VVP 13 november 2018
1-10 van 35 resultaten

Een mens kan zich vaak bedonderd voelen. Trouwe klanten worden nog zelden in het zonnetje gezet. Bedrijven als Bol.com of Nespresso begrijpen dit vaak wel. Als je...

“Een grote omzet opent meer deuren dan een omzet van een paar miljoen.” Dat is eenvoudig gezegd de ratio achter de overnames die Heilbron pleegt, aldus...

Je bent rasondernemer, je onderneemt met hart en ziel en toch gaat het fout. Achter elk faillissement gaat een persoonlijk drama schuil en uit elk faillissement...

Verzekeraars, kies voor de klant
Normaal ben ik niet zo van het klagen. Zie persoonlijk veel meer in het beoordelen van situaties, om er vervolgens iets positiefs mee doen en er een uitdaging...

Woekerpolisaffaire lag al op de loer
Het verwijt aan de levensverzekeraars in de woekerpolisaffaire is, dat ze veel te hoge kosten rekenden in hun beleggingsverzekeringen. Wat daar ook van waar is,...

Annelies Schoonderbeek: mensen helpen
Uit VVP 07 - 2018: zeven vragen aan: Annelies Schoonderbeek (By Annelies, Zwolle) 1. Wat drijft jou als adviseur, wat maakt jouw vak uniek? Het willen helpen van...

De financiële crisis kreeg geen vat op KOK Advies. Het kantoor had tijdig de bakens verzet, onder meer in de vorm van verbreding van het aanbod. “De financieel...

Digitaal portaal ondersteunt advies
Via de Veldsink Academy bewaakt Veldsink Adviesgroep de kwaliteit van advies. De uitbouw van de academy is één van de vele zaken waarmee Jeannette...

Van Arena-arrest naar affectieschade
(artikel Partner in Kennis door Turien & Co.) U kent hem vast nog wel: het Arena-arrest. Voor het dagelijkse vervoer van en naar de Amsterdam Arena heeft de...

Het vuur van... Manon van der Poel (Fiew)
Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van…’ zet VVP deze mensen...
Events
Quote van de dag

De integraal adviseur MKB onderhoudt een duurzame relatie met zijn mkb-klant waarin het niet alleen gaat om financiële waarde maar ook om sociale en ecologische waarde.
Fred de Jong in VVP Special Business Support
Stelling
Ondernemen wordt financieel adviseur in Nederland onmogelijk gemaakt.
Laatste reacties
- 17-07-2025 Hoe maak je krom eat recht is. Knap gedaan. Even voor de beeldvoorming...
- 15-07-2025 Eindelijk heeft lang geduurd. Onnodig en tijdrovend voor de maatschappij...
- 09-07-2025 Betreft wijzigingsregeling hypothecair krediet 2026. Ingangsdatum:...
- 08-07-2025 Verkiezingsstunt van VVD, die er voor zorgt dat jongeren met...
VVP 2-2025

VVP 2-2025 biedt weer volop inspiratie en kennis aan financieel adviseurs, onder meer in het katern Bijzondere en nieuwe risico’s. Inlevingsvermogen is cruciaal bij het afdekken van deze risico’s, vertellen Marnix Bokhorst (Bokhorst Verzekeringen), Maurice Jongen (Assicuro Assuradeuren) en Gabri Hessels (Noventas).
De hooggewaardeerde rubriek Ken je vak! barstensvol praktijkkennis ontbreekt uiteraard niet.
Digitale verzekeraars, B2B-insurtech, embedded insurance, ze rukken snel op. Wat zijn de kansen voor het adviesvak? Jack Vos (Onesurance) schetst ze.
Ondertussen blijkt keer op keer: de behoefte aan écht blijft. Die troef moeten adviseurs hoe dan ook blijven uitspelen.
“Heren, kijk verder dan alleen de cijfers”, zegt Romany Staring (Visie op Hypotheken & Verzekeringen) in de rubriek Vrouw & Advies.
De paarse krokodil is alive and kicking, constateert Pepijn van Kleef (MoneyView) aan de hand van zijn ervaringen bij het verzekeren van zijn energieopslagsysteem.
Bekijk de inhoudSpecial Business Support 2025

Tot de nok toe gevuld met praktijkinformatie, ondernemerstips en inspiratie: de VVP-special Business Support 2025. De vijf doorgewinterde leden van het VVP Ondernemerspanel (Ewald Bary, Robin van Beem, Edwin Bosma, Richard Meinders en Jack Vos) laten heel concreet zien hoe je als adviseur je onderneming verder kunt brengen. De adviseurs uit de rubrieken Frisse Blik Expert Panel en Uit de adviespraktijk vertellen hoe zij business support inzetten en waar nog te winnen valt. Aandacht voor AI, hét onderwerp van dit moment, ontbreekt uiteraard niet ("Samen maken mens en machine het verschil"). Werk & Co geeft uiterst praktische tips voor het vinden en binden van personeel. Jos Besselink (WijZijnLoek ) schetst de kansen bij AOV-advies.
Verder in deze special bijdragen van onder meer Elise Bleukens in de rubriek Vrouw & Advies, Henk Jansen (hoe word je een betere ondernemer?), Fred de Jong (HAN), Michael Mackaaij (voorzitter Contactgroep Automatisering) en de kennispartners ASN Bank, HypotheekCompany, Nh1816 en TAF.
Bekijk de inhoud