Zorgplicht

Uit dit dossier

Op de koffie bij nabestaanden

Op de koffie bij nabestaanden

(Indra Frishert, Dazure, in VVP 5) Als een overlijdensrisicoverzekering tot uitkering is gekomen, wordt het dossier uiteindelijk gesloten. Logisch, zul je denken...

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

In zeven stappen aan de slag met actief klantbeheer

(Adfiz in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel adviseurs willen aan de slag met actief klantbeheer, zodat zij ook na het afsluiten van een financieel...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Doe meer voor minder klanten

Doe meer voor minder klanten

(Adviseur Maurice van den Hemel in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “Neem minder klanten in beheer zodat je daadwerkelijk al je klanten kent...

Geef klanten een wow-gevoel

Geef klanten een wow-gevoel

(Partners in Kennis Faster Forward en Nationale Hypotheekbond in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) AH verrast klanten met gratis producten, Uber Eats...

Van (re)actief naar generatief

Van (re)actief naar generatief

(Jack Vos, Onesurance, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel kantoren handelen in de waan van de dag voornamelijk nog reactief. Bij actief klantbeheer...

Aan de slag met klantsignalen

Aan de slag met klantsignalen

(Partner in Kennis ABN AMRO in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nieuwe hypotheekklanten krijgen vaak de meeste aandacht, maar ook na het passeren...

In goede maar ook in slechte tijden

In goede maar ook in slechte tijden

(Michel Ligtlee, Vereniging Eigen Huis, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Ruim één jaar geleden hebben diverse marktpartijen het manifest...

Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur

Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur

(Partner in Kennis ING in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De woning-en hypothekenmarkt is altijd in beweging. Dan is er niet altijd voldoende tijd...

De omvang van de dienstverlening tijdens de looptijd

De omvang van de dienstverlening tijdens de looptijd

(Advocaat Robin van Beem in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Er is de laatste jaren veel gezegd en geschreven over de dienstverlening van bemiddelaars...

Laatste woord over nazorg nog niet gezegd

Laatste woord over nazorg nog niet gezegd

(Toon Berendsen, VVP, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De Kifid Commissie van Beroep duidde de reikwijdte van de nazorg volgens de Wft. Maar daarmee...

Leef je klant

Leef je klant

(Partner in Kennis Nh1816 in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Zet een streep door het woord ‘beheer’ en omarm het woord ‘contact’....

Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet

Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet

(Adviseur Chris de Bruin in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) In de ideale wereld van financiële dienstverlening komt zorgplicht niet aan de orde....

“We gaan adviseurs nog beter helpen bij klantbediening”

“We gaan adviseurs nog beter helpen bij klantbediening”

(Partner in Kennis Nationale-Nederlanden in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nationale-Nederlanden heeft de ambitie de best gewaardeerde intermediaire...

Klant heeft nog veel meer te bieden

Klant heeft nog veel meer te bieden

(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...

Actief klantbeheer collectief stimuleren

Actief klantbeheer collectief stimuleren

(Marieke van Zuien, stichting Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Als het gaat om de invulling van wat in de sector al geruime...

Begin gewoon

Begin gewoon

(Adviseur Andrë Feijs in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “De opbrengsten van actief klantbeheer zijn heel duidelijk: betere bedrijfscontinuïteit,...

Klantbeheer is de basis van je onderneming

Klantbeheer is de basis van je onderneming

(Adviseur Remco van Os, VOEP Hypotheken en Verzekeringen,  in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “Wij zijn juist gegroeid door klantbeheer....

Hoe het ook kan…

Hoe het ook kan…

(Mark Boskamp, Dukers & Baelemans in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022)  Regelmatig confronteer ik financieel planners en adviseurs met de...

Kort op de bal

Kort op de bal

(Adviseur Marton Overbeeke in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Als je kort op de bal speelt, loopt de klant niet onnodig lang risico; of blijven zijn...

