Marketing van (n)u

Uit dit dossier

Geen verhaal geen gezicht

Geen verhaal geen gezicht

Verhalen, we zijn er gek op. Of het nou een film van Tarantino, een boek van Reve, een verhaal dat de slager vertelt tijdens het aanschaffen van je vegetarische...

Moet ik dit nu doen?

Moet ik dit nu doen?

Normaliter schrijf ik in deze rubriek over marketing. Echter een van de basisvoorwaarden voor marketing is ‘tijd’ en daar schort het nog wel eens aan...

Leren van visboer Tarik

Leren van visboer Tarik

Bij mij in de Amsterdamse buurt in Haarlem zit een vistentje waar ik al jaren kom. Sinds een jaar of drie is er een nieuwe eigenaar, Tarik is zijn naam. Het eerste...

Ambassadeurs halen klanten binnen

Ambassadeurs halen klanten binnen

Mond-tot-mondmarketing is dé manier voor assurantiekantoren om hun omzet te verhogen en een grotere naamsbekendheid te krijgen. Tenminste, dat is mijn overtuiging....

Waar zit de aan-knop van de gunfactor?

Waar zit de aan-knop van de gunfactor?

Wanneer heeft u voor het laatst gezegd ‘ik ga deze week eens even ontzettend aan mijn gunfactor werken’? Waarschijnlijk nog nooit. Ikzelf ook niet....

Marketing voorwaarde voor structurele groei

Marketing voorwaarde voor structurele groei

Natuurlijk.. Een marketeer die marketing aanprijst. Preken voor eigen parochie. Wij van wc-eend. Ik weet het. Een ietwat prikkelende titel, maar voor een ‘toekomstproof’...

‘Kleine vis’ beschikt  over grote gunfactor

‘Kleine vis’ beschikt over grote gunfactor

Betrouwbaar, wie is het niet? Bedrijven in de financiële sector zijn het zeker. Als je honderd adviseurs vraagt of ze betrouwbaar zijn, zullen ze alle bevestigend...

Overpeinzingen onder de luifel

Overpeinzingen onder de luifel

Net terug van een vakantie in eigen land. Het mooie van vakantie vind ik dat het je de gelegenheid biedt om van een afstandje je dagelijkse beslommeringen te bekijken....

Haakjes genoeg voor advies over cybercrime

Haakjes genoeg voor advies over cybercrime

Stel u bent fietsenmaker. U kan prima rondkomen van uw inkomsten. Die da-len misschien een beetje door de opkomst van online aanbieders, maar met uw service weet...

Van losse post naar  totaalrelatie

Van losse post naar totaalrelatie

Wist u dat mensen in de middeleeuwen in hun hele leven net zoveel communicatie-uitingen op zich afkregen als wij tegenwoordig op één dag? Ik weet...

Events

Winnen, verliezen, opstaan en weer doorgaan; de belangrijkste lessen voor (advies)ondernemers

4 maart 2021 - 4 maart 2021

Lees meer

Rijnlands denken voor Financials

22 oktober 2020 - 18 december 2020

Lees meer

Starship Advice: a great place to work

15 juni 2021 - 15 juni 2021

Lees meer
Quote van de dag
Duurzaamheid staat al heel lang op onze agenda, we mogen er best wat meer over communiceren.

Duurzaamheid staat al heel lang op onze agenda, we mogen er best wat meer over communiceren.

Arjan Nollen (NN) in VVP-special Duurzaamheid & Innovatie

Stelling

Minister houdt terecht vast aan nieuw energielabel

Recente editie
Recente editie

In VVP 4 een prachtig praktijkartikel van VVP Ondernemerspanellid Bob Klijn (Herenvest): ‘Hoe de hazen lopen bij een bedrijfsovername’. Maak de juiste keuzes, schrijft Klijn. Ook in VVP 4: een katern Vermogensbeheer. “Vermogensbeheer, financiële planning en nalatenschapsplanning zijn toepasbaar bij elke klant”, zegt Ralph Geerdink (Deterink Financieel Advies). Sonja Stalfoort, expert in klantbeleving, legt uit hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden.

Financieel adviseurs Peggy van der Smitte, Barbara Stoopman en Frank Boute geven weer een kijkje in hun keuken: “In de coronasituatie is het belang van relatiebeheer alleen maar groter geworden.”

Peter Wormskamp ontmoet weer adviseurs tijdens zijn wandeling door Nederland. “Ja, er is een coronacrisis. Vooral als het gaat om de gezondheid. Tegelijkertijd gaat het met adviserend Nederland behoorlijk goed.”

“Ik wil me verder ontwikkelen als ondernemer”, licht Roger van der Linden (Van der Linden Adviesgroep en Adfiz-voorzitter) de verkoop van zijn kantoor aan de Heilbron Groep toe.

Verder in VVP 4 uiteraard alle vertrouwde rubrieken, inclusief het katern ‘Ken je vak!’.

Bekijk de inhoud
Special Duurzaamheid & Innovatie
Special Duurzaamheid & Innovatie

Verbreed uw advies! Dat is de boodschap van de VVP-special Duurzaamheid & Innovatie. Financieel adviseurs kunnen een belangrijke rol spelen bij de verduurzaming van de samenleving. Hoe? De klant investeert in zichzelf met duurzame aanpassingen, dat is de boodschap die de financieel adviseur kan uitdragen. De financieel adviseur kan letterlijk de katalysator zijn. In de special tips, tricks en tools die hierbij helpen. Adfiz zet de stand van zaken op een rij in drie actuele dossiers (verzekerbaarheid zonnepanelen, woningverduurzaming en verzekerbaarheid recyclingsbedrijven). Verder onder meer inspirerende voorbeelden van duurzaamheidsondernemers die gaan voor échte verandering, zoals verlichting op plantenenergie en melkproducten zonder dieren. De VVP-special Duurzaamheid & Innovatie is gemaakt in samenwerking met a.s.r., Bureau DFO, Duurzaamheidsprofiel, FasterForward, Figlo, Florius, de Nationale Hypotheekbond, Nationale-Nederlanden, Obvion, Scildon, De Verzekeringsanalyse, Vista, VKG en Voogd & Voogd.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Klantgerichtheid
Special Automatisering
Special Slimmer Adviseren
Special Business Support
Special Digitale Transformatie
Special Cyber