Marketing van (n)u

Uit dit dossier

Geen verhaal geen gezicht

Geen verhaal geen gezicht

Verhalen, we zijn er gek op. Of het nou een film van Tarantino, een boek van Reve, een verhaal dat de slager vertelt tijdens het aanschaffen van je vegetarische...

Moet ik dit nu doen?

Moet ik dit nu doen?

Normaliter schrijf ik in deze rubriek over marketing. Echter een van de basisvoorwaarden voor marketing is ‘tijd’ en daar schort het nog wel eens aan...

Leren van visboer Tarik

Leren van visboer Tarik

Bij mij in de Amsterdamse buurt in Haarlem zit een vistentje waar ik al jaren kom. Sinds een jaar of drie is er een nieuwe eigenaar, Tarik is zijn naam. Het eerste...

Ambassadeurs halen klanten binnen

Ambassadeurs halen klanten binnen

Mond-tot-mondmarketing is dé manier voor assurantiekantoren om hun omzet te verhogen en een grotere naamsbekendheid te krijgen. Tenminste, dat is mijn overtuiging....

Waar zit de aan-knop van de gunfactor?

Waar zit de aan-knop van de gunfactor?

Wanneer heeft u voor het laatst gezegd ‘ik ga deze week eens even ontzettend aan mijn gunfactor werken’? Waarschijnlijk nog nooit. Ikzelf ook niet....

Marketing voorwaarde voor structurele groei

Marketing voorwaarde voor structurele groei

Natuurlijk.. Een marketeer die marketing aanprijst. Preken voor eigen parochie. Wij van wc-eend. Ik weet het. Een ietwat prikkelende titel, maar voor een ‘toekomstproof’...

‘Kleine vis’ beschikt  over grote gunfactor

‘Kleine vis’ beschikt over grote gunfactor

Betrouwbaar, wie is het niet? Bedrijven in de financiële sector zijn het zeker. Als je honderd adviseurs vraagt of ze betrouwbaar zijn, zullen ze alle bevestigend...

Overpeinzingen onder de luifel

Overpeinzingen onder de luifel

Net terug van een vakantie in eigen land. Het mooie van vakantie vind ik dat het je de gelegenheid biedt om van een afstandje je dagelijkse beslommeringen te bekijken....

Haakjes genoeg voor advies over cybercrime

Haakjes genoeg voor advies over cybercrime

Stel u bent fietsenmaker. U kan prima rondkomen van uw inkomsten. Die da-len misschien een beetje door de opkomst van online aanbieders, maar met uw service weet...

Van losse post naar  totaalrelatie

Van losse post naar totaalrelatie

Wist u dat mensen in de middeleeuwen in hun hele leven net zoveel communicatie-uitingen op zich afkregen als wij tegenwoordig op één dag? Ik weet...

Events

Starship Advice: a great place to work

15 juni 2021 - 15 juni 2021

Lees meer

VVP Vakevent Inkomen

14 december 2020 - 14 december 2020

Lees meer

Winnen, verliezen, opstaan en weer doorgaan; de belangrijkste lessen voor (advies)ondernemers

9 februari 2021 - 9 februari 2021

Lees meer
Quote van de dag

Als ze alles van me kunnen weten - hoe vaak ik bij een sportschool kom, hoeveel stappen ik zet, hoe hoog mijn hartslag is, hoe stabiel mijn bloeddruk is - voldoet een verzekeraar dan nog wel aan het solidariteitsbeginsel?

Catelijne Muller, voorzitter Alliantie voor AI, op www.verzekeraars.nl

Stelling

Wie op vakantie gaat naar oranje of rood gebied, moet zelf op inkomensblaren zitten

Recente editie
Recente editie

In VVP 3 onder meer het 'katern 'Letselschade' in samenwerking met Allianz Benelux en met uitstekende vakverhalen van onder meer advocaat Maya Spetter, één van de weinige advocaten in Nederland gespecialiseerd in de juridische afwikkeling van vliegtuigongevallen. Ze maakt deel uit van het Rechtsbijstandsteam MH17.

Peter Wormskmap (Helder Beheer) gaat in deze editie tijdens zijn wandelingen in gesprek met adviseurs over de gevolgen van de coronacrisis. Is er sprake van een ‘nieuw normaal’? Of keren we snel terug naar het ‘oude normaal’? Op een wandeltocht van Oost naar West verkent Wormskamp de (crisis)situatie bij adviserend Nederland. In dit eerste deel spreekt hij onder meer met Joost Nijhuis van ’t Raedthuys Financiële Diensten, Marcel Kool van Mijn Financieel Advies en Martijn Schouten van Helder Makelaars Hypotheek en Verzekeringen.

Verder in deze editie het vakkatern 'Ken je vak!', aandacht voor local heroes, start-ups, het volmachtkanaal, digitalisering, innovatie en visies van onder meer de AFM en Bianca Knispel (Nationale-Nederlanden).

Bekijk de inhoud
Special Digitale Transformatie
Special Business Support
VVP 02-2020
VVP 02-2020

Enkele nieuwe rubrieken in VVP 2: Volmachtbedrijf Centraal in samenwerking met de NVGA en Startup in samenwerking met VKG. Uiteraard aandacht voor corona: bedreiging of kans? Als altijd ook weer veel praktijkinfo (onder meer van adviseurs Frank Boute, Peggy van der Smitte en Barbara Stoopman in Uit de praktijk) en ondernemersinspiratie (waaronder 'Hoe innovatief is uw organisatie?'). Ook in VVP 2 het katern 'Advies op afstand'. Met concrete tools. Independer gaat in op haar robo-advies bij hypotheken.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Klantgerichtheid
Special Automatisering
Special Slimmer Adviseren