VVP 24 april 2018

Cover VVP3 24 april 2018

1-10 van 35 resultaten


Klant door en door kennen

Klant door en door kennen

Neem als marktleider je maatschappelijke verantwoordelijkheid en span je tot het uiterste in om risico’s verzekerbaar te houden. Aldus financieel adviseurs...

Beschermende maatregel kost consument geld

Beschermende maatregel kost consument geld

HYPOTHEKEN - Artikel 81a Besluit Gedragstoezicht financiële ondernemingen Wft luidt: ‘Een aanbieder van een hypothecair krediet offreert voor een consument...

Zet jezelf op voorsprong

Zet jezelf op voorsprong

Een paar jaar geleden mocht ik een opdrachtgever helpen met een interessante vraag. De grootste klant daagde mijn opdrachtgever uit om meer te leveren dan de jaarlijkse...

Adviseur als businesspartner: samen voor de klant

Adviseur als businesspartner: samen voor de klant

PARTNER IN KENNIS: CENTRAAL BEHEER OVER SAMENWERKING  (auteur: Rienk Andriessen) De klant wordt steeds meer zelfredzaam. Daarom legt Centraal Beheer zich...

Perspectief

Perspectief

De beloning van topmensen heeft tien jaar na het uitbreken van de kredietcrisis veel losgemaakt. De emoties zijn weer hoog opgelopen en worden vaak botgevierd op...

Consument wil advies maar shopt niet

Consument wil advies maar shopt niet

(door Colinda Rosenbrand, OvFD) De evaluatie van het provisieverbod legt de vinger op de zere plekken en biedt een goede basis voor vervolgstappen die belangrijke...

Verzekeringen tegen verlies geld en vermogen

Verzekeringen tegen verlies geld en vermogen

Ondernemers werken dagelijks met geld. De één incasseert contant en loopt de risico’s van beroving en diefstal van het kasgeld, terwijl de...

Actieve transparantie biedt juist kansen

Actieve transparantie biedt juist kansen

(door Fred de Jong) In alle discussies aangaande de financiële adviesmarkt wordt gerept over de noodzaak tot een gelijk speelveld. De vraag is of het zelfstandige...

Omvang maakt kantoor minder kwetsbaar

Omvang maakt kantoor minder kwetsbaar

Financieel adviseur Berend Tooms verruilt Den Haag voor Spanje, waar hij samen met zijn vrouw José appartementen gaat verhuren. Tussen de verhuisdozen blikt...

Markt cyberinsurance wordt volwassen

Markt cyberinsurance wordt volwassen

De verzekering van het cyberrisico wordt steeds professioneler. Dat bleek tijdens de kennissessie van Turien & Co tijdens het VVP Event bijzondere risico’s....

Events

DiveIn Festival

26 september 2023 - 28 september 2023

Lees meer

Finale VVP Advies Award 2023

11 oktober 2023 - 11 oktober 2023

Lees meer

Bedrijven van de toekomst: zesde Positive Finance Day

8 november 2023 - 8 november 2023

Lees meer
Quote van de dag
Bij ‘Open Insurance’ is een gelijk speelveld en wederkerigheid noodzakelijk, terwijl de focus moet blijven op waarde en kosten. Alleen dan kunnen we onze maatschappelijke rol van het organiseren van solidariteit voor alle consumenten hooghouden.

Bij ‘Open Insurance’ is een gelijk speelveld en wederkerigheid noodzakelijk, terwijl de focus moet blijven op waarde en kosten. Alleen dan kunnen we onze maatschappelijke rol van het organiseren van solidariteit voor alle consumenten hooghouden.

Geeke Feiter-van Heuvelen (directeur Verbond van Verzekeraars) tijdens de Conference on Global Insurance Supervision

Stelling

Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's.

Recente editie
Recente editie

In VVP 3-2023 het katern De waarde van advies. Volgens de financieel adviseurs die aan het woord komen, ervaart de klant die waarde vanzelf als de advisering persoonlijk en goed is. In het algemeen kan de adviessector de waarde van advies wel duidelijker maken, vindt Stephania Ammerlaan-Beeke (Stephania Finance – Financieel Zeker).

