Klant
Uit dit dossier
Actief klantbeheer: uitvoering en tools
(Jan Verstegen en Peter Wormskamp, Drieluik Actief Klantbeheer (slot) in VVP 4) Actief aan de slag met je bestaande klanten. En hier succesvol mee zijn, in alle...
Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur
(Branchepartijen over Manifest Actief Klantbeheer, VVP 4) Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van...
(Door Sonja Stalfoort, PuurKlant, VVP 3-2021) Mensen die zich consistent gedragen, worden vaak als betrouwbaar gezien. Dit werkt voor bedrijven niet anders. Inconsistentie...
Het geheim van klantgerichtheid, deel 3
Wat is het geheim van een duurzaam succesvol advieskantoor? VVP vraagt het aan een aantal provinciewinnaars van de VVP Advies Award 2020. Dit zijn volgens de jury...
Waarom aan de slag met bestaande klanten? (Deel 1)
(Uit VVP 2-2021) In een serie van drie artikelen schrijven Peter Wormskamp (Helder Beheerd) en Jan Verstegen (Eerstestap) over waarom je aan de slag moet met actief...
“Stel adviseren over verduurzaming verplicht”
(Uit katern Duurzaam Wonen in VVP 2-2021) Twan Theuns van De Hypotheker Heerenveen neemt de financiering van duurzaam wonen consequent mee in zijn adviezen. Veel...
Duurzaam wonen: van Achterhoek tot Bhutan
(Ivo Valkenburg in katern Duurzaam Wonen in VVP 2-2021) Duurzaam, circulair en in balans met mens en natuur. Het is allang geen trend meer. Het is een sterk groeiende...
Een echt duurzaam huis bouw je zelf
(Uit katern Duurzaam Wonen in VVP 2-2021) Iris Coehoorn en Bouke Kooreman zijn begin dertig als ze in 2020, midden in de coronacrisis, besluiten hun droom waar...
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je Vak! Klantgerichtheid in VVP 2-2021) De feedback van klanten is de brandstof van iedere organisatie. En het mooie is, deze...
Het geheim van klantgerichtheid
Wat is het geheim van een duurzaam succesvol advieskantoor? VVP vraagt het in de komende edities aan de provinciewinnaars van de VVP Advies Award 2020. Dit zijn...
Optimale financiële bescherming voor iedereen
“Een eigen woning, voor de meeste mensen de grootste aankoop in hun leven. Met de grootste lening ooit. Je gaat voor langere tijd een financiële last...
ORV geen bijproduct, maar hoofdzaak
(Kennispartner Allianz in VVP-special 'Verzekerd van je huis!') Veelal zien adviseurs de overlijdensrisicoverzekering (orv) als ‘eenvoudig bijproduct’....
Waarschijnlijk bent u, net als ik, coronamoe. Dat zo’n ver-van-mijn-bed virus hier zo’n impact zou krijgen, wisten we een jaar geleden niet. Media...
Blijf die bijproducten adviseren
(Partner in kennis Dazure in VVP-special 'Verzekerd van je huis!') De toezichthouders willen verandering en voeren regels door omtrent zorgplicht, dossiervorming,...
De perceptie van de consument is dat het risico beperkt is of de premie te hoog. Dat is een van de oorzaken waarom veel consumenten die een hypothecair krediet...
Vind de balans op alle terreinen
(Uit VVP 6-2020) Er is heel veel meer in het adviseursleven dan alleen polissen sluiten. Dat is de duidelijke boodschap van de adviseurs in deze laatste aflevering...
Local Hero... Henk van Wijngaarden
In de rubriek Local Hero stelt VVP samen met Nh1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden...
Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden
Door Sonja Stalfoort, PuurKlant Het bijhouden van de snelheid waarmee de klantbehoefte verandert, is geen makkelijke opgave. Luisteren naar the voice of the customer...
Local Hero René Knoops, Raadhuis
In de Rubriek Local Hero stelt VVP samen met Nh1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden...
Ons voordeel optimaal benutten
Door de terugtrekkende overheid op sociale voorzieningen, is er meer zelfredzaamheid nodig. Voor veel mensen leidt dit tot complexe financiële vraagstukken...
Unieke positie van adviseur verzilveren
Uit onderzoek blijkt, dat zelfstandig financieel adviseurs een betere uitgangspositie bij de consument hebben om hun vertrouwenspersoon te zijn dan banken en verzekeraars....
Laat productdenken los en pak je rol als regisseur
Het intermediair denkt doorgaans nog te veel in producten, terwijl een glansrol als financieel regisseur lonkt, zo stelt Fred de Jong (Adviesbureau Fred de Jong)...
Betekenisvol zijn voor klanten
We zitten in een ontwikkeling van de verzekeringsadviseur op de fiets naar automatisering van de administratieve processen, naar digitalisering van klantgerichte...
Adviseur kan nog veel meer uit klantcontact halen
Het intermediair heeft een duidelijke lokale functie en moet het dan ook van persoonlijk contact hebben. Toch kan de financieel adviseur nog meer uit zijn klantcontact...
Consument vertrouwt adviseur het meest
Consumenten vertrouwen hun persoonlijke financiële gegevens het liefst toe aan hun eigen, onafhankelijke adviseur. Van de ondervraagde consumenten kiest 39...
Events
Quote van de dag

Een programmeerfoutje in een handelsalgoritme kan tot veel onrust op de markten leiden en daarmee potentieel tot een systeemrisico.
Laura van Geest, AFM
Stelling
Verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering speciaal voor zelfstandigen goede zaak.
Laatste reacties
- 16:01 Beste Rene, dit artikel heb ik op Linkedin geplaatst en op het...
- 02-06-2023 Beste Hubrien, Dit politiek getinte artikel hoort m.i. niet thuis...
- 01-06-2023 @Ingrid Leene-Hoedemaker, 'Wat ieder er van vindt is niet belangrijk...
- 01-06-2023 Inderdaad, eindelijk duidelijkheid. Wat ieder er van vindt is...
Recente editie

VVP 2-2023 biedt aansprekende voorbeelden van financieel dienstverleners die de sector juist in deze uitdagende tijden een menselijk(er) gezicht geven. Lees bijvoorbeeld de nieuwe column van Henk Jansen (Expat Mortgages) en lees hoe Rowin du Gardijn (27) van du Gardijn en Eline de Wit van Lemonade alle ruimte geven aan een nieuwe generatie die van betekenis wil zijn. Uiteraard ook in deze VVP volop aandacht voor klantgerichtheid en vakkennis, onder andere in de rubriek ‘Uit de Adviespraktijk’ met financieel adviseurs Ilse Bosland (Juffrouw Polis), Rick Guitjens en André van Luijk en in het katern ‘Ken je vak!’ De markt voor cyberverzekeringen is nog niet volwassen, constateren adviseurs Aon en Klap in het katern Cyber.
Bekijk de inhoudSpecial Financieel Vitaal

Financieel advies en financiële educatie spelen onmiskenbaar een rol bij het vergroten van financiële vitaliteit. Maar vitaliteit is méér dan alleen de geldzaken op orde hebben. Dat wordt heel duidelijk in de VVP-special Financieel Vitaal. Vitaliteit is ook bijvoorbeeld levens- en werkgeluk en zeker ook een goede (mentale) gezondheid. Tegelijkertijd constateren de kennispartners van de special (BNP Paribas Cardif, Scildon en TAF) dat er nog veel te winnen is als het gaat om financiële vitaliteit. In de special volop tips voor de financieel adviseur om relaties te helpen financieel, maar nadrukkelijk ook mentaal en fysiek gezond te blijven.
Bekijk de inhoud