Klant
Uit dit dossier
(Sonja Stalfoort van Puur Klant in katern Ken je Vak! in VVP 4, 2023) De klant centraal, authentiek, betrokken, klantgericht, op maat. De kans is groot dat een...
(Mieke Dadema van Soepel.org in katern Ken je Vak! in VVP 4, 2023. In mijn vorige column had ik een prijsvraag uitgeschreven. Altijd een goed middel om te kijken...
De absolute meerwaarde van een financieel levensplan
(Maurice van den Hemel in VVP 3, 2023) Wat kan een financieel levensplan betekenen voor mensen? Vaak merken wij bij ‘Gewoon lekker leven’ dat het maken...
(Sonja Stalfoort in Ken je vak! in VVP 3, 2023) Een hogere klant-én medewerkerstevredenheid… Hoe werkt dat precies? In de basis wil iedere medewerker...
Zomaar een voorbeeld van telefonisch contact tussen een verzekerde en verzekeraar. Hoe je met belscripten je klanten kwijt kunt raken. Ja, hallo! Met Mieke....
Op weg naar een betere gezondheid
Een veel voorkomend voornemen is om gezonder te leven en gewoon lekker in je vel te zitten. Werk doen dat plezier geeft op een veilige, gezonde en productieve...
(Sonja Stalfoort van PuurKlant in katern Ken je vak! in VVP 1, 2023) Door de huidige technologie en de transparantie van het internet en social media, zijn er...
(Mieke Dadema van Soepel.org in katern Ken je vak! in VVP 1, 2023) Net als jullie allemaal moet ook ik mijn Wft-diploma’s op orde houden. Een paar jaar geleden...
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 06-2022) Hoe weet je nu of je vandaag de juiste beslissingen neemt voor morgen? Het antwoord is heel simpel: door...
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in VVP 5) Ken jij een organisatie waar medewerkers tot 2.000 dollar mogen besteden om een probleem voor een klant op te lossen zonder...

(Christel van Bommel-Versluijs, Compliance Adviseur, in VVP 5) Het zou toch volkomen logisch moeten zijn dat je het belang van de klant centraal zet in de bedrijfsvoering?...
Rare taal, verzekeringstaal, wartaal!
(Mieke Dadema, Soepel.org, in VVP 5) Ik sla, in de oren van een heel groot deel van de Nederlanders, wartaal uit. Ik ben niet te volgen. Mensen begrijpen niet...
Lage rente meenemen of toch niet?
(Michel Ligtlee, Vereniging Eigen Huis in VVP 5) Het lijkt erop dat iedereen nog moet wennen aan de nieuwe realiteit en niet voorbereid was op een snelle stijging...
(Voorwoord Willem Vreeswijk, VVP, in VVP 5) Op 6 oktober is voor de vierde keer de VVP Advies Award uitgereikt. De jury koos dit jaar voor een andere opzet, ook...
In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer
(Adfiz in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel adviseurs willen aan de slag met actief klantbeheer, zodat zij ook na het afsluiten van een financieel...
Praktijktips Actief Klantbeheer
(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...
(Adviseur Maurice van den Hemel in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “Neem minder klanten in beheer zodat je daadwerkelijk al je klanten kent...
(Partners in Kennis Faster Forward en Nationale Hypotheekbond in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) AH verrast klanten met gratis producten, Uber Eats...
Van (re)actief naar generatief
(Jack Vos, Onesurance, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel kantoren handelen in de waan van de dag voornamelijk nog reactief. Bij actief klantbeheer...
(Partner in Kennis ABN AMRO in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nieuwe hypotheekklanten krijgen vaak de meeste aandacht, maar ook na het passeren...
In goede maar ook in slechte tijden
(Michel Ligtlee, Vereniging Eigen Huis, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Ruim één jaar geleden hebben diverse marktpartijen het manifest...
Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur
(Partner in Kennis ING in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De woning-en hypothekenmarkt is altijd in beweging. Dan is er niet altijd voldoende tijd...

De omvang van de dienstverlening tijdens de looptijd
(Advocaat Robin van Beem in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Er is de laatste jaren veel gezegd en geschreven over de dienstverlening van bemiddelaars...
Laatste woord over nazorg nog niet gezegd
(Toon Berendsen, VVP, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De Kifid Commissie van Beroep duidde de reikwijdte van de nazorg volgens de Wft. Maar daarmee...
(Partner in Kennis Nh1816 in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Zet een streep door het woord ‘beheer’ en omarm het woord ‘contact’....
Events
Quote van de dag

Door te investeren in een cultuur waarin medewerkers voor zichzelf zorgen, bouwen organisaties aan veerkracht en voorkomen zij onnodige uitval.
Acture bij publicatie paper 'Selfcare in actie'
Stelling
Ik promoot bij mijn klanten duurzaam schadeherstel
Laatste reacties
- 31-10-2025 Tja dat communiceren met App neemt dusdanige vormen aan, dat...
- 30-10-2025 Nee, helemaal niet, ik zou ook niet weten waarom. Men vraagt...
- 29-10-2025 Ik vraag me af hoe bouwen in uiterwaarden (wat sommige gemeenten...
- 29-10-2025 Beetje kort door de bocht. Een goed adviseur weet na een kort...
VVP 3-2025

In VVP 3-2025 onder meer een interview met Johan Meijer van J.J. Meijer Assurantiën en Shelter Advies, bij wie de klant en nog meer de mens er achter echt op de eerste plaats komt. Bijzonder is verder dat hij klanten bij voorkeur op zijn motorfiets bezoekt.
In de nieuwe VVP uiteraard nog meer inspiratie. Richardo Cruz Fortes (Expat Mortgages) roept op te kiezen voor verrijking: voor lef, diversiteit en menselijkheid. Jack Vos (Onesurance) laat zien hoe je als adviseur waarde blijft toevoegen in dit AI-tijdperk. “In een wereld die steeds slimmer wordt, is jouw voorsprong dat je nog mens bent. Gebruik dat.”
Ken je vak! biedt weer volop praktijkinformatie. Zo geeft Annemieke Postema (AOVdokter en RADI AOV) tips over hoe je je als adviseur het beste kunt opstellen als je op bezoek gaat bij een zieke klant.
In het katern Innovatieve Producten komen liefst vijf topadviseurs aan het woord over innovatie (Alpina Group, HeinenoordZicht Groep, De Hypotheker, Ideële Verzekeringen, en Meijers Assurantiën). Durf te dromen, schrijft een van de adviseurs. Verder: dankzij AI kan een kind de was doen. Of toch niet?
Bekijk de inhoudSpecial Slimmer Adviseren 2025

In de VVP-special Slimmer Adviseren 2025 volop praktijktips om slimmer te adviseren. Met als doel uiteraard als adviseur meer tijd en persoonlijke aandacht voor de klant te hebben
Vijf voormalige winnaars van de VVP Advies Award en andere adviseurs beschrijven welke slimme keuzes zij maken. AI, op tal van fronten inzetbaar, is daarbij nu al niet meer weg te denken. Al blijft het échte advies – gelukkig maar – mensenwerk. Dat vindt zelfs AI!
AI en marketing vormen een gouden combinatie, aldus een rondetafel met Marcel van Dijk (MarshBerry), Christian Mulder (HeinenoordZicht Groep), Milco Poppe (Yellow Hive), Erik de Voogd en Jack Vos (Onesurance).
Enno Wiertsema, directeur Adfiz, pleit voor slimmer adviseren door slimmer te leren.
Er zijn meer kansen dan AI. In de special aandacht voor onder meer diversiteit, financiële planning, actief klantbeheer.
Bekijk de inhoud


































