VVP 12 februari 2019
1-10 van 40 resultaten
Tijdens het VVP Communicatie-event van 28 november jongstleden kondigde VVP aan de branche te willen vragen een adviescampagne te bedenken. Een impactvolle en...
VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur
De betrokkenheid van de sector bij de vakpers is groot. Dat bleek maar weer eens bij de officiële hergeboorte van uw vakblad, na de overname door hoofdredacteur...

Eerst waarde toevoegen, dan geld verdienen
Laat 2019 het jaar zijn van de proactieve financieel adviseur. Een adviseur die oog heeft voor de maatschappelijke vraagstukken, die zich nadrukkelijk als belangenbehartiger...
Veel branden ontstaan door problemen met de elektrische installatie. Een goede inspectie hiervan kan onnodige problemen voorkomen. De nieuwe controlemethodiek...
Zeven vragen aan adviseur... Marcel Wallage
Zeven vagen aan adviseur.... Marcel Wallage, Pensioenvizier, Sneek. 1. Wat drijft je als adviseur? Wat maakt jouw vak uniek? Het begrijpelijk maken...
Local Hero René Knoops, Raadhuis
In de Rubriek Local Hero stelt VVP samen met Nh1816 het lokale advieskantoor centraal. Het belang van deze lokale helden voor de samenleving kan niet genoeg worden...

Verstrekking op basis van betaalgedrag/arbeidskansen in plaats van generieke Nibud-normen is mede dankzij fintech-toepassingen steeds beter mogelijk. Alle...
DISC: jouw persoonlijkheid doet ertoe
Hele boeken, blogs en whitepapers zijn er volgeschreven over effectief communiceren, leiderschap en het aansturen van teams. Wie de theorie vertaalt naar de praktijk...
Het vuur van... Marijke Troost
Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van... ’ zet VVP deze mensen op een voetstuk....

Het antwoord op de waardencrisis
“De belangrijkste crisis van vandaag is de waardencrisis. Dat is de bron van alle andere crises waar we momenteel mee te maken hebben. Lossen we de waardencrisis...
Events
Quote van de dag

Juist nu er veel meer gedigitaliseerd kan worden, maak je als adviseur het verschil met persoonlijk contact, uitleg en een goed gesprek.
Maaike Verhoef (Advies met M.I.N.T.) in Special Slimmer Adviseren
Stelling
Ik promoot bij mijn klanten duurzaam schadeherstel
Laatste reacties
- 31-10-2025 Tja dat communiceren met App neemt dusdanige vormen aan, dat...
- 30-10-2025 Nee, helemaal niet, ik zou ook niet weten waarom. Men vraagt...
- 29-10-2025 Ik vraag me af hoe bouwen in uiterwaarden (wat sommige gemeenten...
- 29-10-2025 Beetje kort door de bocht. Een goed adviseur weet na een kort...
VVP 3-2025

In VVP 3-2025 onder meer een interview met Johan Meijer van J.J. Meijer Assurantiën en Shelter Advies, bij wie de klant en nog meer de mens er achter echt op de eerste plaats komt. Bijzonder is verder dat hij klanten bij voorkeur op zijn motorfiets bezoekt.
In de nieuwe VVP uiteraard nog meer inspiratie. Richardo Cruz Fortes (Expat Mortgages) roept op te kiezen voor verrijking: voor lef, diversiteit en menselijkheid. Jack Vos (Onesurance) laat zien hoe je als adviseur waarde blijft toevoegen in dit AI-tijdperk. “In een wereld die steeds slimmer wordt, is jouw voorsprong dat je nog mens bent. Gebruik dat.”
Ken je vak! biedt weer volop praktijkinformatie. Zo geeft Annemieke Postema (AOVdokter en RADI AOV) tips over hoe je je als adviseur het beste kunt opstellen als je op bezoek gaat bij een zieke klant.
In het katern Innovatieve Producten komen liefst vijf topadviseurs aan het woord over innovatie (Alpina Group, HeinenoordZicht Groep, De Hypotheker, Ideële Verzekeringen, en Meijers Assurantiën). Durf te dromen, schrijft een van de adviseurs. Verder: dankzij AI kan een kind de was doen. Of toch niet?
Bekijk de inhoudSpecial Slimmer Adviseren 2025

In de VVP-special Slimmer Adviseren 2025 volop praktijktips om slimmer te adviseren. Met als doel uiteraard als adviseur meer tijd en persoonlijke aandacht voor de klant te hebben
Vijf voormalige winnaars van de VVP Advies Award en andere adviseurs beschrijven welke slimme keuzes zij maken. AI, op tal van fronten inzetbaar, is daarbij nu al niet meer weg te denken. Al blijft het échte advies – gelukkig maar – mensenwerk. Dat vindt zelfs AI!
AI en marketing vormen een gouden combinatie, aldus een rondetafel met Marcel van Dijk (MarshBerry), Christian Mulder (HeinenoordZicht Groep), Milco Poppe (Yellow Hive), Erik de Voogd en Jack Vos (Onesurance).
Enno Wiertsema, directeur Adfiz, pleit voor slimmer adviseren door slimmer te leren.
Er zijn meer kansen dan AI. In de special aandacht voor onder meer diversiteit, financiële planning, actief klantbeheer.
Bekijk de inhoud






















