Markt

Uit dit dossier

Gevolgen no-deal Brexit voor uitwisselen persoonsgegevens

Gevolgen no-deal Brexit voor uitwisselen persoonsgegevens

Voorjaar 2018 is de AVG van kracht geworden. Om adviseurs te helpen met de Europese regels voor de bescherming van persoonsgegevens heeft Adfiz vorig jaar een kennisdossier...

CAR-verzekering

CAR-verzekering

De CAR-verzekering is een combinatie van een AVB, met op de aannemersbranche toegespitste dekkingsrubrieken die het te bouwen object als middelpunt hebben. CAR...

Stilstaan bij veiligheid

Stilstaan bij veiligheid

Beheersing van risico’s begint met bewustwording. Vijf eenvoudige startvragen bewijzen hierbij prima hun dienst, aldus gedragsveiligheidskundige Annemarie...

Maatschappelijke trend wint altijd

Maatschappelijke trend wint altijd

Gevraagd naar inzichten die hij in zijn meer dan 25-jarige loopbaan bij het verbond van verzekeraars heeft opgedaan, zegt scheidend directeur Leo de Boer: “De...

Kartonnen doos als last resort

Kartonnen doos als last resort

  Een scheiding is een ‘life-event’. Zo schrijft voormalig minister André Rouvoet het op in zijn actieplan ‘scheiden en de kinderen...

Waarom spaarrente maar niet stijgt

Waarom spaarrente maar niet stijgt

Het rentepercentage dat momenteel over spaarrekeningen wordt vergoed, kruipt steeds dichter naar nul procent. Per half september bedraagt het gemiddelde nog maar...

Meer of minder verzekeraars?

Meer of minder verzekeraars?

Consolidatie en schaalvergroting houden de gemoederen meer dan bezig. Positief of negatief voor de klant? Goed voor de toezichthouder? Eigen belang verzekeraars?...

Bestuurders, stap uit je bubbel

Bestuurders, stap uit je bubbel

Zorg voor een bedrijfscultuur waarin het veilig is om je kwetsbaar op te stellen en waarin je fouten mag maken en zorg voor diversiteit en inclusiviteit op alle...

Big Brother nu ook anoniem

Big Brother nu ook anoniem

De financiële sector heeft er kennelijk geen moeite mee dat toezichthouders die zich bezig houden met consumentenbescherming, waaronder de AFM, vanaf begin...

Stap voor stap naar je ambitie

Stap voor stap naar je ambitie

Als je een startend advieskantoor bent, wat ga je dan doen? Provisieloos werken? Inzetten op advies? Volledig digitaal werken? Allemaal goede ideeën. Maar...

NVGA wil meer verzekeraars in Nederland

NVGA wil meer verzekeraars in Nederland

De Nederlandse Vereniging van Gevolmachtigde Assurantiebedrijven (NVGA) wil dat meer verzekeraars de Nederlandse markt betreden. Ook nieuwe buitenlandse partijen...

Robot direct inzetbaar

Robot direct inzetbaar

Vroeger kon men rustig wachten op een vraag of verzoek van de klant. Er werd enkel verwacht vraagstukken op te lossen wanneer deze zich aandienden. Echter, de...

Waarden maken het bedrijf ons bedrijf

Waarden maken het bedrijf ons bedrijf

De assurantiebranche lijkt zich op dit moment op te splitsen in grote bedrijven die vanuit schaalvergroting inzetten op efficiencyvoordelen en in kleinere bedrijven...

Toegekend schadebedrag uiteindelijk vijfmaal hoger

Toegekend schadebedrag uiteindelijk vijfmaal hoger

Het blijft een lastige aandoening: een whiplash. Medisch is dit vaak moeilijk of niet vast te stellen, terwijl een slachtoffer er kortere tijd of zelfs permanent...

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Niet premie doch coulance is hoofdzaak

Acquisitie, het is een vies woord geworden. Het advies is vandaag de dag het product en dat advies moet vooral professioneel, integer en kundig worden gegeven....

Rust voor partners en kinderen

Rust voor partners en kinderen

“Uiteindelijk sliep ik met mijn dochter in de auto, omdat ik nergens anders terecht kon”, vertelt Petra Jansen in het programma De Monitor van de NCRV....

AVG vergt permanent aandacht

AVG vergt permanent aandacht

(Uit VVP 5 - 2018, door Adfiz) Sinds 25 mei 2018 gelden er nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens. Inmiddels heeft u waarschijnlijk de nodige...

Adviseren gaat het beste met passie

Adviseren gaat het beste met passie

Neurensics, een onderzoeksbureau voor neuromarketing, bekeek voor ASR de effecten op het brein van het verkopen van een verzekering met een verkoopgesprek en pitches....

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap

Verdienen, vernieuwen en vakmanschap blijven ook in de tweede helft van 2018 de drie strategische thema’s voor schadeverzekeraars. Waar schadeverzekeraars...

Chubb stelt Kempe als manager zakelijke tak aan

Chubb stelt Kempe als manager zakelijke tak aan

Mondiale verzekeraar Chubb heeft Alex Kempe benoemd tot Property & Casualty Manager Benelux. De P&C-Manager moet bijdragen aan Chubb’s plannen om de...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Haaks op de mores

Haaks op de mores

Manifesto is geen traditionele accountant. Met het verzorgen van de administratie alleen maak je namelijk allang het verschil niet meer. Hoe dan wel? Door persoonlijk...

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Mogelijk gemaakt door… uw adviseur

Kansen genoeg voor adviseurs en verzekeraars. Het is niet alleen de verzekeringswereld die verandert, ook de financiële situatie van klanten verandert. De...

Klantkennis sleutel tot succes

Klantkennis sleutel tot succes

Het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van customer intimacy. Toch is er voor het intermediair...

Naar een klantgerichte cultuur

Naar een klantgerichte cultuur

De assurantietussenpersoon is tevreden over zijn eigen klantgerichtheid, maar is veel minder te spreken over de klantgerichtheid van zijn businesspartners. Dat...

Quote van de dag

Hoe ver gaat de natrekplicht? Moet ik iedere klant eerst aan een kruisverhoor onderwerpen?

Hypotheekadviseur anoniem op kop-munt.nl in artikel over verzwijgen studieschuld

Stelling

Tijd dat rechter zich buigt over nazorgkwestie ('financieel adviseur moet wijzen op premiedaling')

Recente editie
Recente editie

In VVP 3 aflevering drie van 'De Adviescampagne' met FVP ("Vermogen ontdoen van de rode kleur van Ferrari") en financieel adviseur Dirk Kooiman (websites voor collectieve onlinemarketing waaronder enhoenuverder.nl). Verder onder meer in dit nummer:een rondetafel met drie assurantieondernemers die hun kantoor verkochten (waaronder Michael Mackaaij), Astrid van de Bovekamp over het belang van medewerkers die de A(dvies)-factor weten te verzilveren, Ockto, Adfiz over actief klantbeheer en een verslag van het VVP Event Bijzondere Risico's.

 

 

 

  

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Events

Inspiratiesessie Future Proof

26 juni 2019 - 26 juni 2019

Lees meer

Digital Awareness

4 oktober 2019 - 4 oktober 2019

Lees meer

Vijfde dag van het topadvies: how to be wow!

11 juni 2019 - 11 juni 2019

Lees meer