VVP 4 april 2017


1-10 van 41 resultaten


Wet kwaliteit, klachten  en geschillen zorg

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

Patiënten zijn niet altijd tevreden over de dienstverlening van zorgverleners. De patiënt wil dat hij gehoord wordt en verwacht dat de zorgverlener binnen...

Aanbieder biedt personeelscondities mits geen bemiddelaar

Aanbieder biedt personeelscondities mits geen bemiddelaar

LEVEN – Klager in deze casus is een medewerker van een intermediaire verzekeraar, met een dienstverband van 41 jaar. Verzekeraar biedt aan personeelsleden...

Keuzes maken gaat van au

Keuzes maken gaat van au

“Klantcontact verandert, de klant gaat meer zelf doen”. “Hoe zorg je er als adviseur voor dat je digitaal bij de tijd blijft en tegelijkertijd...

Privacy:  need to  know of nice to know?

Privacy: need to know of nice to know?

Al ruim tien jaar wordt de beroepsgroep overstroomd met nieuwe wet-en regelgeving. Regels hoe de beloning moet gebeuren. Regels hoe geadviseerd moet worden. Regels...

De innovatie paradox

De innovatie paradox

Als ondernemer-in-loondienst ben ik vorig jaar gestart bij een grote zakelijke verzekeraar. Een fascinerende rol na twintig jaar zelfstandig ondernemerschap. Als...

Het vuur van... Dennis Ruiter

Het vuur van... Dennis Ruiter

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen...

Grenzen aan indicatief karakter opgave boeterente

Grenzen aan indicatief karakter opgave boeterente

HYPOTHEKEN – In deze casus gaat het om een consument die de bank rechtstreeks om een indicatieve boeterente verzoekt. Niet ter discussie staat dat de bank...

Van VAR naar Wet DBA:  een jaar later

Van VAR naar Wet DBA: een jaar later

Op 1 mei 2016 werd de VAR-regeling (Verklaring arbeids-relatie) vervangen door overeenkomsten volgens de nieu-we wet DBA (Deregulering beoordeling arbeidsrelaties)....

Zelfstandige analyse van verantwoorde lasten

Zelfstandige analyse van verantwoorde lasten

Ruim tien jaar na invoering van de Wft worstelen veel adviseurs nog steeds met de open normen in de financiële dienstverlening, constateert Richard Meinders....

Appels en peren

Appels en peren

In aanloop naar de evaluatie van het provisieverbod verschijnt binnenkort een Position Paper van het Verbond. Het zou mij niet verbazen als de verzekeraars pleiten...

Events

VVP-event Pensioen & Vermogen

19 maart 2024 - 19 maart 2024

Lees meer
Quote van de dag
Steeds meer adviseurs bespreken klimaatrisico's met klanten.

Steeds meer adviseurs bespreken klimaatrisico's met klanten.

Adfiz in VVP 1

Stelling

Adviseur aansprakelijk voor fout in adviessoftware

Recente editie
Recente editie

VVP 1-2024 lanceert een aantal nieuwe rubrieken waarin adviseurs aan het woord komen over vrouwelijke waarden en verduurzaming. Nieuw ook de rubriek Het laatste woord, waarin een deskundige van vlees en bloed in debat gaat met ChatGPT. In de eerste aflevering vindt ChatGPT actieve provisietransparantie goed, Richard Meinders (SVC Groep) vindt deze transparantie juist asociaal. Ook in VVP 1 weer een frisse blik op het adviesvak (Ferzekerd). Verder onder meer: tips klantgerichtheid van VVP Advies Award-winnaars, Jack Vos over strategisch ondernemerschap, uiteraard het veelgeprezen praktijkkatern Ken je Vak! en het katern Haal meer uit data. Gegevens zijn geen doel op zich maar een middel om de propositie voor de klant te verbeteren. In het katern praktijktips.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Digitale Innovatie
Special Financieel Vitaal
Special Actief Klantbeheer 2022
Special Samen Sterker / Innovatie 2022
Special Fusies & Overnames 2022
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!