AFM gelooft niet in checklist nazorg

AFM gelooft niet in checklist nazorg

(Uit VVP 01-2022) De AFM gaf eind vorig jaar haar interpretatie van het wft-verschil tussen informeren en adviseren. Maar opmerkelijk was vooral de nadere duiding...

Meer contact gewenst met adviseur

Meer contact gewenst met adviseur

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Er moet meer aandacht voor nazorg bij hypotheken komen. Veel huiseigenaren hebben na het afsluiten van hun hypotheek nauwelijks...

Actief klantbeheer: basis van je vak

Actief klantbeheer: basis van je vak

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Cruciale beroepen maken voor de klant het verschil. In goede tijden én in slechte tijden. Of juist om slechte tijden...

Afbakening wettelijke zorgplicht

Afbakening wettelijke zorgplicht

In de eerste uitgave van VVP van 2019 hebben enkele collega-adviseurs aangegeven hoe ze denken over het aandachtsgebied ‘nazorg’ en hoe ze hiermee...

Grenzen aan nazorg

Grenzen aan nazorg

Weinig onderwerpen beroeren de gemoederen van financieel adviseurs momenteel zoveel als nazorg. En dan met name de vraag: moeten we nu wel of niet premieontwikkelingen...

Events

Bedrijven van de toekomst: zesde Positive Finance Day

8 november 2023 - 8 november 2023

Lees meer

Communicatietraining in strijd tegen ALS

23 juni 2023 - 23 juni 2023

Lees meer

Finale VVP Advies Award 2023

11 oktober 2023 - 11 oktober 2023

Lees meer

VIP-congres ACT NOW!

4 juli 2023 - 4 juli 2023

Lees meer

VVP Event Inkomen 2023

12 september 2023 - 12 september 2023

Lees meer
Quote van de dag
Het percentage verzekerden dat kiest voor een collectieve zorgverzekering is gedaald van 59,7 procent in 2022 naar 58,1 procent procent in 2023.

Het percentage verzekerden dat kiest voor een collectieve zorgverzekering is gedaald van 59,7 procent in 2022 naar 58,1 procent procent in 2023.

Vektis Zorgthermometer

Stelling

UBO-register zadelt financieel adviseurs op met onnodig veel werk

Recente editie
Recente editie

VVP 2-2023 biedt aansprekende voorbeelden van financieel dienstverleners die de sector juist in deze uitdagende tijden een menselijk(er) gezicht geven. Lees bijvoorbeeld de nieuwe column van Henk Jansen (Expat Mortgages) en lees hoe Rowin du Gardijn (27) van du Gardijn en Eline de Wit van Lemonade alle ruimte geven aan een nieuwe generatie die van betekenis wil zijn. Uiteraard ook in deze VVP volop aandacht voor klantgerichtheid en vakkennis, onder andere in de rubriek ‘Uit de Adviespraktijk’ met financieel adviseurs Ilse Bosland (Juffrouw Polis), Rick Guitjens en André van Luijk en in het katern ‘Ken je vak!’ De markt voor cyberverzekeringen is nog niet volwassen, constateren adviseurs Aon en Klap in het katern Cyber.

Bekijk de inhoud
Special Financieel Vitaal
Special Financieel Vitaal

Financieel advies en financiële educatie spelen onmiskenbaar een rol bij het vergroten van financiële vitaliteit. Maar vitaliteit is méér dan alleen de geldzaken op orde hebben. Dat wordt heel duidelijk in de VVP-special Financieel Vitaal. Vitaliteit is ook bijvoorbeeld levens- en werkgeluk en zeker ook een goede (mentale) gezondheid. Tegelijkertijd constateren de kennispartners van de special (BNP Paribas Cardif, Scildon en TAF) dat er nog veel te winnen is als het gaat om financiële vitaliteit. In de special volop tips voor de financieel adviseur om relaties te helpen financieel, maar nadrukkelijk ook mentaal en fysiek gezond te blijven.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Actief Klantbeheer 2022
Special Samen Sterker / Innovatie 2022
Special Fusies & Overnames 2022
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!