Maurice van den Hemel (Gewoon Lekker Leven) gaat in op de waarde van een financieel levensplan voor zijn relaties.

Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau DFO) roept op de kaders voor kwalitatief en goed onafhankelijk advies te borgen in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert en functies verweven raken door schaalvergroting.

Wat je geeft, krijg je altijd terug. Dat zegt Gert-Jan de Bekker (Vrijdag & De Bekker) in gesprek met Ewald Bary, lid van het VVP Ondernemerspanel.

Diana Zandbergen (bestuursvoorzitter WIFS) en Seada van den Herik (voorzitter Raad van Advies WIFS) willen dat er meer vaart wordt gemaakt bij het vergroten van de vrouwelijke vertegenwoordiging en in het algemeen gendergelijkheid in de financiële sector. “Met het huidige tempo zijn we pas in 2043 op 50/50!”

Faisal Setoe pleit in een column vooral voor meer culturele diversiteit. “Feit is dat er qua echte diversiteit weinig is veranderd.”

Verder in VVP 3 onder meer Edwin Bosma en Kees Dullemond over 25 jaar BHB Dullemond (“Transacties groter geworden en omgang professioneler”), Actueel op de korrel (“Sommigen verkneukelen zich om miljoenenboete CAK Dordrecht”), ins en outs van actief klantbeheer, de rubriek Samenleving van Henk Jansen, Expat Mortgages (“Blijf leren en deel je kennis”) en Ken je vak! met onder andere de rubrieken van Adfiz, Lindenhaeghe, Annemieke Postema, Sonja Stalfoort en Mieke Dadema. Christel van Bommel-Versluijs, compliance-adviseur, wijst op het belang om adviesdossiers lang genoeg te bewaren.

Uw eigen VVP-exemplaar? Klik HIER voor een abonnement.

Bekijk de inhoud
Special Digitale Innovatie ACT NOW!
Special Digitale Innovatie ACT NOW!

Door automatisering mag van de financieel adviseur meer worden verwacht dan in het verleden. Digitale innovatie mag echter ook geen doel op zichzelf zijn, het moet ook echt iets toevoegen. En de menselijke interactie blijft. Dat zijn de kernboodschappen van de VVP-special Digitale Innovatie, verschenen bij gelegenheid van het VIP-congres ACT NOW! Van VVP en Stichting Contactgroep Automatisering (CGA). CGA-voorzitter Michael Mackaaij schetst trends (“Belangrijke trend is het waarborgen van de veiligheid van softwareoplossingen”). Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau DFO, noemt het cruciaal om in de digitaliserende wereld de regie over contacten met de klant te borgen, Adfiz-directeur Enno Wiertsema roept adviseurs op de digitale mogelijkheden (zoals ChatGPT) ook echt te gebruiken, Harold Mahadew (Verbond van Verzekeraars) vindt dat de sector de kansen die innovatie biedt vooral moet pakken, Dennie van den Biggelaar (Onesurance) roept adviseurs op de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie snel te gaan verkennen.

Edgar Hollander (De Hypotheker Nieuw-Vennep) en Bart Janknegt (VvAA Groep) beschrijven hun ervaringen met digitale innovatie en wat er nog te winnen valt.

Verder in deze special: Peter Mols (SIVI), Christian Dijkhof (OvFD), Eliana van der Jagt-Kalverda (Financieel Advies IJmond), Jeroen Oversteegen (Nationale Hypotheekbond), innovator Kees Haverkamp, Arno Groot Koerkamp (Finly), Ron van Es (School for Purpose Leadership) en auteur Maria Genova over ChatGPT.

Bekijk de inhoud
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief!
 
Special Actief Klantbeheer 2022
Special Samen Sterker / Innovatie 2022
Special Fusies & Overnames 2022
Special Adviesvak als cruciaal beroep
Special Duurzaam Adviseren
Special Business Support
ARAG-special Vertrouwen op het recht
Special Bijzondere Risico's
Special Verzekerd van je huis!