Klant
Uit dit dossier
Hoe oordeelt de klant over zijn adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. De adviseur heeft veel werk moeten verrichten om alles rond...
Ook ik ben klant. Onder meer bij u. Beroepshalve houd ik mij veel bezig ben met financiële producten en diensten. Maar in mijn eigen huishouden ben ik, net...
Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. Niets dan lof over de adviseur en zijn team. De bereidheid...
Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. De adviseur heeft uitgebreid de tijd genomen om te...
“Je kunt mij niet harder op de ziel trappen dan door de klant niet te willen helpen. Sta altijd met en voor de klant.” aldus Hans van der Linden, directeur...
“Ik geloof in verandering. Neem de Britse bevolking die niet meer bij de EU wil horen na een referendum. Of het de juiste weg is weet ik niet. Maar het zet...
Een blije klant als grootste beloning
“Een echte visionaire ondernemer ben ik niet. Wij vinden het gewoon prachtig om mensen met onze adviezen verder te helpen. Een blije klant is onze grootste...
De dienstverlening van grote concerns in Nederland is de laatste twintig jaar aanzienlijk verbeterd. Wie tegenwoordig een vraag of een probleem heeft, wordt doorgaans...
‘ Dankbaar dat klanten hun verhalen delen en dat wij ze mogen helpen ’
“Voor ons zijn klanten in de eerste plaats mensen. Mensen met een verhaal. Wij vinden het prachtig dat mensen hun verhalen met ons delen en dat wij hen mogen...
Klant centraal, klantbelang centraal, klantfocus centraal? De klant zet je niet zomaar centraal, de klant is een mens als jij en ik. Als je je oprecht kunt inleven...
Klant meer bij adviesvak betrekken
“Tweehonderd procent eens”, zegt Marco Gregoor, directeur en mede-eigenaar van Heilbron Assurantiën, in een reactie op de stelling dat klanten...
Energie krijgen ze ervan bij Centraal Beheer Achmea, van Lab55. Het lab blijkt een prima manier om vernieuwing van buiten naar binnen te halen. Bovendien maken...
Van financiële planning naar een creatieve flow... Huh?
Sigfrid van Driel richtte twintig jaar geleden Impessive Arts op. Recentelijk ging hij sparren met adviseur Maurice van den Hemel uit Wemeldinge. De aanpak van...
Zijn we bereid tot multi-klantwens bediening?
Tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst op 14 januari jongstleden presenteerde Adfiz de uitkomsten van het jaarlijkse Prestatie Onderzoek. “De rijkdom van de data...
De centrale klant is een eenzame klant
Omdat ik afgelopen december mijn twintigjarig jubileum bij MoneyView vierde en het einde van het jaar sowieso al uitnodigt tot terugblikken, heb ik mijn VVP-columns...
Vernieuwing moet uit klantbehoefte komen
Eigenlijk was het een tijdelijke functie als controller die Roland van Kemenade tien jaar geleden had bij Verberkmoes Assurantiën in Valkenswaard. Maar van...
Events
Quote van de dag

Een programmeerfoutje in een handelsalgoritme kan tot veel onrust op de markten leiden en daarmee potentieel tot een systeemrisico.
Laura van Geest, AFM
Stelling
Verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering speciaal voor zelfstandigen goede zaak.
Laatste reacties
- 16:01 Beste Rene, dit artikel heb ik op Linkedin geplaatst en op het...
- 02-06-2023 Beste Hubrien, Dit politiek getinte artikel hoort m.i. niet thuis...
- 01-06-2023 @Ingrid Leene-Hoedemaker, 'Wat ieder er van vindt is niet belangrijk...
- 01-06-2023 Inderdaad, eindelijk duidelijkheid. Wat ieder er van vindt is...
Recente editie

VVP 2-2023 biedt aansprekende voorbeelden van financieel dienstverleners die de sector juist in deze uitdagende tijden een menselijk(er) gezicht geven. Lees bijvoorbeeld de nieuwe column van Henk Jansen (Expat Mortgages) en lees hoe Rowin du Gardijn (27) van du Gardijn en Eline de Wit van Lemonade alle ruimte geven aan een nieuwe generatie die van betekenis wil zijn. Uiteraard ook in deze VVP volop aandacht voor klantgerichtheid en vakkennis, onder andere in de rubriek ‘Uit de Adviespraktijk’ met financieel adviseurs Ilse Bosland (Juffrouw Polis), Rick Guitjens en André van Luijk en in het katern ‘Ken je vak!’ De markt voor cyberverzekeringen is nog niet volwassen, constateren adviseurs Aon en Klap in het katern Cyber.
Bekijk de inhoudSpecial Financieel Vitaal

Financieel advies en financiële educatie spelen onmiskenbaar een rol bij het vergroten van financiële vitaliteit. Maar vitaliteit is méér dan alleen de geldzaken op orde hebben. Dat wordt heel duidelijk in de VVP-special Financieel Vitaal. Vitaliteit is ook bijvoorbeeld levens- en werkgeluk en zeker ook een goede (mentale) gezondheid. Tegelijkertijd constateren de kennispartners van de special (BNP Paribas Cardif, Scildon en TAF) dat er nog veel te winnen is als het gaat om financiële vitaliteit. In de special volop tips voor de financieel adviseur om relaties te helpen financieel, maar nadrukkelijk ook mentaal en fysiek gezond te blijven.
Bekijk de inhoud