VVP 13 maart 2018

1-10 van 38 resultaten

‘Komende vijf jaar onvergelijkbaar met jaren ervoor’
Een kantoor hoeft heus niet altijd helemaal op de schop. Maar kijk wel voortdurend waar verbeteringen mogelijk zijn. Dat zeggen Peter Rebergen (Koos Rook Verzekeringen)...

Generalist is dood, leve de specialist
De wereld verandert in rap tempo. Pakweg dertig jaar geleden was kantoorautomatisering nog lang niet massaal doorgevoerd, stond het internetgebruik in de kinderschoenen...

Adviseur: financiële fitcoach bij scheiding
Iedereen die het heeft meegemaakt, weet het: een scheiding is ontzettend complex. Niet alleen door de heftige emotie, ook door alle financiële, juridische...

Voor elke klant het juiste kanaal
Of het nu om execution only, online geautomatiseerd advies of een adviseur gaat, elke klant heeft recht op het juiste kanaal. Dat wil zeggen dat het voor klanten...

Hotelbed is geen ziekenhuisbed
SCHADE - De consument heeft een reisverzekering. De verzekeringsvoorwaarden bepalen onder meer dat, wanneer de verzekerde tijdens de reis in een ziekenhuis wordt...

Maak een uithangbord van uw klant
In de gesprekken die ik voer met ondernemers vraag ik altijd hoe ze aan nieuwe klanten komen. Vaak hoor ik dan ‘via via’ of ‘ik moet het hebben...

Weg met regels, ga voor de klant
“Kunstmatige intelligentie is de volgende aardverschuiving, groter dan de introductie van e-mail of IPhone. En ook nu kan niemand nog overzien hoe die aardverschuiving...

Vanaf 25 mei 2018 gelden er nieuwe regels voor de bescherming van persoonsgegevens van betrokkenen. In dit stuk geven we uitleg over de informatie die je moet...

Diep duiken, niet verplicht informeren
De meest overtrokken zorgplicht is wel de wettelijk verplichte informatie. Die gaat ervan uit, dat een consument beslissingen neemt op basis van financiële...

Dit nooit meer, was het credo nadat de omvang en de oorzaken van de kredietcrisis duidelijk waren geworden. Even ter herinnering: om financiële instellingen...
Events
Quote van de dag

Er komt veel op adviseurs af. Maar je bepaalt zelf hoe je ermee omgaat. Blijf leren. Blijf ontwikkelen. Want in elke verandering zit een kans om meer waarde te creëren voor je klant.
Carla Muters (NHG) op www.kop-munt.nl
Stelling
Beweging naar meer gelijkwaardigheid in financiële sector moet sneller
Laatste reacties
VVP 01-2025

"Ingewikkelde financiële keuzes moet je niet overlaten aan de Elon Musks van deze wereld", schrijft Martin Koot (MoneyView) in VVP 1-2025. AI maakt mensen niet overbodig. Ondertussen, stelt Jack Vos (Onesurance) in een bijdrage, laten insurtechs zien hoe technologie processen kan vereenvoudigen en de klantervaring kan verbeteren. De kunst is de juiste balans te vinden, waarbij in de eerste plaats de klant er beter van moet worden. De klant als baken is ook hoe het nog jonge kantoor Laurus Verzekeringen van Alex Brandenburg en Brian Gal in de markt staat.
In de nieuwe VVP uiteraard ook weer Ken je vak!, dit keer met onder meer Roger van der Linden in zijn hoedanigheid als bedrijfsadviseur: "Happy 2030! Werk jij daar al aan?" Verder ook weer de rubrieken Vrouw & Advies (met Iné Cheung van Argenta), Samen Betrokken (met Daniëlle Korten van Mackus Financiële Dienstverlening) en Het vuur van... (met Barry Vermeeren van Dazure).
In het katern Preventie en Risicomanagement laten adviseurs Marjolein Bruggeman, Christian Post, Iris van den Hout en Edwin Merks zien dat risicobeheer boven alles een dynamisch proces is. De redactie doet nogmaals een oproep het deelprofiel bedrijfscontinuïteit Erkend Risicoadviseur nieuw leven in te blazen.
Bekijk de inhoudSpecial Duurzaam Advies 2025

De VVP-special Duurzaam Advies 2025 barst uit zijn voegen van concrete praktijktips en tools om consument en ondernemer te kunnen bijstaan met duurzaam advies én om het eigen bedrijf te verduurzamen en daarmee toekomstbestendig te maken. De boodschap: duurzaamheid is here to stay en je kunt echt vandaag al het verschil maken.
INSVER, het instituut voor verduurzaming van de verzekeringsbranche, stáát, nu is het volgens het nieuwe bestuur tijd voor de volgende fase. In de special biedt INSVER ook een stappenplan en praktische tips. Samen met Adfiz beschrijft INSVER de impact van circulariteit op risicomanagement en -advies.
Uiteraard ontbreken adviseurs niet. Het Verbond van Verzekeraars beschrijft de stappen op weg naar duurzaam schadeherstel als norm. Iris van Asselt (Studio Duurzaam Wonen) beschrijft regeneratieve en circulaire opties (R-Ladder).
Bekijk de inhoud