VVP 19 april 2016


1-10 van 32 resultaten


Innoveren is durven experimenteren

Innoveren is durven experimenteren

Durf te experimenteren als ondernemer. Dat stelt Adriaan van Loon van Yellow Walnut. Experimenteren is in ieder geval een belangrijk kenmerk van deze Amsterdamse...

‘Ik leer elke dag van iedereen’

‘Ik leer elke dag van iedereen’

“Als je je echt inleeft in je klanten, willen ze nooit meer bij je weg”, zegt Wilma van der Sterre-Aarts, directeureigenaar van drie vestigingen van...

Maatwerk voor specifieke klantgroepen is nieuwe standaard

Maatwerk voor specifieke klantgroepen is nieuwe standaard

Vier adviseurs en een aanbieder spreken over de veranderende hypotheekmarkt en over klanten die buiten de boot vallen. Adviseurs willen het beste voor hun klant...

Geen klanten maar fans, geen filialen maar winkels

Geen klanten maar fans, geen filialen maar winkels

Anders dan Nederland heeft Groot-Brittanië inmiddels een traditie van succesvolle ‘challenger banks’. Vorige maand kreeg Metro Bank als vijfde nieuwe...

Beleggingsadviseurs onder de maat

Beleggingsadviseurs onder de maat

De AFM doet weer eens van zich spreken. Uit een recent onderzoek blijkt dat acht van de twintig beleggingsondernemingen onder de maat presteren bij hun klantinventarisatie....

Durf te veranderen

Durf te veranderen

Stilstand is achteruitgang, is de overtuiging van directeur en mede-eigenaar Marco Gregoor van Heilbron Assurantiën. Durf te veranderen dus. Zodat je de consument...

Het vuur van... Hergen Dutrieux

Het vuur van... Hergen Dutrieux

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen...

Cyberrisico is goed in kaart te brengen

Cyberrisico is goed in kaart te brengen

“Adviseren over de cyberverzekering is niet wezenlijk anders dan adviseren over bijvoorbeeld de verzuimpolis. Om een verzuimverzekering te adviseren hoef...

Zeven vragen aan... Sijtze Faber

Zeven vragen aan... Sijtze Faber

1. Wat drijft je als ondernemer? Heb je een motto? Als zoon van een kruidenier ben ik groot geworden met het besef dat klantbelang centraal staat. Daar werk je...

Europese verwarring

Europese verwarring

Brussel is druk bezig om een interne markt te bewerkstelligen voor financiële diensten. Zo moet de Europese hypothekenrichtlijn MCD de onderlinge concurrentie...

Events

Kennisupdate Duurzaam Wonen

23 januari 2025 - 23 januari 2025

Lees meer

VVP Vakevent Pensioen & Vermogen

18 februari 2025 - 18 februari 2025

Lees meer
Quote van de dag
Wij vinden dat er hele mooie afspraken in zitten waar we heel blij mee zijn. Er zijn ook onderwerpen waarvan we weten dat ze moeilijk kunnen liggen.

Wij vinden dat er hele mooie afspraken in zitten waar we heel blij mee zijn. Er zijn ook onderwerpen waarvan we weten dat ze moeilijk kunnen liggen.

CNV over nieuwe CAO ING

Stelling

Zonder verdienmodel voor adviseur komt Financiële APK niet van de grond

VVP 04-2024
VVP 04-2024

Laat ons ondernemen! Dat is de hartenkreet van financieel adviseurs Christian Dijkhof, Thomas van Uunen en Dorthe Verheijden in VVP 4-2024. Wet- en regelgeving hoort erbij, maar mag de ondernemersgeest niet verstikken!

Justin Schlee (ANVA) breekt een lans voor de perfecte prompt.

Pepijn van Kleef (MoneyView) meent dat gemak zoals ChatGPT de mens nekt.

Uiteraard ontbreken vaste rubrieken als Vrouw en Advies, Duurzaam advies in praktijk, Cultuur, Samen Betrokken en Ken je vak! niet.

Het katern Inkomen blikt terug op het VVP-event Inkomen met als keynote sprekers Janthony Wielink (Enkwest) en Annemieke Postema (AOVdokter, RADI AOV) en kennispartners apc holland, Dazure, Nationale-Nederlanden, NNEK en TAF. De markt voor inkomensverzekeringen, zo luidt de conclusie, biedt volop (nieuwe) kansen.

Bekijk de inhoud
Special Business Innovation 2024
Special Business Innovation 2024

Zie innovatie niet als doel op zich, maar als middel om de klant beter te bedienen. En houd in al het technologische geweld oog voor de mens. Aldus de VVP-special Business Innovation 2024.

Financieel adviseurs Marc Diks (Alpina Group), Rogier Jonkman (L&B Groep) en Annelies Schoonderbeek (By Annelies) vertellen hoe zij innovatie zien en bedrijven. Jonkman: “Innovatie moet zich vertalen in klantwaarde.”

In een prikkelende opinie roept Harrie-Jan van Nunen (Veldsink Groep) op om als adviseur goed te blijven kijken wie innovatie nu eigenlijk dient: de adviseur (en daarmee zijn klant) of de aanbieders zoals verzekeraars.

Verder in de special bijdragen van onder meer Adfiz, AFM (‘Embedded finance laat meerwaarde adviseur onverlet’), CGA en onderzoeker Fred de Jong (‘Anders kijken naar financieel advies’). Het Verbond van Verzekeraars gaat in op het Digitaal Paspoort Verzekeren.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Business Innovation 2024
Special De Waarde van Advies 2024
Special Duurzaam Advies
Special Digitale Innovatie
Special Financieel Vitaal
Special Actief Klantbeheer 2022
Special Samen Sterker / Innovatie 2022
Special Fusies & Overnames 2022
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!