte tijden

In goede maar ook in slechte tijden

(Michel Ligtlee, Vereniging Eigen Huis, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Ruim één jaar geleden hebben diverse marktpartijen het manifest...

Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur

Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur

(Partner in Kennis ING in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De woning-en hypothekenmarkt is altijd in beweging. Dan is er niet altijd voldoende tijd...

De omvang van de dienstverlening tijdens de looptijd

De omvang van de dienstverlening tijdens de looptijd

(Advocaat Robin van Beem in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Er is de laatste jaren veel gezegd en geschreven over de dienstverlening van bemiddelaars...

Laatste woord over nazorg nog niet gezegd

Laatste woord over nazorg nog niet gezegd

(Toon Berendsen, VVP, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De Kifid Commissie van Beroep duidde de reikwijdte van de nazorg volgens de Wft. Maar daarmee...

Leef je klant

Leef je klant

(Partner in Kennis Nh1816 in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Zet een streep door het woord ‘beheer’ en omarm het woord ‘contact’....

Events

VIP Congres 2024

3 september 2024 - 3 september 2024

Lees meer

Finale VVP Advies Award 2024

1 oktober 2024 - 1 oktober 2024

Lees meer
Quote van de dag
Verduurzaming is geslaagd als we zijn gekomen tot een economisch systeem dat zich richt op het actief herstellen en verbeteren van natuurlijke en sociale systemen, in plaats van alleen schade te minimaliseren.

Verduurzaming is geslaagd als we zijn gekomen tot een economisch systeem dat zich richt op het actief herstellen en verbeteren van natuurlijke en sociale systemen, in plaats van alleen schade te minimaliseren.

Marije Rhebergen van VP Capital in VVP-rubriek topvrouwen in sustainable finance

Stelling

Kabinet moet betaalbaarheidsgrens koopwoningen verlagen.

VVP 03-2024
VVP 03-2024

Wees geen ‘Sam de Schademan’, stelt Martin Koot (MoneyView) in VVP 3-2024. Advies hoort het verdienmodel te zijn van de financieel adviseur. Ook deze VVP barst weer van de voorbeelden van adviseurs voor wie actieve provisietransparantie überhaupt geen issue is, omdat zij uitgaan van klant in plaats van product. “De vraag of een provisieverbod goed is of niet, past niet bij ons adviseurs op sneakers”, aldus Pieter IJdo van Ferzekerd.

Uiteraard ook in deze VVP rubrieken als Actueel op de korrel, Ken je vak!, Vrouw en Advies en Duurzaam advies in de praktijk.

Onno Bloemers (First Day Advisory Group) gaat op zoek naar de duurzame toekomst van verzekeren.

In het katern Hypotheken schetsen leidende adviesketens kansen op de hypotheekmarkt en weerlegt Ronald Tiemessen (Eigen Huis Geldzaken) de ChatGPT-prompt dat de waarde van hypotheekadvies wordt overschat.

Bekijk de inhoud
Special De Waarde van Advies
Special De Waarde van Advies

De waarde van financieel advies is onmiskenbaar, maar het blijft belangrijk haar uit te dragen. Actieve provisietransparantie, schrijft Adfiz in de VVP-special De Waarde van Advies 2024, kan in die zin zelfs worden gezien als een blessing in disguise.

Brancheorganisaties Adfiz en NVHP, toezichthouder AFM en kennispartners ARAG, Avéro Achmea, Nationale-Nederlanden en Nh1816 stellen in de special vast dat de rol van de financieel adviseur onverminderd groot is. Belangrijk is wel dat adviseurs meebewegen met maatschappelijke en technologische ontwikkelingen.

De adviseurs die in de special aan het woord komen, zijn Coen van Ham (Vanbreda Risk & Benefits), Maurice van den Hemel (business consultant), Ron Heuts (ZekerHeuts), André van Luijk (Bureau van Luijk) en Barbara Stoopman (Nouveau Consultancy). Zij geven onder meer voorbeelden van situaties waarin hun advies het verschil maakte.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Digitale Innovatie
Special Financieel Vitaal
Special Actief Klantbeheer 2022
Special Samen Sterker / Innovatie 2022
Special Fusies & Overnames 2022
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!