Markt

Uit dit dossier

Waarom spaarrente maar niet stijgt

Waarom spaarrente maar niet stijgt

Het rentepercentage dat momenteel over spaarrekeningen wordt vergoed, kruipt steeds dichter naar nul procent. Per half september bedraagt het gemiddelde nog maar...

Meer of minder verzekeraars?

Meer of minder verzekeraars?

Consolidatie en schaalvergroting houden de gemoederen meer dan bezig. Positief of negatief voor de klant? Goed voor de toezichthouder? Eigen belang verzekeraars?...

Bestuurders, stap uit je bubbel

Bestuurders, stap uit je bubbel

Zorg voor een bedrijfscultuur waarin het veilig is om je kwetsbaar op te stellen en waarin je fouten mag maken en zorg voor diversiteit en inclusiviteit op alle...

Big Brother nu ook anoniem

Big Brother nu ook anoniem

De financiële sector heeft er kennelijk geen moeite mee dat toezichthouders die zich bezig houden met consumentenbescherming, waaronder de AFM, vanaf begin...

Stap voor stap naar je ambitie

Stap voor stap naar je ambitie

Als je een startend advieskantoor bent, wat ga je dan doen? Provisieloos werken? Inzetten op advies? Volledig digitaal werken? Allemaal goede ideeën. Maar...

NVGA wil meer verzekeraars in Nederland

NVGA wil meer verzekeraars in Nederland

De Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA) wil dat meer verzekeraars de Nederlandse markt betreden. Ook nieuwe buitenlandse partijen...

Robot direct inzetbaar

Robot direct inzetbaar

Vroeger kon men rustig wachten op een vraag of verzoek van de klant. Er werd enkel verwacht vraagstukken op te lossen wanneer deze zich aandienden. Echter, de...

Waarden maken het bedrijf ons bedrijf

Waarden maken het bedrijf ons bedrijf

De assurantiebranche lijkt zich op dit moment op te splitsen in grote bedrijven die vanuit schaalvergroting inzetten op efficiencyvoordelen en in kleinere bedrijven...

Toegekend schadebedrag uiteindelijk vijfmaal hoger

Toegekend schadebedrag uiteindelijk vijfmaal hoger

Het blijft een lastige aandoening: een whiplash. Medisch is dit vaak moeilijk of niet vast te stellen, terwijl een slachtoffer er kortere tijd of zelfs permanent...

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Acquisitie, het is een vies woord geworden. Het advies is vandaag de dag het product en dat advies moet vooral professioneel, integer en kundig worden gegeven....

Rust voor partners en kinderen

Rust voor partners en kinderen

“Uiteindelijk sliep ik met mijn dochter in de auto, omdat ik nergens anders terecht kon”, vertelt Petra Jansen in het programma De Monitor van de NCRV....

AVG vergt permanent aandacht

AVG vergt permanent aandacht

(Uit VVP 5 - 2018, door Adfiz) Sinds 25 mei 2018 gelden er nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens. Inmiddels heeft u waarschijnlijk de nodige...

Adviseren gaat het beste met passie

Adviseren gaat het beste met passie

Neurensics, een onderzoeksbureau voor neuromarketing, bekeek voor ASR de effecten op het brein van het verkopen van een verzekering met een verkoopgesprek en pitches....

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap blijven ook in de tweede helft van 2018 de drie strategische thema’s voor schadeverzekeraars. Waar schadeverzekeraars...

Chubb stelt Kempe als manager zakelijke tak aan

Chubb stelt Kempe als manager zakelijke tak aan

Mondiale verzekeraar Chubb heeft Alex Kempe benoemd tot Property & Casualty Manager Benelux. De P&C-Manager moet bijdragen aan Chubb’s plannen om de...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Haaks op de mores

Haaks op de mores

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Klantkennis sleutel tot succes

Klantkennis sleutel tot succes

Het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van customer intimacy. Toch is er voor het intermediair...

Naar een klantgerichte cultuur

Naar een klantgerichte cultuur

De assurantietussenpersoon is tevreden over zijn eigen klantgerichtheid, maar is veel minder te spreken over de klantgerichtheid van zijn businesspartners. Dat...

Vijf vragen aan Sijtze Faber

Vijf vragen aan Sijtze Faber

  1. Wat verstaat u onder klantgerichtheid? Niet simpel de klant als persoon centraal stellen maar dat wat er werkelijk toe doet. Het klantbelang, daar gaat...

Zet jezelf op voorsprong

Zet jezelf op voorsprong

Een paar jaar geleden mocht ik een opdrachtgever helpen met een interessante vraag. De grootste klant daagde mijn opdrachtgever uit om meer te leveren dan de jaarlijkse...

Bitcoin als bindmiddel?

Bitcoin als bindmiddel?

CFD kondigde onlangs de introductie aan van een cryptomunt, de morecoin. Het bleek een 1-aprilgrap. Maar zou zo’n munt werkelijk iets toevoegen in de financiële...

Robot geeft voor, adviseur scoort

Robot geeft voor, adviseur scoort

Uw dienstverlening als financieel adviseur voor de consument bestaat uit drie delen: het inventarisatiegedeelte, de analyse en het aandragen van mogelijke oplossingen....

Klant mist nazorg

Klant mist nazorg

Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...

Quote van de dag
Natuurlijk, consumenten moeten zelf ook in de gaten houden of ze in aanmerking komen voor een verlaging van de risico-opslag. Maar het automatisch laten vallen ervan past beter in deze tijd, waarin we het allemaal zo transparant mogelijk willen maken voor de consument.

Natuurlijk, consumenten moeten zelf ook in de gaten houden of ze in aanmerking komen voor een verlaging van de risico-opslag. Maar het automatisch laten vallen ervan past beter in deze tijd, waarin we het allemaal zo transparant mogelijk willen maken voor de consument.

Ellen Hensbergen, Munt Hypotheken, op www.kop-munt.nl

Stelling

Toename klimaatrisico's wordt schromelijk overdreven

Recente editie
Recente editie

Heilbron is een bedrijf dat voortkomt uit meerdere fusies. En het is nog niet gedaan met de overnames. “Als de consolidatie onder verzekeraars en adviseurs doorgaat, zullen ook wij moeten blijven groeien om een serieuze partij in de markt te blijven”, zegt Dennis Massaar, mede-eigenaar van Heilbron, in vakblad VVP7. AOV-specialist Arnoud Wennekus schrijft over de gevolgen van continue overnames op de AOV-markt en ook Peter Taylor Parkins (Taylor Mates) stort zich op het onderwerp fusies. Ondernemer Ralph van Dam begaf zich langs de afgrond, maar wist zich uiteindelijk staande te houden.

Bekijk de inhoud
Twee gratis proefnummers

Ontdek VVP en meld u hier aan

Aanvragen
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Marktdag NVGA en ledenvergadering

Marktdag NVGA en ledenvergadering

Op 10 april 2018 vindt de in de ochtend de Algemene Ledenvergadering plaats van de NVGA, exclusief voor leden en aansluitend in de middag de Marktdag die de NVGA...